• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Braxton

Tack för kramen och orden busmor..

Usch idag rinner tårarna igen Mår så dåligt. Har tappat matlusten. Inget är gott, blir illamående efteråt. Får i mig typ 5 skedar mat. Går jag på stan så får jag ångestkänsla i bröstet och springer hem igen. Enda stället där jag känner mig trygg på, det är hemma.

När tar det slut.....?

• busmor

Braxton: Försök hitta en plats som du kan gå till och sörja, t ex någon minneslund på kyrkogården. När man har fått missfall, så har man ju ingen grav att sörja vid och det blir svårt att rikta sorgen. Jag gjorde många promenader efter mitt första missfall och en dag gick jag in på kyrkogården och där kunde jag finna ett inre lugn. Sedan håll inte emot utan gråt och skrik om du så behöver. Förhoppningsvis kommer du snart må bättre. Försök även skilja på dina känslor, du ska känna sorg och inte skam. Du har inget att skämmas för! Du har inte orsakat missfallet själv! Känner du ändå att du inte kan hantera situationen, tycker jag att du ska söka hjälp. Du ska inte behöva vara rädd! Ta hand om dig och lycka till!

• busmor

Hur är det med er? Det har varit väldigt tyst här senaste veckan!

• Viran75

Jag tittar in i denna tråd och ville berätta att jag fick missfall igår... Eller det började blöda och göra ont i onsdags, men igår så tror jag att allt kom ut! Det var många stoora klumpar och idag på morgonen så blöder det bara lite grann och gör inte så ont.
    Fick konstaterat i onsdags morse att fostret dött i vecka 7 och jag skulle gå in i vecka 11 nu i helgen.

Jag mår faktiskt bra.. Jag grät en massa igår, men det var mest för att det gjorde så j---a ont! Fostret var ju inte friskt så jag är glad över att kroppen sätter in och stöter bort det som är sjukt.
    När kroppen kommit igång igen så får man försöka igen...

Kramar till er andra!!

• Limas

Hej tjejer! Jag är RH-negativ och har fått veta att detta kan vara orsaken till att jag och min sambo får missfall, han är RH-positiv. Är det någon som har erfarenhet av detta?

• delfin 79

viran75: Beklagar ditt missfall... Lycka till när ni ska försöka igen!  

Busmor: Har läst dina inlägg och kan inte mer än att hålla med!
    Själv mår jag bra nu, men även jag har mått riktigt dåligt efter mina missfall. Men man måste tillåta sig själv att gå vidare.

Jag önskar alla lycka till i framtiden med bebisverkstan´
    Kram till er alla!

• jamis

Limas: fick ni kolla uppe det nu? Hur många missfall har du haft? Visst kan man göra nåt åt det?

• Viran75

delfin 79: Tack så mycket! Det värmde... Är ju fortfarande lite skakis, det händer ju fortfarande litegrann... Har börjat blöda lite igen och göra ont. Men det går väl över snart!

• mariah81

Fick missfall för 5 veckor sedan då jag var i v.8. Just nu bara "ploppar" det upp gravida bekanta.. och jag känner mig så hopplös. Känner ilska och enorm sorg över att inte vara gravid längre, skulle ha varit i v. 13 nu... Usch, vad jobbigt det här är. Nu hoppas jag bara på att bli gravid igen och att det blir en frisk liten bebbe.

• Limas

jam: hörde det av en sjuksköterska, hon arbetar visserligen inte på någon kvinnoklinik eller gyn så jag kollade upp det på nätet, se nedan. Men ringde barnmorskan som sa att det var bara i vissa fall detta kunde vara orsaken. Om vi får ett tredje missfall ska vi få en utredning. Isåfall lär dem väl kolla upp detta.

http://www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/rh

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall