• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Lo)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 21:32:33 följande:
    Men snälla araber har förföljt och jagat ut judar i över 2000 år.. Vill att dom slutar??? Israel hade inget med dom att göra sen 2005. Deras egna terror islamiska ledare som attackera Israel oprovocerat. De vill inte att israel ska ?sluta?.. De vill att Israel INtE ska existera. Förstår du inte??? som gapar ?From the river the sea Palestine will be free? vilket är hela regionen.. Israel har alltså inte rätt att existera?? 43 muslimska icke demokratiska länder, sedan så har vi EN judisk demokratisk och fungerande stat? Men dom ska InTE få finnas. Handlar islamisering och antisemtism. lä Och JAG även upplevt den. Läs på själv
    Nej de flesta svenskar som demonstrerar mot Israels våld vill inte utplåna israel, de vill inte skada judar, de vill att Israel slutar döda oskyldiga civila. Som sagt läs på.  Du kan börja med det som Fader skrev här ovan.
  • Core

Man vill inte ha islamering av Sverige men stöttar att ett muslimskt område blir obeboeligt ?  Vad tror sundet innebär i längden?

Jävla nötter

• Auditanne
    Anonym (Trutt) skrev 2024-05-12 21:50:59 följande:

Jag har inte hört en enda låt.

Du har inte missat mycket.
  • Anonym (Fader)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 21:32:33 följande:
    Men snälla araber har förföljt och jagat ut judar i över 2000 år.. Vill att dom slutar??? Israel hade inget med dom att göra sen 2005. Deras egna terror islamiska ledare som attackera Israel oprovocerat. De vill inte att israel ska ?sluta?.. De vill att Israel INtE ska existera. Förstår du inte??? som gapar ?From the river the sea Palestine will be free? vilket är hela regionen.. Israel har alltså inte rätt att existera?? 43 muslimska icke demokratiska länder, sedan så har vi EN judisk demokratisk och fungerande stat? Men dom ska InTE få finnas. Handlar islamisering och antisemtism. lä Och JAG även upplevt den. Läs på själv
    Israel har fördrivit palestinier i decennier, mördat och förtryckt dem, stulit deras land och byggt ILLEGALA bosättningar på ockuperade palestinska områden. Sedan när palestinier protesterar och gör motstånd och vill komma tillbaka till sina hem så är de islamister och antisemiter? Vad är det för propaganda? 
  • AndreaBD
    Xenia skrev 2024-05-12 20:53:08 följande:

Men att så många gav Schweiz 12 poäng såg jag verkligen inte komma. Det är nästan så jag misstänker att de pratat ihop sig. Förvånad

Intressant tanke. Men varför skulle de göra det? Kan ju också vara det att folk går lite efter vad många tror. En del satsar ju pengar på vem som kommer att vinna. Och då kan ju många hänga på. 
  • Gelas1
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-12 22:56:16 följande:
    Israel har fördrivit palestinier i decennier, mördat och förtryckt dem, stulit deras land och byggt ILLEGALA bosättningar på ockuperade palestinska områden. Sedan när palestinier protesterar och gör motstånd och vill komma tillbaka till sina hem så är de islamister och antisemiter? Vad är det för propaganda? 
    Det var araberna som jagade ut Israel till Europa på 1600-talet. Idén om Palestina skapades på 1960 talet, Israel blev en stat 1948. Palestina var aldrig ett land innan? Hir tror du det hade sett ut med Palestina som Sture? Ännu en förtryckande och islamisk nation. Skärp dig och se verkligheten
  • AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-12 21:26:19 följande:
    Du behöver nog googla lite kring konflikten. Det är inte Hamas som blir dödade nu utan vanliga människor, oskyldiga barn. 
    De flesta av de som protesterar är inte antisemiter. De vill inte döda eller skada judar, de vill att Israel slutar döda civila.

Och ja man kan tycka att Israel hade ett bra nummer med en bra låt och samtidigt tycka att deras politiker borde sluta döda civila palestinier.
    Ähhh... hur vet du det?  Vem säger detta? Hamas! 

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
  • Gelas1
    AndreaBD skrev 2024-05-12 23:21:57 följande:
    Ähhh... hur vet du det?  Vem säger detta? Hamas! 

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
    Tack!!!🙏🏼 Israel varnade de civila vilket Palestinas befolkning ALDRIG skulle gjort gentemot Israels befolkning. Det är hamas och den antisemitiska övertygelsen i mellanöstern som är terrorn och grunden till kriget och problemet, inte Israel.
  • Anonym (Fader)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 23:14:32 följande:
    Det var araberna som jagade ut Israel till Europa på 1600-talet. Idén om Palestina skapades på 1960 talet, Israel blev en stat 1948. Palestina var aldrig ett land innan? Hir tror du det hade sett ut med Palestina som Sture? Ännu en förtryckande och islamisk nation. Skärp dig och se verkligheten
    Du sprider sionistisk propaganda. Judarna var endast 10% av den totala befolkningen några år innan Israel skulle skapas. Resten av befolkningen var palestinier. Sedan började massinvandring av judar som flydde från bla Europa och nazister. De judiska terroristerna började atackera och fördriva palestinier. Det var så konflikten började. 

Judarna hävdar att de har rätt till området eftersom de hade ett land där för två tusen år sedan. Fattar fu vad korkat det är att tänka på det sättet. Tänk om alla i hela världen började kräva det som var deras för två tusen år sedan. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!