• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Lenast
    EQ85 skrev 2011-12-01 15:18:38 följande:

jag födde min flicka den 19e.
    åkte in till förlossningen ganska fort då jag hade lite för ont.
    jag minns att vid flera tillfälle pussade jag på lustgasmasken & sa " detta här,, är min nya bästa vän, han löser aaaaaalla problem"

när jag hade krystvärkar sög jag i mig så mkt gas som möjligt, krystade, och efteråt låg jag och paddlade med benen längs lakanet. Min sambo sa att det såg såååå flummigt ut haha.
    Mina ögonen rullade bakåt och huvudet rullade från sida till sida..

med andra ord va jag ashög haha

allt gick super bra och jag längtar till nästa förlossning.
    Med mina bäste vän Herr Lustgas såklart

Härligt... Ser fram emot lustiggasen ( som sonen säger)
  • Annanas84

Älskar denna tråden.
    Vet inte om jag har något roligt att berätta själv. Lite kul var det dock när läkaren skulle sätta en elektrod på sonens huvud. När hon är klar säger hon "bebisen har lite hår på huvudet" (till detta hör att jag å sambon länge diskuterat hur hårig liten apa vi skulle få då både han å jag har väldigt tjockt hår). Mitt svar till läkaren blir ett på skämt halvgapande "JA! Det kommer komma ut ett helt jävla afro"(å nej jag har inget emot afrohår). Sambon börjar garva medan läkaren helt seriöst och sammanbitet svarar "Nej det tror jag faktiskt inte"

• Ekrlsn
    Började känna av lustiga smärtor i magen runt 8 på morgonen. 
    Väckte karln och fixade barnvakt.
    Barnvakten fick order om att det skulle säkert bli framåt eftermiddag.
    Men njae, 11 kom barnvakten efter ett samtal från mig att det sätter igång på riktigt nu.
    Taxin kom 1120.
    Framme vid sjukhuset 1209
    40+6 i taxin gick vattnet, precis utanför förlossningen, kände hur huvudet passerade livmodertappen i hissen och det tog tre minuter i rummet innan hon var helt ute. under dom tre minuterna hann jag med tre andetag i lustgasen och 4 personer som drog av mig kläderna :D Sprack knappt något och krystade inte en enda gång. 
    1218 e hon född.
    Andra barnet men tekniskt sätt 3 förlossningen.
  • MammaMia88
    Ekrlsn skrev 2011-12-03 07:59:15 följande:
    Började känna av lustiga smärtor i magen runt 8 på morgonen. 
    Väckte karln och fixade barnvakt.
    Barnvakten fick order om att det skulle säkert bli framåt eftermiddag.
    Men njae, 11 kom barnvakten efter ett samtal från mig att det sätter igång på riktigt nu.
    Taxin kom 1120.
    Framme vid sjukhuset 1209
    40+6 i taxin gick vattnet, precis utanför förlossningen, kände hur huvudet passerade livmodertappen i hissen och det tog tre minuter i rummet innan hon var helt ute. under dom tre minuterna hann jag med tre andetag i lustgasen och 4 personer som drog av mig kläderna :D Sprack knappt något och krystade inte en enda gång. 
    1218 e hon född.
    Andra barnet men tekniskt sätt 3 förlossningen.
    hur lyckas man föda fram en baby utan att krysta? :-S Själv var jag tvungen att krysta i nästan 10 timmar för att få ut skitungen
  • lilaemma
    MammaMia88 skrev 2011-12-05 13:29:17 följande:
    hur lyckas man föda fram en baby utan att krysta? :-S Själv var jag tvungen att krysta i nästan 10 timmar för att få ut skitungen
    Födde min dotter på den enda krysvärken jag hade samtidigt som barnmorskan kom rusande från datorn där hon höll på att skriva in oss... Hon tryckte på larmknappen och fångade bäbisen som jag födde stående inne på toaletten där jag skulle lämna mitt urinprov... En minut inskriven på förlossningen, inte illa pinkat... eller ja, jo, illa pinkat, för pinkandet blev det inget med... ;)
  • Hallonblomman
    lilaemma skrev 2011-12-05 16:23:49 följande:
    Födde min dotter på den enda krysvärken jag hade samtidigt som barnmorskan kom rusande från datorn där hon höll på att skriva in oss... Hon tryckte på larmknappen och fångade bäbisen som jag födde stående inne på toaletten där jag skulle lämna mitt urinprov... En minut inskriven på förlossningen, inte illa pinkat... eller ja, jo, illa pinkat, för pinkandet blev det inget med... ;)
    Engla och Pyret ♥
  • Hallonblomman

Så roligt och läsa allas historer, väntar andra barnet om en månad.
    Förra förlossningen var inge "speciell" så.. Hoppas denna blir "roligare" 

Engla och Pyret ♥
  • Galatheaa

Det roligaste med min förlossning var nog när jag skulle gå på toaletten i svärföräldrarnas stuga och vattnet gick när jag nästan var framme. Jag stod i duschen och tänkte "vad fan gör jag nu.." öppnade dörren på glänt och sa "Jesper (sambon), kan du komma hit?" inget svar... Lite högre den här gången: "Jesper, kom hit!" inget svar.. Ropade säkert en 5-6 gånger, men nej han hörde ingenting. Ändå vet jag att han står typ 4 meter bort, i köket. Till sist vrålar jag allt vad jag orkar "HALLÅ, ÄR DET NÅGON SOM HÖR MIG!!!" då, till sist, var det någon som svarade. (tror det var svärmor) jag var vid det här laget så galet irriterad att jag fortsätter vråla (för det är ju ingen som tänker på att komma till mig och prata, utan de ropar från köket) "MITT VATTEN HAR GÅTT!!"... Man hade hört en nål falla till golvet, så knäpptyst blev det i stugan. Sen blev det ett jävla tumult och alla sprang runt som yra höns. Utom sambons syster som satt och tittade på tv och trodde att vi skojade när vi sa att hon snart skulle bli faster.

• Alicia

Helt underbart att läsa alla era historier!

• Viickee
    Galatheaa skrev 2011-12-05 23:49:12 följande:
    Det roligaste med min förlossning var nog när jag skulle gå på toaletten i svärföräldrarnas stuga och vattnet gick när jag nästan var framme. Jag stod i duschen och tänkte "vad fan gör jag nu.." öppnade dörren på glänt och sa "Jesper (sambon), kan du komma hit?" inget svar... Lite högre den här gången: "Jesper, kom hit!" inget svar.. Ropade säkert en 5-6 gånger, men nej han hörde ingenting. Ändå vet jag att han står typ 4 meter bort, i köket. Till sist vrålar jag allt vad jag orkar "HALLÅ, ÄR DET NÅGON SOM HÖR MIG!!!" då, till sist, var det någon som svarade. (tror det var svärmor) jag var vid det här laget så galet irriterad att jag fortsätter vråla (för det är ju ingen som tänker på att komma till mig och prata, utan de ropar från köket) "MITT VATTEN HAR GÅTT!!"... Man hade hört en nål falla till golvet, så knäpptyst blev det i stugan. Sen blev det ett jävla tumult och alla sprang runt som yra höns. Utom sambons syster som satt och tittade på tv och trodde att vi skojade när vi sa att hon snart skulle bli faster.
    hahaha vad älskad man måste känna sig när ingen svarar när man roparTungan ute
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?