• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Dalo3a

Med Bf om 13 dagar måste jag skriva MERA MERA MERA Solig.

Har liksom läst ut hela före jag ens blev gravid :)  Så nu som gravid vill jag läsa mera =)

*~*~Bebis beräknad 3 maj~*~*
  • PoL

Kom att tänka på en sak relaterad till min senaste förlossning. Blev kvar på BB i en vecka pga komplikationer, under den tiden hann jag ju se alla andra mammor & bebisar rätt ofta - i synnerhet kring måltiderna som intogs i ett gemensamt utrymme. Det jag flera ggr skrattade åt var att man märkte vilka som var helt nyförlösta då dessa ofta grimaserade eller lät lite när de satte sig eftersom man ju ff var rätt öm Sen tar det ju ett par dagar innan musklerna funkar bra i de nedre regionerna, så det var inte ovanligt med mammor som ofrivilligt släppte sig där de satt eller gick *hihi*. Enda gången man är med om det tror jag Solig

• Totoro

Har något att dela med mig av. Kanske inte jätte kul men ändå något :) jag blev igångsatt och på natten på förlossningen så vaknade jag av att jag kräktes. Under tiden jag låg och kräktes kände jag att något åkte ut mellan mina ben och jag berättade det för barnmorskan som sa att det var slemproppen som hade kommit ut. Några timmar senare så kom en läkare och skulle ge mig EDA. Då jag är hög som ett hus på lustgas så säger jag till läkaren "Min propp gick förut och du är min eletriker" :D lite små skoj :)

Fett eller bebis? Fett eller bebis? Bebis eller fett? Bebis eller fett? BEBIS!!!!!
  • Elin 885

jag har inte fött barn själv men min mamma har fött 3 st.
    den sista som är jag var en envis en!
    Jag blev uttvingad 2 veckor för tidigt, men problemet var att jag hade en hel bassäng där inne i magen och vägrade lägga mig rätt.
    så när jag efter 16 timmar äntligen tittade ut så var jag lika blå som en smurf och hade navelsträngen runt halsen 2 varv.
    jag var dessutom bara 42cm liten och vägde 2333gram.
    min pappa spelade drömmen om elin på munspel igen och igen och igen och....under hela tiden.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?