• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Locas

Äntligen kan ja sålla mig till den här tråden !:)
    Min son föddes i tisdags morse efter 16h värkarbete..
    Dom kom rätt intensivt redan från början, kl 10 måndags morse började de, så ja va rätt slut så när ja kom till bb runt 12 på natten och äntligen fick lustgas! Va då öppen 4 cm..
    Började rätt lugnt.. Tills ja började känns mig som en smurf.. Alltså ja fick för mig jag strålade blått å va vit i kanterna haha. Å de försökte ja förklara för min syster som va med..
    Nåväl.. Efter de va de rätt lugnt, hade ont som fan så kl 03 satte dom epidural å då la ja mig å vila.. Men de dröjde inte länge innan ja tyckte de började göra så jävla ont i röven!
    Låg där ändå å drog lustgasen..
    Å smärtan ökade å helt plötsligt fick ja för mig ja hade små svarta håriga elefanter som tryckte på i röven haha !
    Så ja låg där å störde mig på elefanterna fram till kl 05, då kommer bm å inser jag är fullt öppen..
    Ska man krysta..
    Kommer ja till punkten då huvudet är mitt i öppningen å vrålar " nu får ni fan klippa upp mig å slita ut ungjäveln !!"
    De gjorde dom så klart inte nä...

Men kl 05,31 föddes mitt lilla hjärta :)
    Förlåt om det är klottrigt skrivet :)

• mollikatt

Smurfar och svarta håriga elefanter ð???

• Nawifa

Favoritar denna :) min rolighet var på nyårsdagen 2010 när vår lille kille kom till världen. Vi hade kvällen innan ätit en redig nyårsmiddag och magen var redan innan värkarbetet lite bubblig. När det var dax att krysta så ville barnmorskan vända på mig och mitt i vändningen fick jag en jävulsk krystvärk som pressade mot baken och ut kommer inte en bebis utan världens högsta brakskit. Jag blev såklart helt förtvivlad och utbrister herregud!! Jag pruttade! Alla i rummet försökte hålla sig för skratt och jag vill lova att jag varken innan eller efter har jag lagt en sån högljudd prutt :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?