• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Solrosens
    SB2011 skrev 2013-08-21 19:10:47 följande:
    Jag blev igång satt när jag väntade sonen och de tog 3 dygn så man kan säga att jag va rätt trött på de hela när de väl var dags för han att komma ut! Under sista dagen var de nån försäljare som höll på och ringde till makens mobil hela tiden och maken bara klicka han och när de väl var 1h kvar tills sonen väl kom ut fick jag nog på de konstanta ringandet så jag släppte min bäste vän herr lustgas och slet luren ur makens hand och svarade "nu får du för helvete sluta ringa, fattar du inte att jag faktiskt håller på att föda barn här" sen slängde jag luren i golvet så delarna flög! Kan säga att dom ringde inte fler gånger! Den bm jag hade förmiddagen den sista dagen var rätt brysk och jag gilla inte henne alls så jag var så glad när de bytade av och jag fick samma bm som tog emot mig när dom flyttade mig till förlossningen dagen innan! Efter många misslyckade försök att lägga EDA och den bara tog på ena sidan och pumpen krånglade gick min bm ut för att rådfråga läkarna hur dom skulle göra och efter en stund kom den den bm som hade haft mig på morgonen in till mig! Och jag fråga henne "va fan sa jag inte till dig att gå hem?!" Hon skratta gott och sa att jo hon va på väg men hon va ju tvungen att hjälpa mig lite först sen lova hon att gå hem! Hon fixa pumpen så jag fix en Max dos av EDAn och för en liten stund blev jag smärt fri och då var hon helt plötsligt min bästa vän och jag skulle älska henne för alltid och hon fick aldrig lämna mig! Hon tyckte jag va rätt rolig, hon kom och hälsa på mig på bb nån dag efter och sa att jag gjort hennes dag den dagen! Sen när de väl var dags att krysta skulle läkaren sätta in en sugklocka för jag var helt slut vid de laget! Och när han håller på så gör de så jävla ont så jag kläcker ur mig, "fy faaan va jag tycker synd om din fru! Så jävla hårdhänt som du är!" Vilket fick alla att brista ut i gap skratt i rummet!

Hahaha gud vad roligt, jag skrattade högt...... "sa jag inte åt dig att gå hem" :D Tack för ett super roligt inlägg!
  • Solrosens
    moooish skrev 2013-08-21 22:45:09 följande:
    Fantastisk tråd verkligen! Nu har jag fött, det gick snabbt på bb och det var ju bra men då kände jag bara hur intensivt det var, jag fick ingen paus. Halvroliga saker som jag kommer på var att när jag använde lustgasen vid ett tillfälle fick jag sådana varma känslor för min bm, både hon och den som tog emot oss på morgonen var helt fantastiska för övrigt, jag tänkte att jag måste ju småprata lite med henne. Jag tänkte fråga henne hur länge hon arbetat som barnmorska, om hon gillade sitt jobb och sådant men det kom en sådan kraftig värk innan jag ens tänkt klart, hade enligt bm mycket kraftiga värkar, och nästa värk kom så tätt inpå så när de var över vågade jag inte öppna munnen för att jag var rädd att nästa värk skulle komma mitt i samtalet. Jag bad även min man testa lustgasen för jag ville att han skulle känna effekten, han testade och sa att han kände sig skrattig. Just då kom en värk och jag började själv suga i mig, många gånger tyckte jag inte att de än hjälpte så bra så när min man började fnissa lite blev jag skitförbannad på honom hur fan kunde han skratta när han såg att jag hade ont, sekunden efteråt kom jag på att han också just dragit i sig lustgas och han hade ju ingen smärta att förtränga ! Annars kommer jag ihåg att bm frågade mig om jag ville känna barnets huvud när de var på väg ut och jag röt NEJ!!, jag var så trött och ville bara att hon skulle komma ut. Bm tog det bra och uppmanade mig att fortsätta kämpa. Som ngn här skrev tidigare så blev även jag bara förvånad när lillan kom ut. Även jag trodde att jag skulle gråta en tår men jag var bara förvånad över att få ett barn på bröstet. Nu är hon fyra dagar gammal och jag har aldrig känt mig mer lycklig och harmonisk( vi får se hur länge harmonin håller i)

:D vilka härliga berättelser!
  • Gröna huset

Under graviditeten mådde jag sådär och kunde/orkade inte bry mig om att raka eller ansa där nere. Jag fick erfara ar allt hår på kroppen liksom frodar, inte bara på huvudet. Så under förlossningen på slutet stått jag på knä mitt huvudändan på sängen och krystar. I värken går jag ner med baken mot fötterna och när jag nästa gång efter värken skulle dra mig upp mot sänggaveln och pappan hade undersköterskan sitt knä i sängen på mitt hår. Aj vad det gjorde ont :-P

Jag ropade liksom åt henne något om att hon står på mitt hår. Pinsamt.

• Pnillan
    Anonyhm skrev 2010-06-04 12:56:37 följande:

Jag använde lustgas. Den hjälpte inte med ett skit men den gjorde min röst mörk och grumlig som darth vader. Så där satt jag och skrek med monsterröst "det är inte roooligt" medan min man och en barnmorska försökte att inte dö av skratt. 

Ligger och asgarvar ju nu. HAHAHAHAHA!
  • pantylies

Jag blev igångsatt och efter att förlossningen varit aktiv ett tag var min barnmorska tvungen att ta hinnorna/göra så att vattnet gick. Hon kände efter och "gjorde hål" så det började sippra. Sen gick det lite tid; det började närma sig krystvärkarna, så barnmorskan skulle bara kontrollera så att vattnet verkligen var ute. Hon stoppade in ett finger eller två och PANG!! Rena explosionen rakt upp på hela henne. Jag fick en plötslig krystvärk samtidigt som hon kände efter, så det var som att smälla hål på en vattenfylld, spänd ballong. Min man som stod uppe hos mig trodde inte sina ögon och barnmorskan fick byta om... Blev dyngsur, stackarn.. haha. Fick oss alla ett gott skratt, situationen kändes allt lite absurd. Trodde inte att det kunde komma med en sådan kraft!

• Våtmark
    Gröna huset skrev 2013-08-23 12:16:11 följande:
    Under graviditeten mådde jag sådär och kunde/orkade inte bry mig om att raka eller ansa där nere. Jag fick erfara ar allt hår på kroppen liksom frodar, inte bara på huvudet. Så under förlossningen på slutet stått jag på knä mitt huvudändan på sängen och krystar. I värken går jag ner med baken mot fötterna och när jag nästa gång efter värken skulle dra mig upp mot sänggaveln och pappan hade undersköterskan sitt knä i sängen på mitt hår. Aj vad det gjorde ont :-P
    Jag ropade liksom åt henne något om att hon står på mitt hår. Pinsamt.
    Ha ha ha!! Tack Skrattande
  • TrueMeaning

Denna tråd ska jag fortsätta följa :) Har BF om 62 dagar så får se om jag kan komma med något roligt åt er då!

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • mmjonsson

Nu har jag att läsa under min sjukskrivning :D mycket bättre tråd än alla skräckhistorier :)

• EnMandarin

Hahaha skrattar så tårarna rinner!

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?