• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-27 22:38:37 följande:
    Skriv då för helvete och förklara varför du ljugit om bristande uppslag om formuleringar.
    Bara skriv.
    Ingen icke-autist anser att snart 15 månader är "stress".

Har inte ljugit för det och ska skriva till henne. 

Sade att det vore att stressa henne om jag gjort det tidigare. Ska bjuda ut henne som sagt kosta vad det kosta vill

• Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-27 23:16:39 följande:

Ska bjuda ut henne som sagt

Nädå.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Sade att det vore att stressa henne om jag gjort det tidigare. Ska bjuda ut henne som sagt kosta vad det kosta vill

Ingen tror på det där längre.

Du skriver hela tiden att du ska bjuda ut henne osv, men du gör det aldrig. 

Det hade varit en sak om det bara hade gått några månader, men det har gått över ett år.

MEN det är ditt val. Ingen här kan säga vad du ska eller inte ska göra. Du behöver inte göra något.

Det är du själv som fortsätter skriva att du minsann ska, att du vägrar ge upp, trots att tjejen inte verkar särskilt intresserad av dig på det sättet. Hon besvarar artigt dina dm och pratar med dig på event, men inte mer än med andra, och hon har aldrig dm:at dig först.
  • Anonym (Varför ens försöka...)

TS vet inte ens om tjejen är hetero.

• Anonym

Nu vet han ju inte ens vad det är han vill ha råd om längre. Ändå är det kass att han inte får dem (råden).

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-03-26 23:14:57 följande:

Som sagt de flesta har mkt bättre logistik. Jag är dessutom som sagt ändå redo för en relation med henne trots avståndet om det går. Nej, menade inte att andra inte brydde sig bara för jag bryr mig om den jag vill dejta

Läs ursprungsinlägget

Men det där var ju absolut INTE svar på min fråga, förstår du inte det? Jag frågade varför det är svårare för DIG än för ANDRA som har svårare logistik, och du svarade "för jag bryr mig om henne". Hur menar du att jag ska tolka det inlägget? Förklara, för det är helt oförståeligt.

Och när jag frågar varför det är svårare för dig än för andra som har svårare logistik spelar det ju ingen roll om de flesta har enklare, eftersom jämförelsen handlar om dig och de andra som har svårare. Inte om de som har enklare.

Förklara hur du menar istället för att hänvisa till ett annat inlägg som inte heller ger några svar på mina frågor.
  • Anonym (Jonna)

Nej, nu ljuger du för oss. Såhär skrev du 12 januari i år: "Nej det gör jag inte med "beror på henne" är vad som känns bra för henne. Vill inte stressa henne då stress är farligt. ". Du tänkte alltså att det vore stressande för henne över ett ÅR efter att ni inledde kontakten.
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-28 11:35:29 följande:

Nu vet han ju inte ens vad det är han vill ha råd om längre. Ändå är det kass att han inte får dem (råden).

Vill bara ha råd som smidigt och snabbt markant ökar chansen för en relation 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-29 09:29:44 följande:
    Det har du fått. Men du bryr dig inte alternativt vågar inte. 
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-03-29 09:29:44 följande:
    Det har du fått. Flera gånger. Flera olika. Inget av dem duger. Allt skylls på "modern dejtning", "ingen söker långsiktigt", "jag vill inte att andra ska få veta", "jag vill inte stressa". 

Så, vad är det du vill ha? Att någon fixar allt åt dig?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?