• Boe

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Veronica,
    Nej vad trist! Hoppas fortfarande dock!{#emotions_dlg.flower}

Välkommen Maryhe,

Thule,
    Guud så märkligt med selektionen avseende IVF i Tyskland. Mycket som man inte känner till.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL 15/6, BIM 30/6
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i aug. ÄL 13/6, BIM 25/6
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 12/6, BIM 25-27/6
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer i aug ÄL 30/6
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni 
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Inanna, 42 år,  Göteborg, ICSI 3 (försök 5 totalt), BF 14/2
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Boe

Enya,
    Ha en härlig semester! Låter som en spännande tur!

Thule,
    Åhhh minus på stickan suuuger! Man blir så besviken så att det finns ju inte!! Tänker på dig & hoppas att vi båda lyckas i höst istället!

Inanna,
    Lycka till i morgon! Ojoj vad spännande! Berätta snarast hur det gick!

Slemmis,
    Haha... komiskt det låter! Hoppas att det gick vägen så att Ni kan spara ett par kronor & framför allt besväret IVF innebär.

Ego, nu vart det en ganska blöt midsommar istället efter det tråkiga minuset. Lite småbakis igår kollade jag på Brudens Far 2 på tvn och blev helt gråtmild av denna skitrulle (men ganska mysig). Jag vill ju OCKSÅ ha en bebis & vara gravid! Känner mig lätt besatt av att kolla på alla förlossningsprogram och andra bebisrelaterade sajter & TV program. Om en vecka åker vi på semester och det ska bli skönt att inte ha tillgång till TV & internet ett tag. Det är lätt att få lite av en hang up & det känns inte sunt.

Hoppas att alla haft en bra midsommar!
    KramHjärta

• Boe
    Veronica,
    Tänker på dig! {#emotions_dlg.flower} Försök & njut av sommaren & den familj du har!

Nizze,
    Woooow vilka grymt bra KUB siffror. Har nog aldrig hört på maken! Och jag har verkligen googlat runt på detta iom att vi fick 1/13. Grattis!!!! De sade till oss att 1/250 räknas som hög risk.

Inanna,
    Lycka till på onsdag!! Jag är lite snurrig med dagarnaSkäms

Fjällis,
    Skönt att de inte var så stenhårda på åldern på CvL. Det är ju precis som de sade att chanserna inte minskar dramatiskt över födelsedagsnatten. Jag tycker du ska vara stolt över dina 43 år & denna tråden om någon är ju bevis på att det inte är åren som räknas för att lyckas!

Kram till alla
  • Boe

Zinfandel,
    Synd att det inte blev något denna gång!!! Precis som Kalimero säger jag påt igen bara!!! Blev dock inspirerad av din miniruvning & nu microruvas det här medFlört

Butterflower,
    Jag har inte haft någon direkt längtan efter barn innan jag fyllde 36 år, livet gick så fort & jag kände mig som 25 & odödlig väldigt länge! Sedan gäller det ju att träffa rätt partner! Jag tror också att ofrivillg barnlöshet är super tufft oavsett ålder, vi gamlingar har ju även tiden emot oss vilket är en otrolig stressfaktor, kanske är det ännu mer frustrerande om man är yngre då man inte kan "skylla" på åldern att det inte går? Vad vet jag, men det är ju alltid skönt att ventliera sig med personer i samma situation.

Veronica,
    Gulliga du{#emotions_dlg.flower}

• Boe

Inanna,
    Åhhh nej!!! Så slitsamt att pendla mellan hopp & förtvivlan hela tiden! Livet är otroligt orättvist väldigt ofta. Tänker på dig & mannen! Vila nu i sommar & känn efter hur du vill göra i framtiden!
    Kram

• Boe

Min tur,
    Jag tjatar alltid om min KUB här i tråden Skäms men eftersom du frågar så JA, det kan vara missvisande efter IVF. Eftersom jag fick risken 1/13 så googlade jag nästan ihjäl mig på området. Enligt en BM så lades även IVF med som en faktor i deras dataprogram som kalkylerar risken av NUPP (mm nackspalt), blodprover & ålder. Mina blodprover drog ned och vissa läkare menade att alla hormonmediciner kan spöka. Dock gör det gör inte det för alla IVFare.

Angående öppenhet så beundrar jag alla som klarar av att vara helt öppna med detta. Jag har haft jätte problem med det. Har absolut inte berättat för någon på jobbet, då jag tycker det är för privat. Har bara berättat för min mamma & några få vänner. Önskar att jag kunde berätta för min pappa men får aldrig till det trots att jag gärna vill. På något sätt känner jag en skam över min infertilitet (självklart förstår mitt intellekt att jag inte ska göra det) så den här tråden betyder otroligt mycket för mig.

Innan jag fick barn så trodde jag aldrig att jag skulle bry mig om det inte funkade att amma, men sedan när det inte gick så kände jag mig som världens största looser och skämdes ihjäl när man satt med ersättningsflaskan på mammagruppsträffar på bvc etc. Det blev ju inte bättre av att alla undrar varför mm.

Summa sumarum så är det ju underligt hur detta område kan vara så otroligt känsligt för den annars ganska tuffa & hårdhudade mig. Ett par tankar från mig så här på onsdagskvällen...

• Boe

Hej alla kämpare! Är på semester i Danmark & kör sänghalmsligan ;) Mensen borde ha kommit i tisdags men är ganska övertygad om att det är juni IVFen som fortfarande spökar. Hoppas dock.... Kalimero håller tummarna för dig!

• Boe

Turlid,
    Åh nej vad jobbigt! Lider verkligen med dig då vi fick 1/13 på KUBen. Jag gjorde FVP och det var inget som tur var men väntan på att få göra FVP & på att få svaret var oliderligt! Eftersom det är så oerhört känsligt är det ju dubbeltviktigt att personalen förmedlar detta på ett bra sätt. Jag anmälde faktiskt vår BM som själv bröt ihop och kunde inte berätta mer än att hon var så ledsen för våran skull. Slutade med att vi fick sitta och lugna ner henne innan hon sade att det var en risk 1 på 13. Under denna väntan trodde vi att barnet var dött, saknade huvud etc....Unnar inte min värsta ovän detta trauma. Men dina värden var ju ganska bra iallafall 95% chans att barnet är friskt så jag är helt säker på att det går vägen för dig! KRAAAM

Ego, super sen mens efter denna IVF men den kom iallfall :(  I en hel vecka hoppades man ju på ett mirakel men nopp. Blir FET i sept.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?