• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

Puffar på tråden och skriver lite om min första förlossning.

Med första barnet blev vi igångsatta och eftersom det var en bit att köra till förlossningen så fick vi en tid runt tolv. När vi väl satt där kom jag på att vi faktiskt ska få vår bebis IDAG och blev helt hysterisk eftersom vi inte tagit med oss barnstolen!!!! Så när Dom skulle ta hål på hinnorna tvingade jag min man att sätta sig i bilen och åka hem för att hämta "stol fan" som jag sa.

När hinnorna väl var spräckta och värkarna inte kom igång så fick jag stimulerande dropp som en praktikant gjorde i ordning (och råkade sätta den på full effekt). 10 min senare Fick jag en sjuhelvetes värk och behövde krysta men var bara öppen 3 cm. eftersom smärtan var så intensiv blev jag övertalad att ta en epidual.

Sen vrålade jag till en av barnmorskorna att jag för i helvete måste ha något att äta om jag ska klara av att föda detta enooorma barn! så nu får DU vara min man och fixa mat till mig eftersom mitt manshelvetet åkte hem för att hämta nån jävla stol!!!! (att jag krävt det av stackarn fanns inte med i mina så kallade klarsynta tankar) sen slet jag av mig sjukhuskläderna för det gjorde ont med dem på (?!)

När min man sedan kom med stolen var det första han fick se en naken stört bölande, pastafrossande val sittandes över sängkanten med lite sladdar på klistrade här och var

Efter några timmar kände jag mig i akut behov av att besöka toaletten och uträtta mina behov av den sittande varianten.
    Efter att jag spenderat 30 min där inne kom barnmorskorna tillbaka för att kolla hur öppen jag var.
    mannen min satt lugnt i fåtöljen och sa att jag var på toa och hade vart där inne i sådär en halv timme.

Barnmorskan fick lite panik och började banka på dörren och bönade att jag skulle komma ut på en gång!
    "men jag har inte bajsat klaaaaaaaaaart" vrålade jag. Men blev övertalad att komma ut då hon hävdade att jag inte alls behövde bajsa utan satt och krystade ut barnet i toan.  Och sen så kom han efter fortsatt krystande i sjukhussängen.

Tack till all stackars personal och min underbara man Hjärta

• MikuAndSaraLi

En bekant till mig berättade att när hon föddes, en julaftons kväll/natt så hade hennes föräldrar varit på fest (antagligen julbord) och pappan var väl lite på lyset.

När dom kom hem, gick vattnet efter en stunds magont.

Mannen kunde inte köra så frun fick göra det.

Väl vid sjukhuset, stannade hon vid entrén och släppte av mannen.

Han rusar in och ropar "Min fru ska föda barn!"

När personalen då frågar vart hon är, svarar han förvånat.

"Hon kommer snart, hon skulle bara fickparkera först."

Kul, tyckte jag :)

• Linnéa S

När jag födde första barnet så hände det några roliga grejer. Först när jag kom in till förlossningen med värkar så fick jag en descutansvamp av bm för att jag skulle tvätta underlivet. Jag gick in på toan och kissade och sedan ställde jag mig upp och tvättade mig med svampen. Då fick jag en jättejobbig värk så jag tappade svampen på golvet, jag orkade inte böja mig så jag gick ut och sa till min man med iriterad röst att han skulle GÅ IN OCH PLOCKA UPP DEN!

I efterhand har jag fått veta att när mannen kom in på toan så låg det en gigantisk äcklig röd/brun slempropp på toalettringen så han trodde att jag hade bett honom gå in och plockan upp dent. Haha. Vi kom fram till det flera år senare när vi pratade med ett annat par om hur slemproppen såg ut. Jag hade ingen slempropp sa jag, eh jo sa min man SÅG du inte den, det var det värsta jag har sett.  

Senare när jag låg med lustgasen så hörde jag att barnmorskan pratade om att jag inte hade så bra med värkar, då hallucinerade jag att värkarna kom i block som i tetris och att jag och prinsessan Madeleine och Mette-Marit bråkade om värkarna. Jag ropade till barnmorskan att prinsessan Madeleine tog alla värkar, hon såg rätt förvånad ut

• cirpen

Hahaha plocka upp slemproppen... Gjorde han det??

Linnéa S skrev 2013-06-03 15:42:11 följande:
    När jag födde första barnet så hände det några roliga grejer. Först när jag kom in till förlossningen med värkar så fick jag en descutansvamp av bm för att jag skulle tvätta underlivet. Jag gick in på toan och kissade och sedan ställde jag mig upp och tvättade mig med svampen. Då fick jag en jättejobbig värk så jag tappade svampen på golvet, jag orkade inte böja mig så jag gick ut och sa till min man med iriterad röst att han skulle GÅ IN OCH PLOCKA UPP DEN! I efterhand har jag fått veta att när mannen kom in på toan så låg det en gigantisk äcklig röd/brun slempropp på toalettringen så han trodde att jag hade bett honom gå in och plockan upp dent. Haha. Vi kom fram till det flera år senare när vi pratade med ett annat par om hur slemproppen såg ut. Jag hade ingen slempropp sa jag, eh jo sa min man SÅG du inte den, det var det värsta jag har sett.   Senare när jag låg med lustgasen så hörde jag att barnmorskan pratade om att jag inte hade så bra med värkar, då hallucinerade jag att värkarna kom i block som i tetris och att jag och prinsessan Madeleine och Mette-Marit bråkade om värkarna. Jag ropade till barnmorskan att prinsessan Madeleine tog alla värkar, hon såg rätt förvånad ut

• Linnéa S
    cirpen skrev 2013-06-05 11:00:13 följande:
    Hahaha plocka upp slemproppen... Gjorde han det??
    Ja, tydligen för han sa inte ett ord om det förrän långt senare...stackaren, han tänkte väl "Är det så här förlossningen börjar, hur ska detta sluta "
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?