• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-02 20:25:30 följande:
    Det går faktiskt inte att förstå vad du försöker få sagt längre. Du skriver korta svar utan fullständiga meningar och dessutom helt utan relevans till frågan.

Du har väl aldrig varit i position att bli dissad? Den enda dejten du gick på kan du knappast ha visat att du söker långsiktigt och när du var 12 år är verkligen helt ointressant i sammanhanget. Tjejen du skriver med lite random tänker nog bara att du är en blyg, förälskad kille som inte vågar göra något mer.
    Jag svarade på din fråga om varför jag blev dissad/avvisad och det är för jag söker långsiktigt. Varit samma sak alla gånger jag blivit avvisad. 

Blev avvisad i ÅK 7 och varit på en tråkig dejt ja (tack modern dating). Tror inte hon anar det, inte än iaf. Inget tyder på det just nu. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-04-02 15:10:02 följande:
    Pga är lojal och söker långsiktigt 
    Vi konstaterar alltså härmed att tjejen ifråga inte vet att du är intresserad pga att du är lojal mot någon som du inte har att vara lojal mot, samt återigen att du svarar frekvent och begripligt.

Orsaken till trådens existens och att hon inte driver situationen (som hon inte känner till) framåt är att du "bryr dig om henne".

Absolut. Heja heja.
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-02 20:44:54 följande:
    Vi konstaterar alltså härmed att tjejen ifråga inte vet att du är intresserad pga att du är lojal mot någon som du inte har att vara lojal mot, samt återigen att du svarar frekvent och begripligt.

Orsaken till trådens existens och att hon inte driver situationen (som hon inte känner till) framåt är att du "bryr dig om henne".

Absolut. Heja heja.

Absolut. Heja heja.

Samma person som sade att jag "skapat ett luftslott om henne" trots att jag vid det tillfället pratat med henne irl flera gånger...... 

Nej trådens existens är för att få bra råd i situationen. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:11:19 följande:
    Nej läs vad jag skrev istället. Blir snarare dissad för att jag faktiskt visar intresse och är tydlig att jag söker långsiktigt. Hade utan problem kunnat gå in i en relation för sakens skull men vill ej det. 
    Vem var det du visade intresse för och hon dissade dig?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:43:27 följande:
    Blev avvisad i ÅK 7 och varit på en tråkig dejt ja (tack modern dating).
    Modern dejting har influerat landets sjundeklassare till en skadlig nivå och sättet att dejta förblir oförändrat from 13-14 års ålder.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-04-02 20:47:10 följande:

Absolut. Heja heja.

Samma person som sade att jag "skapat ett luftslott om henne" trots att jag vid det tillfället pratat med henne irl flera gånger...... 

Nej trådens existens är för att få bra råd i situationen. 
    Ser ju inte så bokstavs-autistiskt ut när du tror att om man har pratat flera gånger med någon så kan man inte ha byggt luftslott.
  • Anonym (K)
    Jag svarade på din fråga om varför jag blev dissad/avvisad och det är för jag söker långsiktigt. Varit samma sak alla gånger jag blivit avvisad. 

Blev avvisad i ÅK 7 och varit på en tråkig dejt ja (tack modern dating). Tror inte hon anar det, inte än iaf. Inget tyder på det just nu. 
    Blev du avvisad i åk 7 för att du var lojal och sökte långsiktigt?
  • Anonym (X)
    Anonym skrev 2025-04-02 20:50:34 följande:
    Ser ju inte så bokstavs-autistiskt ut när du tror att om man har pratat flera gånger med någon så kan man inte ha byggt luftslott.
    Ha ha!
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-04-02 20:50:34 följande:
    Klart man kan bygga luftslott ändå om folk man träffat men det stämmer inte. Den anklagelsen saknar helt grund. 

Har enbart den bilden jag har av henne baserat på mina träffar med henne.
  • Anonym (Hej)

Menar du på allvar att tjejer har dissat dig för att de har förstått att du bara söker långsiktigt? Hur har dom samtalen gått till? Och framför allt hur många har du haft sådana samtal med?

Jag hade defintivt blivit avskräckt när jag var 20 år om killen i första samtalet hade sagt att han bara dejtar under sådana premisser, det blir stalkervarning direkt. Alla normala människor vill träffa en människa några gånger innan man vet vad man känner för någon...

Vad hade den dåliga dejten med modern dejting att göra? Ni gillade väl inte varandra och gick vidare? Precis som man ska när det inte klickar. Ingen skada skedd.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?