• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Johjoh

Jag hade egentligen en jättejobbig förlossning som tog 28 timmar och med värkstimulerande dropp hela tiden. Jag minns att jag hela tiden tjatade om att de skulle ge mig en paus för värkarna kom så tätt men de fick jag såklart inte. Jag fick ite heller ligga i sängen som jag ville utan fick halvtimmes program då jag skulle stå i gåstolen, sitta på pilates bollen mm. Jätte orättvist tyckte jag. Jag ville krysta i flera timmar men var tvungen att hålla tillbaka då det var en kant kvar på livmoderhalsen. Ville bli undersökt av dåvarande barnmorskan men då ville hon att jag skulle äta en mandarin som utbyte. Så hon matade mig med en mandarinklyfta åt gången mellan varje värk tills den var slut. Då gjorde hon en undersökning och sen fick jag äntligen krysta. Under krytarbetet var jag så trött att jag i prncip somnade mellan värkarna. Min sambo stod brevid och käkade pringles. Efter 50 min krystarbete så får jag äntligen upp honom på bröstet och det första min sambo gör är att räkna alla fingrar och tår och berättar för barnmorskorna att han hade alla =)

• Semlan

Detta hände när vi låg på BB och jag hade lite problem med ammningen, så står två barnmorskor i rummet och ger råd, den ene frågar mig om jag testat att handmjölka, innan jag hinner svara så svarar min sambo "Ja jag gjorde det igår, det gick sådär" hon tittar på honom och säger "Jag undra om hon gjort det" Jag svarar att jag tänkte väl och den andre barnmorska säger "Ja jag tänkte att varför inte, är ju nya tider" haha, alltså min sambo hade dan innan matat barnet med en kopp och tyckte att hon fråga om handmatning inte handmjölkning =p

• jennielbg
    Theta skrev 2010-10-04 14:56:24 följande:
    Haha, gud vilken underbar tråd!

Jag hade BF den 28/3, men dottern valde att komma 3 dagar sent och det hela gick rätt snabbt för en förstföderska, 6 timmar från första värken till att hon var ute Skrattande Ber om ursäkt för att det är långt Flört

Iaf, kör upp till fl och säger till sambon att han ska inom Statoil. Jag vill ha Cola & ett twix. Och han ska fan ha en Calzone tycker jag, detta kommer ta 3 dagar har jag fått för mig och det är mitt i natten. Så han kör in, ser hur han springer in på macken, och när han väl kommit in så ser jag hur biträdet börjar springa omkring också. Seriöst, de var som två hönor. Jag satt och fnittrade mellan värkarna som kom rätt tätt. Efter ett par minuter så kommer sambon utspringandes med en kasse i näven. Kör rally upp till fl och jag är mer som, "jaja inga problem. Det tar jättelång att föda barn "
    Blir inskriven 03.40, 04.20 är jag öppen 5 cm, de tar ctg och de tjatar om att jag måste kissa. Vet inte hur många gånger jag försökte men det gick inte. 04.40 Ska  jag bada och klär av mig när the motherfuckingvärkfromhell kommer och benen viker sig. Sambon fångar upp mig och står och berömmer mig och berättar hur mycket han älskar mig och hur stolt han är. Jag svarar att jag måste spy och börjar ulka som ett fyllo. Kräker lite och badar sen. Väl i badet slutar värkarna och jag tänker att det är typiskt min tur. Sen kommer krystvärkarna, sambon kläcker då ur sig att jag stönar som när vi har sex. säger till han att han är störd som tänker på att ligga när jag föder och att han ska ringa på klockhelvetet! Är då öppen 9 cm och de i princip släpar in mig i rummet eftersom krystvärkarna kommer direkt efter varandra. Väl uppe på sängen så tar de hål på hinnorna typ 10 över och jag vägrar krysta eftersom jag tänker "JAG KOMMER SPRICKA TILL RÖVHÅLET" Ligger och suger i mig lustgas som en tok, fast att det inte hjälper och vrålar som ett djur för varje värk (paniken över att bli spräckt).. Tar i på 2 krystvärkar och dottern flyger ut. Får upp henne på bröstet och tänker "Yes! Det blev en tjej" och nästa tanke är "fan, det är ingen Kayleigh, hon får heta Cassandra". Haha.

BM kollar min gummimus (mitt nya smeknamn på muffen) och konstaterar att jag inte sprack eller fick en enda bristning! Hallelulja! Är fan det coolaste jag varit med om, och jag tycker att det var inte så jobbigt. Bara tanken på att spricka, fan, jag var helt panikslagen över det.

Det värsta dagarna efter var att INGEN berättat för mig att bajsfunktionen slutar att fungera ett par dagar efter förlossningen och jag var megaskitnödig i 4 dagar innan jag kunde skita. Satt och krystade, med MUSEN varje gång. Jag var skitförbannad över detta!! Hahaha.
    Hahahhahaha herregud vad jag skrattade, man behöver såna här roliga berättelser verkligen :D blev det Cassandra sen också?
  • MammaMia88

Vet inte om min "historia" är vidare kul men berättar ändå.

