moooish skrev 2013-08-21 22:45:09 följande:
Fantastisk tråd verkligen! Nu har jag fött, det gick snabbt på bb och det var ju bra men då kände jag bara hur intensivt det var, jag fick ingen paus. Halvroliga saker som jag kommer på var att när jag använde lustgasen vid ett tillfälle fick jag sådana varma känslor för min bm, både hon och den som tog emot oss på morgonen var helt fantastiska för övrigt, jag tänkte att jag måste ju småprata lite med henne. Jag tänkte fråga henne hur länge hon arbetat som barnmorska, om hon gillade sitt jobb och sådant men det kom en sådan kraftig värk innan jag ens tänkt klart, hade enligt bm mycket kraftiga värkar, och nästa värk kom så tätt inpå så när de var över vågade jag inte öppna munnen för att jag var rädd att nästa värk skulle komma mitt i samtalet. Jag bad även min man testa lustgasen för jag ville att han skulle känna effekten, han testade och sa att han kände sig skrattig. Just då kom en värk och jag började själv suga i mig, många gånger tyckte jag inte att de än hjälpte så bra så när min man började fnissa lite blev jag skitförbannad på honom hur fan kunde han skratta när han såg att jag hade ont, sekunden efteråt kom jag på att han också just dragit i sig lustgas och han hade ju ingen smärta att förtränga ! Annars kommer jag ihåg att bm frågade mig om jag ville känna barnets huvud när de var på väg ut och jag röt NEJ!!, jag var så trött och ville bara att hon skulle komma ut. Bm tog det bra och uppmanade mig att fortsätta kämpa. Som ngn här skrev tidigare så blev även jag bara förvånad när lillan kom ut. Även jag trodde att jag skulle gråta en tår men jag var bara förvånad över att få ett barn på bröstet. Nu är hon fyra dagar gammal och jag har aldrig känt mig mer lycklig och harmonisk( vi får se hur länge harmonin håller i)
:D vilka härliga berättelser!