Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2013-08-18 21:53:34 följande:
Satt och pratade med min sambo om vår Dotters förlossning igår det är nog första gången vi verkligen hunnit prata om den
Jag hade helt glömt bort hur knäppt det blev. i vanliga fall är jag världens lugnaste person men under mina förlossningar blir jag ett monster.
Vi hade vart och handlat en ny madrass på ikea och min sambo uttryckte en önskan om att få åka ut och jaga på kvällen och undrade om jag orkade med att göra kväll själv då jag jobbat över 4 timmar dagen innan och sedan haft hemska förvärkar under natten.men visst var det bäst att han passade på innan bebisen kommer
Så han åkte (tar ca 30 min dit) efter att sonen somnat gick vattnet.
Jag Ringde till förlossningen och sa att vattnet gått och att jag hade värkar med 5 min mellanrum medan jag satt och skurade golvet. Damen sa att jag troligen räknat värkarna fel och att jag skulle ta 2 Alvedon och gå till sängs.
Ringde sambon och sa att han måste komma nuuuuuuu! för nu hade jag krystvärkar. Ringde åter igen in till förlossningen och sa att jag stod och krystade i hallen och behöver ambulans ( var tydligen samma dam igen för hon sa att jag inte skulle oroa mig utan att det blir mycket värkar i början som avtar.
"Herregud kvinna det är mitt andra barn och jag vet hur det känns att föda! eller så kommer jag att skita på mig utav bara helvete snart! och då får DU komma hit och moppa för jag ska fan föda barn!!!!! vrålade jag till tjejen på andra sidan luren" men fick ändå inte komma in.
Packade med mig barnstolen,hålslagaren(?) och en massa mikropopcorn i en ica påse och sedan när sambon äntligen kom hem ville han byta kläder och duscha! "men vafan jag står ju och föder i hallen kör mig till BB!" så han fick snopen åka i kamouflagekläder och kängor själv åkte jag i badrocken och foppatofflor.
Väl inne mötte vi en nyutbildad tjej som gjorde sin första "riktiga" vecka. Jag joggade in i BB rummet kastade mig upp i sängen och började inhalera lustgas '(ej ännu påslagen) samtidigt som jag vrålade att jag skulle föda nuuuu och när barnmorskan sedan bekräftade att jag var fullt öppen så rykte jag tag i sambon med pupiller stora som tefat (sambons ord) och halvskrek honom i ansiktet "där ser du att jag fan inte var skitnödig!!"
10 min senare sa bm "Här var det hår allt" och jag fräste ilsket tillbaka att det är då inte så jävla lätt att raka sig när man inte ser vart man ska sätta hyveln" Att hon syftade på barnets huvud förstod jag inte just då.
sen ploppade dottern ut innan Bm han ringa på förstärkning... stackars Bm han knappt med och i förvirringen fyllde hon i att vi fått en Pojke på 50 g och 2300 cm
Haha, rolig historia :)
Men väldigt knäppt att du inte fick komma in trots att du var omföderska med vattenavgång och värkar!