• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Jonna)

Ts, du svarade inte på mina inlägg. Kliipper in dem igen. 

ANONYM05SWE SKREV 2025-03-26 23:14:57 FÖLJANDE:

Som sagt de flesta har mkt bättre logistik. Jag är dessutom som sagt ändå redo för en relation med henne trots avståndet om det går. Nej, menade inte att andra inte brydde sig bara för jag bryr mig om den jag vill dejta

Läs ursprungsinlägget

Men det där var ju absolut INTE svar på min fråga, förstår du inte det? Jag frågade varför det är svårare för DIG än för ANDRA som har svårare logistik, och du svarade "för jag bryr mig om henne". Hur menar du att jag ska tolka det inlägget? Förklara, för det är helt oförståeligt. 

Och när jag frågar varför det är svårare för dig än för andra som har svårare logistik spelar det ju ingen roll om de flesta har enklare, eftersom jämförelsen handlar om dig och de andra som har svårare. Inte om de som har enklare.

Förklara hur du menar istället för att hänvisa till ett annat inlägg som inte heller ger några svar på mina frågor.

ANONYM05SWE SKREV 2025-03-27 23:16:39 FÖLJANDE:

Har inte ljugit för det och ska skriva till henne. 

Sade att det vore att stressa henne om jag gjort det tidigare. Ska bjuda ut henne som sagt kosta vad det kosta vill

Nej, nu ljuger du för oss. Såhär skrev du 12 januari i år: "Nej det gör jag inte med "beror på henne" är vad som känns bra för henne. Vill inte stressa henne då stress är farligt. ". Du tänkte alltså att det vore stressande för henne över ett ÅR efter att ni inledde kontakten.

• Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-31 22:28:32 följande:
    Går inte att veta än om hon är det. Vem annars då? Har inte känslor för ngn annan tjej 
    Jo, det går visst att veta att hon inte är intresserad. 
    Tänk så här: uteblivet positivt besked = negativt besked.
    Till exempel: Tjejen har inte visat att hon är intresserad av dig = hon är inte intresserad.
    Annat exempel: Du söker ett jobb. Efter 2 månader har du fortfarande inte hört något = du har inte fått jobbet.
    Även utebliven kommunikation säger något.

Du lär träffa någon annan att bli kär i, och om du inte gör det på ett tag, vad är problemet? Alla går inte runt och är kära hela tiden.
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-01 11:39:30 följande:
    Jo, det går visst att veta att hon inte är intresserad. 
    Tänk så här: uteblivet positivt besked = negativt besked.
    Till exempel: Tjejen har inte visat att hon är intresserad av dig = hon är inte intresserad.
    Annat exempel: Du söker ett jobb. Efter 2 månader har du fortfarande inte hört något = du har inte fått jobbet.
    Även utebliven kommunikation säger något.

Du lär träffa någon annan att bli kär i, och om du inte gör det på ett tag, vad är problemet? Alla går inte runt och är kära hela tiden.
    Jag har inte heller sagt ngt så det tankesättet fungerar ej. 

Vill vara i en bra relation. 
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-04-01 12:12:57 följande:

Jo, det tankesättet går att använda även på dig:
    Du har inte visat att du är intresserad av tjejen = du är inte intresserad av tjejen.

Vi vet att du längtar efter en relation, det har du skrivit. Många gånger. Tycker du att du har tagit till dig av de råd du har fått här i tråden?
  • Anonym (Jonna)

Ts, ska jag tolka det så att du inte vill svara på mina inlägg?

• Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-04-01 12:12:57 följande:

Jo, det är även applicerbart på dig vilket vi är flera som påpekat många gånger. Hade du varit så kär som du påstår så hade det inte dragit ut så på tiden. 

Hade HON varit intresserad av dig så hade hon  hört av sig om du varit tyst ett tag istället för att bara svara när du skickar dms. 

Ja, vi vet att du vill det men vad gör du för att nå målet? Svar: ingenting. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-04-01 07:26:27 följande:

Ts, du svarade inte på mina inlägg. Kliipper in dem igen. 

Men det där var ju absolut INTE svar på min fråga, förstår du inte det? Jag frågade varför det är svårare för DIG än för ANDRA som har svårare logistik, och du svarade "för jag bryr mig om henne". Hur menar du att jag ska tolka det inlägget? Förklara, för det är helt oförståeligt. 

Och när jag frågar varför det är svårare för dig än för andra som har svårare logistik spelar det ju ingen roll om de flesta har enklare, eftersom jämförelsen handlar om dig och de andra som har svårare. Inte om de som har enklare.

Förklara hur du menar istället för att hänvisa till ett annat inlägg som inte heller ger några svar på mina frågor.

ANONYM05SWE SKREV 2025-03-27 23:16:39 FÖLJANDE:

Har inte ljugit för det och ska skriva till henne. 

Sade att det vore att stressa henne om jag gjort det tidigare. Ska bjuda ut henne som sagt kosta vad det kosta vill

Nej, nu ljuger du för oss. Såhär skrev du 12 januari i år: "Nej det gör jag inte med "beror på henne" är vad som känns bra för henne. Vill inte stressa henne då stress är farligt. ". Du tänkte alltså att det vore stressande för henne över ett ÅR efter att ni inledde kontakten.

De exemplen du tog upp med andra folks logistik var saker för länge sedan. Dvs inte relevant idag. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-04-01 14:22:11 följande:
    De exemplen du tog upp med andra folks logistik var saker för länge sedan. Dvs inte relevant idag. 
    På vilket sätt är det inte relevant idag?

Du skyller ju fortfarande på logistiken, eller har det löst sig nu?

Grejen är att du har så många ursäkter så du glömmer vad du svarar. 
  • Anonym (X)
    Nej, du har rätt. För länge sedan fanns färre sätt att kommunicera om man hade långt avstånd till den man gillade, du har det mycket, mycket lättare.
  • Anonym (X)
    För att vara allvarlig: andra människor beskriver hur de gått framåt i livet, trots logistiska hinder. Du avfärdar det till förmån för att fortsätta göra ingenting för att -ja, kan du förklara varför?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?