• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-26 06:48:17 följande:

Ts, jag vill också ha svar. Jag frågade varför det var så mycket svårare för dig än för andra som skrivit i tråden, som haft betydligt jobbigare logistik. Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och du svarade jag bryr mig om henne på riktigt. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?

Han kommer nog snart och berättar att han svarar.

Själva svaren uteblir dock. Han bara förkunnar att han visst svarar. Trevlig är han också. Tyvärr syns inget av detta, utan man måste få höra det ifrån honom för att få reda på det.
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-26 06:48:17 följande:

Ts, jag vill också ha svar. Jag frågade varför det var så mycket svårare för dig än för andra som skrivit i tråden, som haft betydligt jobbigare logistik. Det var ett märkligt svar på min fråga. Frågan var alltså: varför är det så otroligt mycket svårare för DIG än för ANDRA som lyckas trots betydligt krångligare logistik? och du svarade jag bryr mig om henne på riktigt. Jag tolkar det som att du alltså menar att de många som lyckas, trots krångligare logistik, inte brydde sig om varandra på riktigt. Eller vad sjutton menar du?

Som sagt de flesta har mkt bättre logistik. Jag är dessutom som sagt ändå redo för en relation med henne trots avståndet om det går. Nej, menade inte att andra inte brydde sig bara för jag bryr mig om den jag vill dejta

Läs ursprungsinlägget

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-26 23:14:57 följande:

Som sagt de flesta har mkt bättre logistik. Jag är dessutom som sagt ändå redo för en relation med henne trots avståndet om det går. Nej, menade inte att andra inte brydde sig bara för jag bryr mig om den jag vill dejta

Läs ursprungsinlägget

Det spelar ingen roll vad de flesta har eftersom det handlar om dig och ditt liv, det finns ingenting som hindrar ett förhållande mellan några som bor ett par timmar från varandra. Ingenting! Det är lite krångligare och dyrare kanske men det hindrar inte ett förhållande.

Om du hade haft vilja nog hade du sett till att fixa problemet, det gäller det mesta i livet. Är det viktigt nog fixar man det men du vågar inte. Du är feg, rädd att misslyckas och bli utskrattad och väljer att avstå och komma med ursäkter istället.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-26 07:14:57 följande:
    Att du varit på en dejt betyder inte att du är bra på det som du påstår. Den tjejen ville ju inte träffa dig igen när du frågade.
    Har ändå varit på en dejt 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-27 17:07:32 följande:
    Har ändå varit på en dejt 
    Det här måste ju ändå applåderas som ett av dina bästa och mest o-autistiska svar!

Eftersom det eviga mantrat "Jo jag svarar" stämmer så väl, passar jag nu på att fråga för FJÄRDE gången:

Vad är kvar nu? Bara formuleringen? Om någon skriver ännu ett sms som du bara kan använda rakt av (och vi glömmer att du skiter i alla andra exempel-sms) så skickar du det och bjuder ut henne?
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-27 19:55:33 följande:
    Det här måste ju ändå applåderas som ett av dina bästa och mest o-autistiska svar!

Eftersom det eviga mantrat "Jo jag svarar" stämmer så väl, passar jag nu på att fråga för FJÄRDE gången:

Vad är kvar nu? Bara formuleringen? Om någon skriver ännu ett sms som du bara kan använda rakt av (och vi glömmer att du skiter i alla andra exempel-sms) så skickar du det och bjuder ut henne?
    Vet inte exakt vad som är kvar. Allt beror på om hur det utvecklar sig. Vet redan vad jag ska skriva
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-26 06:55:34 följande:
    Men inte ens den du gillar dejtar du. Fast du kan. Så vad är fel med dig?
    Jag vill träffa henne på en dejt som sagt men avståndet gör det svårt att fixa en dejt. 

Modern dejting gör det också mkt krångligare med orimliga krav på killar överlag. (Vet dock ej hennes) 
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-03-27 20:26:20 följande:
    Vet inte exakt vad som är kvar. Allt beror på om hur det utvecklar sig. Vet redan vad jag ska skriva
    Hur vad utvecklas? Vad gör du för att det ska utvecklas i närtid åt det håll du önskar? Varför skickar du inte bara det meddelandet då? 
  • Anonym

Jaha, vet du? Varför har det senaste tjatet bara handlat om formuleringen och att du inte får råd om den och hur du ska skriva då?

Du är bara feg och kryssar mellan ursäkter. Nyss var det krav på råd om formulering och sen i stort sett färdigt.

Så vad är det nu du gnäller om att vi inte ger dig råd om då? Vad är det du behöver råd om för att komma vidare?
    Nä, precis ... Du kryssar mellan ursäkter.

Och angående "modern dejting" - HELA jävla tiden när du får frågan "men varför lyckas alla andra då, men inte du?", så svarar du att det är för att du "söker seriöst".
    Samtidigt påstår du att du inte sätter dig själv över andra och att du inte är ensam om att "söka seriöst". Då kommer ju frågan tillbaka igen - Varför lyckas du inte?

Om det nu vore så att ingen annan faktiskt "söker seriöst" utan bara du, ANSER du - Hur rimmar detta med att du är så väldans normal och förbannat socialt kompetent och livrädd för diagnoser?

Jo, just det - Du har varit på en dejt. Den gick åt helvete.
    Det är den du använder som bevis för din normalitet ju. Glömde den.

• Anonym
    Vet redan vad jag ska skriva
    Skriv då för helvete och förklara varför du ljugit om bristande uppslag om formuleringar.
    Bara skriv.
    Ingen icke-autist anser att snart 15 månader är "stress".
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?