• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • lillablå

Så roligt att äntligen få läsa något roligt här på fl. Jag skrattar så trollet i magen hoppar till. Känner igen mig i många av era berättelser och tänker att det kunde lika bra ha varit jag

• ems0487

När jag skulle föda min dotter låg jag hemma i badet med tre min mellan värkarna. Min dåvarande sambo kom hem från jobbet och jag märkte att han var lite stressad. Jag sa till honom att det nog är dags att åka snart men det vore bra att köpa godis så att han skulle orka hålla sig vaken. Jag bad han ringa sin kompis så han kunde handla det medans jag klädde på mig. Min dåvarande sa att han skulle åka och handla för då kunde han passa på att trimma sin bil eftersom det inte var så ofta man kunde göra det. Om blickar kunde döda medans jag sa det inte är så ofta man föder barn heller. Han bytte iaf bil med sin kompis som åkte iväg för att trimma den. När vi skulle hoppa in i kompisens bil så var den full med saker i baksätet så min stol var framdragen så jag fick sitta och hänga ut genom rutan med värkar. :)

• Jessiica

Älskar att läsa igenom roliga historier!

• kiddiee

När jag kände att jag ville börja krysta så ringde vi på klockan. Efter ett litet tag så kom barnmorskan och hon skulle kolla hur öppen jag var. Där låg jag med benen brett isär och sög i mig lustgas som att det inte fanns någon morgondag. När barnmorskan... Ja, petade runt där nere så kollar jag på min sambo och säger "nu blir du allt bra avundsjuk va?" och fortsatte sedan att suga i mig av lustgasen. Barnmorskan bara skrattade och frågade om "pappa också ville ha lite lustgas?", hon förstod inte alls vad jag menade. Haha! Min sambo höll dock på att skämmas ihjäl. 
    Här är våran fina dotter!

• Jessiica
    kiddiee skrev 2013-07-15 11:37:25 följande:
    När jag kände att jag ville börja krysta så ringde vi på klockan. Efter ett litet tag så kom barnmorskan och hon skulle kolla hur öppen jag var. Där låg jag med benen brett isär och sög i mig lustgas som att det inte fanns någon morgondag. När barnmorskan... Ja, petade runt där nere så kollar jag på min sambo och säger "nu blir du allt bra avundsjuk va?" och fortsatte sedan att suga i mig av lustgasen. Barnmorskan bara skrattade och frågade om "pappa också ville ha lite lustgas?", hon förstod inte alls vad jag menade. Haha! Min sambo höll dock på att skämmas ihjäl. 
    Här är våran fina dotter!

Åh, vad söt
  • Pampim

Jag hade varit inne på förlossningen nån timme med kraftiga värkar. Pratade med bm säkert 5 gånger under denna tid. Började med lustgas. Bm gav mig lustgasen och sa att jag skulle "lära mig" ta värkar med den så skulle hon komma tillbaka om en kvart och ta hål på fosterhinnorna. (Jag var öppen 8cm men vattnet hade inte gått.) Jag drog i mig rejält av gasen och var väldigt glad i hågen! När bm kom tillbaka tog hon fram en pinne och sa "jaha om du lägger upp benen då så ska vi ta hinnorna." Då svarade jag "ok, men jag är gravid och barnet ligger med huvudet långt ner. Så var försiktig." Jag minns tydligt själv hur detta kändes HELT logiskt att informera henne om, och jag blev först förvirrad och sedan förnärmad när bm, man, uska och läkare flinade åt mig.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?