• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Corn flakes)
    anonym05swe skrev 2025-03-24 11:15:42 följande:

Kan dejta folk utan problem men väljer att inte dejta ngn annan av respekt för hon jag gillar

Jamen dåså! Sätt igång och dejta hon du gillar då. Problem solved. 
  • Anonym (Inget på spel....)

Nej, jag kan redan dejta och har bra sociala förmågor och ingen nfp-diagnos på något sätt. 

Kan dejta folk utan problem men väljer att inte dejta ngn annan av respekt för hon jag gillar

Jag kan också ta kontakt med folk och är bra socialt och har ingen NFP på något sätt.

Den där länken kan vara nyttig för andra (som faktiskt har NPF inte mig)

Hur vet du att du kan dejta när du typ aldrig varit på nån dejt?
  • Anonym (X)

Nej, jag kan redan dejta och har bra sociala förmågor och ingen nfp-diagnos på något sätt. 

Jag kan också ta kontakt med folk och är bra socialt och har ingen NFP på något sätt.

Den där länken kan vara nyttig för andra (som faktiskt har NPF inte mig)

Det här var ett extremt NPf-svar.

Hur kan du vara så självgod när du aldrig uträttat nåt? Har dina föräldrar alltid skämt bort dig? 

Hur träffades dina föräldrar förresten, är de vad du baserat din dejtingideologi på?

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-24 15:23:53 följande:
    Hur vet du att du kan dejta när du typ aldrig varit på nån dejt?
    Jag har varit på dejt tidigare och vill inte själv dejta personer för sakens skull utan enbart de som jag faktiskt vill dejta
  • Anonym

Precis som du säger, svarar du ju flitigt.

Tredje gången nu:
    Vad är kvar nu? Bara formuleringen? Om någon skriver ännu ett sms som du bara kan använda rakt av (och vi glömmer att du skiter i alla andra exempel-sms) så skickar du det och bjuder ut henne?

• Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-03-25 23:11:26 följande:
    Jag har varit på dejt tidigare och vill inte själv dejta personer för sakens skull utan enbart de som jag faktiskt vill dejta
    Det är klart att man endast dejtar de man är intresserad av, något annat än det är ju bara korkat och oförskämt från din sida att påstå att andra gör (underförstått i din kommentar). 

Varför har du dejtat andra när du påstår att det bara är lumpartjejen du är kär i och vill ha? Då finns det två alternativ: 

1) du är inte så kär i henne som du påstår dig vara
    2) du tycker att det är ok att lura andra att tro att du vill ha dem när du egentligen vill ha någon annan 
  • Anonym (Jonna)

Ts, jag vill också ha svar. Jag frågade varför det var så mycket svårare för dig än för andra som skrivit i tråden, som haft betydligt jobbigare logistik. Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och du svarade jag bryr mig om henne på riktigt. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?

• Anonym (Tiden går)
    Men inte ens den du gillar dejtar du. Fast du kan. Så vad är fel med dig?
  • Anonym (X)
    Att du varit på en dejt betyder inte att du är bra på det som du påstår. Den tjejen ville ju inte träffa dig igen när du frågade.
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-26 06:55:34 följande:
    Men inte ens den du gillar dejtar du. Fast du kan. Så vad är fel med dig?
    Hur har du kunnat missa detta? Det är ju inte TS det är fel på, det är modern dejting!! Skrattande
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?