• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Gelas1
    Fjäril kär skrev 2024-05-12 20:51:39 följande:

Jag röstade på Kroatien,  Frankrike,  Spanien och Israel 

Men min röst på Israel är enbart för att jag faktiskt tycker låten var bra. Hade den varit dålig hade den inte fått en röst. Faktiskt. 

Jag är dock trött på att en röst ska bevisa nån form av ställningstagande. Får man inte bara gilla en låt liksom?  Folkmord är skit oavsett land och det finns inget som får mig att ta ställning varken för eller emot i den frågan. Man mördar inte människor- punkt.

Min röst är på en låt. End of story. 

Folkmord? Utveckla? För hade Israel velat begå ?folkmord? som hamas kramarna gapar hejvilt på gatorna så hade de kunnat begå det FÖR LÄNGESEDAN. Israel hade kunnat sänka hela Gaza på EN KVART om de velat. Med tanke på att dess militärstyrka är den starkaste i hela regionen. Israel vill ha fred, Palestina som vägrar som dessutom aldrig varit ett riktigt land på kartan, fenomenet Palestina var en idé som kom på 60-talet. Medans det finns BEVIS och belägg på att judarna befunnit sig inom Israels gränser från över 200 år tillbaka.. Sedan blivit utjagade och förföljda av muslimska araber. 
    Israel har gjort några som inget annat land gjort i hela historien inom krog, de varnade de civila. Bomba ner flygblad, radio osv om att fly fär de skulle komma in för att komma åt terrorn hamas. SEDAN att vissa valde att stanna och lyssna på deras framröstand hamas istället, och ?dö för Allah? är sorgligt. Men anklaga inte Israel för folkm för du hört PRO palestinier gapa det på gatorna.🙏🏼🇮🇱
  • Fjäril kär
    Xenia skrev 2024-05-12 20:58:38 följande:
    Det är väl inte hemligt vilka som ingår i juryarna, så de kan vara rädda för personlig förföljelse. De kan också vara rädda för aäett ESC i Israel. Så mkt politik, så mkt hat, slutet för ESC?
    Kanske snarare handlar om att vara neutral.  Det fanns trots allt några juryn som gav poäng. 

Alternativt var låten inte så bra som folk fick för sig. 
  • Anonym (Jaha)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 20:42:10 följande:
    Läs tidigare svar.. har varit väldigt aktiv i debattaten och ge flera tusen följare på mina konton privat? Detta är för jag vill få en diskussion för de som sitter tysta och höra och få bekräftat att dom finns. :)
    Det är väl klart att de finns. Det är ju publicerat i alla medier, så fattar på riktigt inte vad det är du tror att du gör.
  • Gelas1
    Gelas1 skrev 2024-05-12 21:00:57 följande:
    Folkmord? Utveckla? För hade Israel velat begå ?folkmord? som hamas kramarna gapar hejvilt på gatorna så hade de kunnat begå det FÖR LÄNGESEDAN. Israel hade kunnat sänka hela Gaza på EN KVART om de velat. Med tanke på att dess militärstyrka är den starkaste i hela regionen. Israel vill ha fred, Palestina som vägrar som dessutom aldrig varit ett riktigt land på kartan, fenomenet Palestina var en idé som kom på 60-talet. Medans det finns BEVIS och belägg på att judarna befunnit sig inom Israels gränser från över 200 år tillbaka.. Sedan blivit utjagade och förföljda av muslimska araber. 
    Israel har gjort några som inget annat land gjort i hela historien inom krog, de varnade de civila. Bomba ner flygblad, radio osv om att fly fär de skulle komma in för att komma åt terrorn hamas. SEDAN att vissa valde att stanna och lyssna på deras framröstand hamas istället, och ?dö för Allah? är sorgligt. Men anklaga inte Israel för folkm för du hört PRO palestinier gapa det på gatorna.🙏🏼🇮🇱
    Förlåt rättar mig 2000 år* tillbaka. skriver från luren.
  • Gelas1
    Anonym (Jaha) skrev 2024-05-12 21:01:21 följande:
    Det är väl klart att de finns. Det är ju publicerat i alla medier, så fattar på riktigt inte vad det är du tror att du gör.
    Publicerat ja??? Men har jag hört en enda privat person säga det??? Nej. :) förstår inte vad du stör dig på och du kan lämna tråden eftersom du tycker den akbar mening. Men för de som är engagerade så betyder det något.👋🏼
  • Fjäril kär
    Gelas1 skrev 2024-05-12 21:00:57 följande:
    Krig är och förblir folkmord.  Man dödar inte människor. Punkt. 
  • Anonym (Strategiskt :))
    Xenia skrev 2024-05-12 20:53:08 följande:

Men att så många gav Schweiz 12 poäng såg jag verkligen inte komma. Det är nästan så jag misstänker att de pratat ihop sig.  // Förvånad

Ät nog strategiskt. Schweiz är rikt, dyrt och neutralt. Så det blir bra värd till nästa år tänker man nog.
  • Gelas1
    Fjäril kär skrev 2024-05-12 21:03:56 följande:
    Krig är och förblir folkmord.  Man dödar inte människor. Punkt. 
    Fast då får du googla upp vad folkmord betyder.,. Israel blev attackerade av hamas som har massa judiska gisslan.. Israel har inte varit inne i Gaza sedan 2005 så hur de skriker ?free palestine? oav måste vara kopplat tiöl deras egna framröstande islamiska Hamas.🥲 kalla inre något folkmord utan att ha koll. Krig och folkmord benämning är en skillnad.
  • Gelas1
    Anonym (Strategiskt :)) skrev 2024-05-12 21:06:37 följande:
    Ät nog strategiskt. Schweiz är rikt, dyrt och neutralt. Så det blir bra värd till nästa år tänker man nog.
    Håller med.. enda anlednigen var väl att han eller ?hen? var WOKE och icke-binär? Låten var katastrofal även sången.
  • Anonym (Jaha)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 21:03:47 följande:
    Publicerat ja??? Men har jag hört en enda privat person säga det??? Nej. :) förstår inte vad du stör dig på och du kan lämna tråden eftersom du tycker den akbar mening. Men för de som är engagerade så betyder det något.👋🏼
    Men det här är ju inte privat heller. Du är, än en gång, helt anonym på ett forum.

Vem har sagt att jag stör mig. Försöker bara förstå vad du vill uppnå genom att anonym säga att du röstade på Israel.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!