• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • mamma10och12
    miaik skrev 2011-11-24 17:14:05 följande:
    Jag blev väldigt skönt påverkad av lustgasen under min förlossning.

(guns and roses i bakgrunden)
    Jag: Hör du låten?
    Maken: Vilken låt?
    Jag: Vänta (suger in ett lååååångt andetag i masken och försvinner bort) 

Lite senare (guns and roses i bakgrunden)
    Jag: Hör du låten?
    Maken: Vilken låt?
    Jag: Moby
    Maken: Eeeh, nä. Hahaha! 

Ännu lite senare.

Jag: Nu vet jag vad Moby gjorde när han skrev den här låten.
    Maken: Jaha?
    Jag: Tog lustgas såklart!

Barnmorskan kommer in och vill att jag slutar ta lustgas eftersom jag inte har nån värk.

Jag: Men det är som en historia, här inne (pekar på masken) som jag måste följa. 
    HAHHAHHAHHA!!
  • jjuni

Min bebis kommer inte förens i slutet av juni, men jag måste nästan favorita denna tråd redan nu :)

• MammaMia88

Hm, fick min lilla flicka för 8 dagar sedan. Tyvärr var det inget direkt roligt med min förlossning. Det enda jag kan tänka mig är att varje gång jag fick en värk (jag gick runt med sån där gå-grej som man lutar sig mot) så gick lite av vattnet och såg ut som jag lämnade snigelspår efter mig där jag gick

• Haanky
     Älskar denna tråden!!! har bf i januari så jag återkommer med en historia... med min dotter va det inget speciellt roligt som hände som kan roa er
  • solöga

Inne på förlossningen..
    Vi är mitt i ett samtal med BM, en värk kommer och jag vill vara med i samtalet så jag ber dem vänta.. Jag trycker upp lustgasen och andas. Mitt i den värken går vattnet (det kändes verkligen som om bottenventilen på en tio liters hink drogs ut med en sprängladdning) ... Ovetandes står min sambo, BM och en sköterska och väntar på att fortsätta samtalet runt min säng. I det ögonblicket när vattnet går hör jag BM säga långt borta i min lustgasvärld "ooo nu har hon nog en jätte jobbig värk" Till allas förvåning ser jag överlycklig ut när jag tar bort lustgasmasken och utbrister "Fy fan vad häftigt!! Jag säger som dynamitharry i jönsonligan VILKEN JÄVLA SMÄLL!!" BM frågar "jaha gick vattnet?" Med ett leende. Jag ser nog ut som värdens frågetecken och svarar " märktes inte det? Det måste ju skvätt runt hela sängen..jag måste vara blöt ända upp i nacken?!?" BM svarar glatt "Det finns resurser i våra bindor" Där fick de sig ett gott skratt :)

Några timmar senare..
    Samma sak igen, mitt i ett samtal efter undersökning.. Jag ber dem vänta. Hugger tag i gasen. När BM ser att min värk avtagit börjar hon prata igen. Då sluddrar jag fram "vänta lite, den där jävla Paul Hauka tjatar så in i helvete.. Det ekar i hela mitt huvud" Vi hade radion på så med lite mycket lustgas så hörde jag allt han sa två gånger. Min sambo fick då det bästa skrattet för han vet att jag aldrig har koll på vad kändisar heter. Och konstigt nog hade jag stenkoll på det NU?!? Konstigt haha :)

Nästa roliga sak i efterhand var under krystvärkarna. Jag var helt uppslukad i min egna koncentration när jag märker att någon ändrar läget på sängen. Reser upp ryggen irriterande och så lite ner å lite upp igen. Jag tänker fan låt bli sängen!! Men då hör jag långt borta i lusrgasruset " Oj då, hon kommer visst åt knapparna" Så det var alltså jag själv som av misstag hissade upp och ner sängen :)

• Lenast
    solöga skrev 2011-12-01 00:52:46 följande:
    Inne på förlossningen..
    Vi är mitt i ett samtal med BM, en värk kommer och jag vill vara med i samtalet så jag ber dem vänta.. Jag trycker upp lustgasen och andas. Mitt i den värken går vattnet (det kändes verkligen som om bottenventilen på en tio liters hink drogs ut med en sprängladdning) ... Ovetandes står min sambo, BM och en sköterska och väntar på att fortsätta samtalet runt min säng. I det ögonblicket när vattnet går hör jag BM säga långt borta i min lustgasvärld "ooo nu har hon nog en jätte jobbig värk" Till allas förvåning ser jag överlycklig ut när jag tar bort lustgasmasken och utbrister "Fy fan vad häftigt!! Jag säger som dynamitharry i jönsonligan VILKEN JÄVLA SMÄLL!!" BM frågar "jaha gick vattnet?" Med ett leende. Jag ser nog ut som värdens frågetecken och svarar " märktes inte det? Det måste ju skvätt runt hela sängen..jag måste vara blöt ända upp i nacken?!?" BM svarar glatt "Det finns resurser i våra bindor" Där fick de sig ett gott skratt :)

Några timmar senare..
    Samma sak igen, mitt i ett samtal efter undersökning.. Jag ber dem vänta. Hugger tag i gasen. När BM ser att min värk avtagit börjar hon prata igen. Då sluddrar jag fram "vänta lite, den där jävla Paul Hauka tjatar så in i helvete.. Det ekar i hela mitt huvud" Vi hade radion på så med lite mycket lustgas så hörde jag allt han sa två gånger. Min sambo fick då det bästa skrattet för han vet att jag aldrig har koll på vad kändisar heter. Och konstigt nog hade jag stenkoll på det NU?!? Konstigt haha :)

Nästa roliga sak i efterhand var under krystvärkarna. Jag var helt uppslukad i min egna koncentration när jag märker att någon ändrar läget på sängen. Reser upp ryggen irriterande och så lite ner å lite upp igen. Jag tänker fan låt bli sängen!! Men då hör jag långt borta i lusrgasruset " Oj då, hon kommer visst åt knapparna" Så det var alltså jag själv som av misstag hissade upp och ner sängen :)
    Skrattande TACK för den Skrattande

BF 27/12 så jag hoppas jag har någon rolig historia efter det!    
  • EQ85

jag födde min flicka den 19e.
    åkte in till förlossningen ganska fort då jag hade lite för ont.
    jag minns att vid flera tillfälle pussade jag på lustgasmasken & sa " detta här,, är min nya bästa vän, han löser aaaaaalla problem"

när jag hade krystvärkar sög jag i mig så mkt gas som möjligt, krystade, och efteråt låg jag och paddlade med benen längs lakanet. Min sambo sa att det såg såååå flummigt ut haha.
    Mina ögonen rullade bakåt och huvudet rullade från sida till sida..

med andra ord va jag ashög haha

allt gick super bra och jag längtar till nästa förlossning.
    Med mina bäste vän Herr Lustgas såklart

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?