Jag låg i badet under sista delen av värkarbetet, och mitt i alltihopa så kom krystvärkarna igång med råge varpå jag skrek rätt ut. Sambon frågade om han skulle trycka på larmknappen, vilket jag helst ville! Larmet var kopplat i ett snöre uppe vid taket, så man måste dra lite i snöret för att larmet ska gå....iallafall, gubben drar i snöret så att snöret lossnar, varpå han utbrister lite spakt "oj, jag hade visst sönder larmet"...lät mest som en rädd femåring

Kanske ska tilläggas att min gubbe är rätt macho, så jag började garva mitt i krystvärkarna  

Pja, eftersom min förlossning bara varade i en timme så hände väl inte så mycket mer än så tyvärr :-/ 

• MikuAndSaraLi

Min mamma berättade för mig att dagen hon fick mig (första barnet) så gick hon först ut och skrapade snön från bilen (med värkar) och sen städade hon och plockade undan.

Skickade iväg pappa till jobbet.

Efter några timmar, ringde hon honom och sa att nu fick han komma hem för hon skulle föda idag.

Väl på förlossningen började krystvärkarna.

Hon har sagt att det gjorde så ont att hon tog tag i pappa och sa att "Nej, nu fan räcker det! Jag vill hem till min mamma! Nu!"

En idiot till barnmorska tyckte det var en superbra idé att Lägga sig PÅ mammas mage för att trycka ut bebisen -.-'

Mamma vrålade åt henne att "Vad FAAN håller du på med?!" Och barnmorskan for ut med huvudet före.

Några timmar senare kom jag, strax över 4000 gram, med gulsot, tjockt svart hår och sneda ögon.

Folket hemma trodde jag var adopterad xD

Ska nog fråga min mormor om hennes förlossningar - hon har ju fått sju barn så Något tokigt måste ju hänt :)

• Justi

hahaha påtala om mammor, när min mir födde min lillasyster så skulle hon ta tag i farsans hand, fast hon missade och greppade tag om en helt annan kroppsdel som hon trodde va tummen.. hahaha

• Anja86

Herregud vilken UNDERBAR tråd! Jag har läst igenom precis hela och skrattat och gråtit om vartannat. Roligast är ju nästan männen Skrattande

Jag är på BF+4 idag, och sitter här med ett gryyyymt tryck nedåt. Hoppas bebis vill ut snart och att jag får en rolig förlossning som jag kan berätta om här sen!

• Hanniken

Har nu plöjt igenom heeela tråden =)) Underbart mera mera! Jag väntar nu mitt andra barn och är nu i v. 18 så jag har lång tid kvar! 

Med sonen för 3½ år sedan blev jag igångsatt på BF datumet av medicinska själ, det tog lååång tid (45 tim från start) och jag minns inte så mkt av det faktiskt. fick ingen smärtlindring förutom lustgas också pga medcinska själ därför gick jag in mycket i mig själv.
    Lustgasen hjälpte mig inte nämnvärt men jobbade stenhårt med den för att fokusera på nåt. 
    När det var som tuffast under värkarbetet föreslog BM att jag skulle sätta mig på pilatesbollen i duschen och duscha magen med varmt vatten. Visst, men jag tänkte INTE lämna ifrån mig lustgasten som mer eller mindre var fastnitat i ansiktet på mig. Efter lite om och men så trollar de fram en extra lång slang och jag får ta med mig min nya kroppsdel in i det direkt anslutande badrummet.  Det var lite meckigt att hitta en bra ställning på bollen och min sambo satte sig på en pall bakom mig för att stödja mig så jag inte skulle trilla. Jag fick in en skönt gung på bollen och stödde mig samtidigt med ena handen mot väggen. Här får jag ett klart litet ögonblick och tittar mig omkring för första gången på några timmar, ser på BM för första gången och säger hej, och vi presenterar oss. Märker att min sambo sitter fullt påklädd och skäller ut honom för att han inte har klätt av sig utan sitter och blir blöt. BM tar över hans position på pallen, jag gungar vidare, han kommer tillbaka i bara kallingar och tar över. Sitter så säkert två timmar när BM tycker att det minsann får räcka, Hell no! Jag flyttar mig INTE från duschen! Vattnet stängs av och det blir genast kallt och otrevligt, min sambo reser sig och börjar slita i mig varpå jag jag frågar vad fan han håller på med. -Jag hjälper dig upp och hålla balansen så att du inte trillar.
    -Ge faan i att slita i mig, jag klarar mig själv! Han backar undan och jag sitter och gungar lite till som jag gjort hela tiden, varpå sambon frågar om jag har koll på läget själv och om jag haft det hela tiden.
    - Men självklart!!! Stackarn har suttit i en låst position i två timmar och trott att han hjälpte mig att hålla mig uppe, han hade typ kramp i hela kroppen. 
    När det väl var dags att krysta så ville BM att jag skulle ställa mig på knä och luta mig mot huvuddelen av sängen som var uppfälld. Det kändes direkt som jag skulle skita på mig och jag säger detta, BM försäkrar mig att det är ingen fara. Krystar och känner att BM torkar mig i baken. - Vafaan jag skiter på mig!!! Bm svara igen att det är ingen fara men jag vägrar krysta igen förrän hon tagit bort det. Vid de kommande krystningarna vrålar jag TA BORT DET, TA BORT SKITEN DÅÅÅÅ!!!! Bm torkar och torkar....
    Efter mkt om och men och med hjälp av sugklocka så kommer sonen ut. Jag spricker en del och måste sys.
    Då säger min kära BM som så
    - Ja nu vrider vi upp lustgasen lite mer så att du inte får så ont!
    Tror ni jag blir galen när jag förstår att jag genomlidit ett mindre helvete o så fanns det mer lustgas att få!?!? 
     Efteråt var min hand helt svullen och öm efter det hårda grepp jag haft om masken plus att jag jag svullen och blå om näsan efter masken....Skrikandes

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?