• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • busmor

Hej på er tjejer! Beklagar att ni alla fått ett eller flera missfall, det är aldrig kul . Själv hade jag två tidiga missfall 1998 och 2000, men är nu lyckligt lottad med två barn .

Mitt råd till er att ta er tillåtelse och tid att sörja de barn som aldrig blev. Det var inte "bara" en cellklump som kom ut, det var vad som kunnat bli ert barn. Förneka inte den sorgen, den är lika viktig som sorgen över att inte vara gravid längre. Ni kan bli gravida igen, men inte med ert förlorade barn. Fast när ni sörjt färdigt, så är det bara att ta nya tag. Ni kommer säkert att bli mammor snart ni också . Det som känns lite knepigt idag, är att det är tack vare missfallen som jag har mina barn. Visst jag hade haft andra barn, men inte de underbara ungar som jag har idag. Det var nog meningen att jag skulle få dem!

• Limas

busmor: Tack, man behöver lite stöd nu. Stor Kram

• busmor

Jag kom just på en bra bok som jag vill rekomendera er! Den heter "Den lilla sorgen". Jag kommer tyvärr inte ihåg vilka som skrivit den, men det är en man och en kvinna och kvinnan är ganska känd . Den finns säkert att låna på biblioteket.

• jamis

Det stämmer så väl. Jag förlorade mitt barn i fredags. Jag var i vecka 9, och såg säcken komma ut. Det var fruktansvärt samtidigt så kunde jag och min man säga farväl till vårt efterlängtade barn. Vi hade väntat och längtat i 14 långa månader för att få detta barn. Nu hoppas jag att lyckan kommer till mig igen...

• Braxton

Hej.

Jag har fått väldigt tidigt mf. Plussade i måndags, har bim 10.e
    Har blödigt sen några timmar efter plusset. Ont. Som mensvärk fast mer krampaktig, kraftigare.

En fråga.. Måste man åka in oc hkolla upp livmodern? Jag har föröskt få tag i min barnmorksa i 2 dagar. Är orolig att nåt blir kvar..

Kram till er alla

• delfin 79

Braxton: Beklagar ditt missfall.
    När jag fick mitt sista missfall så åkte vi till kk akuten samma dag som jag började blöda och gjorde vul. Sen fick jag komma på återbesök för att se om allt hade kommit ut!
    Kan inte svara på om det är ett måste att åka in och kolla, men om du är orolig så råder jag dig till att boka en tid hos din barnmorska.

• angiee

En till som fått missfall och dessutom en äggledarinfektion på köpet... livet suger just nu men vi hoppas på att det blir bättre! lycka till alla o goooa kramar!

• jamis

Någon här som har Hypotyreos? Jag såg idag i min journal att jag har högt antal TPOantikroppar och att det kan öka risken för MF. Någon som vet nåt om det?

• Braxton

Nån mer än ajg som har ont i underlivet och det känns tungt, "hela paketet"? Känns som att allt faller nedåt på nåt vis. Har också ont i slidan, är öm överallt därnere.

Usch... ville inte vara med om detta
    Fast det vill ju ingen... *kram*

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall