• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • NiniMe

Detta var verkligen en rolig tråd, och så typiskt allt det här med att man ska skita ner sig...
    Inget roligt men när jag skulle föda tvåan så var det de jag fokuserade på, JAG SKA INTE SKITA NER MIG.. Under många värkar gick jag och knep med rumpan för jag skulle minsann inte skita på mig, och när det var dax och krysta knep jag med skinkorna som fan, undersköterska påpekade för mig om hur kan du knipa med rumpan samtidigt som du kryster, mitt svar: JAG SKA INTE SKITA PÅ MIG... Slappna av kvinna fick man till svar, och det är ingen fara om de kommer, vi har varit med om det så många ggr och det tillhör nästan födandet att det kommer bajs... NÄ INTE FRÅN MIG, NI SKA INTE SE MIG SKITA..... Hahahaha ja gud jag har inte en susning om jag sket ner mig men ungen kom ut iallafall och jag kan säga att jag hade inte speciellt ont pga förlossningen, jag hade mer ont i skinkorna ala tränningsvärk....

Kommer ihåg orden som ekade i mitt huvud, du tänker inte på när du föder om du bajsar på dig... :-/ Jag gjorde :/
    Och jag fattar inte varför jag var så inne på att jag inte skulle göra på mig eftersom jag verkligen vet att det tillhör det normala och inget ovanligt för personalen.... 

• sofiaolivia

Älskar den här tråden!!

Jag hade åkt in till förlossningen 2 gånger och blivit hemskickad... Lagom glad var jag... Tredje gången blev jag äntligen inskriven och efter några kontroller fick jag ett rum. Barnmorskan lovade mig lustgas (jag hade lääängtat efter den efter att ha läst här inne), men när jag såg rummet blev jag helt stel och stannade. Barnmorskan fick nästan knuffa in mig i rummet, tittade in och såg lustgasen och sa "Jävlar, det här känns helt overkligt..."

Gick in i rummet och la mig i sängen och sög tag i masken... Vid varje inandning sa jag "verkligt" och när jag tog bort masken sa jag "overkligt". Så där höll jag på i ca 30 min. 

Skrattande

• mamma mys

puffar:) själv har jag 39 dagar kvar till BF o hoppas jag kan bidra med nåt roligt:)

• Cikoria

När jag låg och andades mot slutet av förlossningen hör jag från  radion ,  just breath, just breat.

NI vet den där låten its 2 am in the morning lalalal vet inte vad den heter men det var lite roligt tyckte jag  

• kickan89
    Fläder skrev 2011-11-18 06:20:29 följande:
    När min son föddes så fick jag kläm på det här med lustgasen. (Jag skyller detta på den i alla fall. )
    När krystvärkarna började komma och huvudet sjönk ner ordentligt så tryckte det på något så djävulskt bakåt så jag gormar helt enkelt till barnmorskan efter att ha sugit lustgas för glatta livet: "Min rumpa!!!! MIN RUMPA HÅLLER PÅ ATT RAMLA AV!!!! HÅLL FAST DEN!!!!"

Barnmorskan hade med en till tjej i rummet och hon blev tillsagd att hålla i min stackars rumpa som troligen inte var på väg att ramla av, men de var vänliga nog att göra som den födande kvinnan sa åt dem.

Jag skäms fortfarande en aning över det idag, dock fick de sig säkerligen ett gott skratt där efteråt. Min man hade då roligt åt det i alla fall.
    Hahahahaha du är ju för underbar hahaha!
  • clojsi
    NiniMe skrev 2011-11-18 06:48:55 följande:
    Detta var verkligen en rolig tråd, och så typiskt allt det här med att man ska skita ner sig...
    Inget roligt men när jag skulle föda tvåan så var det de jag fokuserade på, JAG SKA INTE SKITA NER MIG.. Under många värkar gick jag och knep med rumpan för jag skulle minsann inte skita på mig, och när det var dax och krysta knep jag med skinkorna som fan, undersköterska påpekade för mig om hur kan du knipa med rumpan samtidigt som du kryster, mitt svar: JAG SKA INTE SKITA PÅ MIG... Slappna av kvinna fick man till svar, och det är ingen fara om de kommer, vi har varit med om det så många ggr och det tillhör nästan födandet att det kommer bajs... NÄ INTE FRÅN MIG, NI SKA INTE SE MIG SKITA..... Hahahaha ja gud jag har inte en susning om jag sket ner mig men ungen kom ut iallafall och jag kan säga att jag hade inte speciellt ont pga förlossningen, jag hade mer ont i skinkorna ala tränningsvärk....

Kommer ihåg orden som ekade i mitt huvud, du tänker inte på när du föder om du bajsar på dig... :-/ Jag gjorde :/
    Och jag fattar inte varför jag var så inne på att jag inte skulle göra på mig eftersom jag verkligen vet att det tillhör det normala och inget ovanligt för personalen.... 
    You must be the change you wish to see in the world.
  • sodwe

Min förlossning började kl 01 på natten när jag satt i soffan och kollade datorn så hörde jag ett kluck sprang till toan och där kom vattnet. Jag tog på mej en binda och gick å väckte sambon å sa att vattnet hade gått. Han flyger upp å in på toan å undersöker runt toa stolen som han hade monterat på kvällen (vi hade varit utan toa i ca 1mån under renovering. Vara höggravid och utan toa är inte någon hit) han kollar upp å säger att den inte alls läcker. Jag pekar neråt å då förstår han å blir alldeles stirrig och börjar städa och plocka med allt möjligt, å jag hade som vanligt inge batteri i min telefon så jag fick låna sambons telefon så jag kunna ringa förlossningen bara det att jag råkade ringa hans sponsor till bilen och tala om att vattnet hade gått mitt i natten.

när vi hade lyckats tagit oss in till förlossningen och jäntan va ute så sa bm när hon höll upp henne att det va en liten pojk. Det är de inte alls de sa jag å lyfte navelsträngen och det va minnsan en liten tjej :P
    När sambon skulle klippa navelsträngen så höll fingrarna på å slinka med för hon satte dit handen.

När vi tagit oss upp på bb så kunna jag inte förstå varför dom byggt golvet så snett tog 2 dagar innan jag förstod att något va fel. Nån dag senare efter ett numer 2 besök på toa så hoppade alla nerver rätt och jag gick rakt igen

• silverfrost

"Flädersaft" - Det va de roligste jag läst på länge!!! Skratta så tårarna sprutade!!! Tack för du delade med dig!!

• miaik

Jag blev väldigt skönt påverkad av lustgasen under min förlossning.

(guns and roses i bakgrunden)
    Jag: Hör du låten?
    Maken: Vilken låt?
    Jag: Vänta (suger in ett lååååångt andetag i masken och försvinner bort) 

Lite senare (guns and roses i bakgrunden)
    Jag: Hör du låten?
    Maken: Vilken låt?
    Jag: Moby
    Maken: Eeeh, nä. Hahaha! 

Ännu lite senare.

Jag: Nu vet jag vad Moby gjorde när han skrev den här låten.
    Maken: Jaha?
    Jag: Tog lustgas såklart!

Barnmorskan kommer in och vill att jag slutar ta lustgas eftersom jag inte har nån värk.

Jag: Men det är som en historia, här inne (pekar på masken) som jag måste följa. 

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?