• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Elin 885

mitt ex, väns, sambo blev hög av lustgasen och började prata om kryssning.
    nej inte kryssning, krysta!
    =).

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Celindan

Jag fick äntligen min son i förrgår, bf+11, första förlossningen som startade spontant så det var som om jag var förstagångsföderska trots att det var mitt tredje barn. Ska se om jag orkar skriva ihop en liten berättelse senare!!

• PandaaN

Grattis!!
    Hittade denna på youtube när män får känna på hur det är att föda.

Kanske ska visa era män. Jag små fnissade samtidigt som jag fick ont i magen.

• jmynt
    PandaaN skrev 2013-05-04 14:37:10 följande:
    Grattis!!
    Hittade denna på youtube när män får känna på hur det är att föda.

" rel="nofollow" target="_blank">

Kanske ska visa era män. Jag små fnissade samtidigt som jag fick ont i magen.
    Härlig film!! Tycker ändå att de skötte sig bra för att vara män. De lär nog ha lite mer respekt för kvinnor i framtiden ;)
  • Celindan

Mitt tredje barn men första spontana starten av förlossningen.
    Hade inte haft några förvärkar alls, började känna lite kl 14 och var naturligtvis helt övertygad om att det var förvärkar. Var på bf+11.
    Mannen var ledig, vi packade picknickkorg när döttrarna kom hem från skolan och åkte till ett friluftsområde där det finns djur och lekparker.
    Mannen hade dock hunnit bli lite nervös så han slängde med bb-väskan i bagaget innan vi åkte.
    Värkarna tilltog och vi bestämde att åka upp på en kontroll. Konstaterade att förlossningen var i fullgång och bm sa "ni får inte åka hem" (jag var tveksam att åka upp av rädsla för o bli hemskickad...jag hade ju fortfarande bara förvärkar!!!)
    Min första reaktion, "men Alicia har gympa imorrn, vi måste packa gympakläder!"
    -den biten löste sig ändå, för övrigt.

Endast 1.5 timmar senare var sonen ute, så det var intensivt. Ringde dit min syster som filmade hela förlossningen, varför jag kan granska mig själv in i minsta detalj. Något som är utmärkande är att jag klippt HELA tiden säger/gnyr/gråter fram att "det gör JÄTTEont" - som om det var nån slags nyhet att det gör ont o föda barn?!? Mot slutet när han ska krystas fram säger bm "när nästa värk kommer vill jag att du tar tag kring dina lår såhär - nu får du trycka ut det här barnet!!" Jag är då lustgashög och brölar till svar "jag får inget grepp om mina feta jävla lår!". När värken väl kom ser man på filmen hur jag spjärnar med händerna mot ovansidan av låren - då får man ju verkligen ingen extra kraft!
    Ja just det, under öppningsskedet slet jag tag min man och råkade tydligen få tag i mannens bröstvårta, han kved i tysthet, jag kunde inte hålla mig för skratt och då gjorde värkarna ännu ondare...

Mja, kanske inte så jätterolig förlossningshistoria, men jag är glad att jag fick min story i en spontanförlossning och slapp induktion. Nu blir det nämligen inga fler barn!!

• Sazza01

Har ingen rolig förlossningsberättelse, men det var rätt kul när vattnet gick.Alla sa till mig att det inte är som på film -att vattnet bara forsar utan ibland sipprar det och ibland går det inte alls. Det var 3 dagar före BF och jag och min bror satt och spelade kort, min sambo grejjade lite med annat. När jag går för att hämta en grej går vattnet - och det forsar verkligen. Känns helt absurt så jag bara asgarvar och ropar på min sambo att han ska ge mig en handduk för det är vatten överallt. Han garvar med och ropar till mig - Men sluta hoppa!

Av någon anledning stod jag och hoppade på stället :)

Ser sen att min bror riktar sin mobil mot mig och jag frågar vad han gör. -Tar kort såklart, skickade det till mamma med texten att här går vattnet :)   

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?