• Boe

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

LenaFena,
    Klart du ska upp på listan!!!

Inanna,
    Lycka till nu & meddela oss resultatet.

Jaha,  Ananas is da shit??? Jag kan absolut inte äta det för jag kräks av ananas, tycker det är så äckligt! Finns det något annat som är bra för embryofästning? Kan äta det mesta med INTE ananas.

• Boe

Men Inanna & Mia, Gratulerar till 13 ägg var! Det var verkligen inte illa! Hoppas att det blir många befruktade så att några kan bli frysisar till syskonGlad

Rowanda,
    Förstår din besvikelse men tur att ett blev befruktat iallafall, annars hade besvikelsen varit total. Nu finns det ju hopp för ett guldägg att fästa. Du såg hur det gick för Nizze!

Kanske bäst att börja bulka & hamstra ananas nu ändå. För snart är de väl slut i hela stanFlört
    Tiden går så otroligt långsamt men snart är det ju VUL på fredag. Undrar sååå hur det kommer att gå. Jag har varit otroligt hälsosam denna gång. Inte druckit alkohol på 3 veckor & ytterst lite thé. Men i morgon ska jag faktiskt ut med jobbet lite och kommer att unna mig lite vin. Så det så....Hoppas att man kan njuta av det också än att bara känna skuld!

Kramar till alla & är så nyfiken på alla ruvare (ingen annan tjyvtestare än?)

• Boe

No Ka Oi,
    FANTASTISKA NYHETER! Grattis!!!

Mia,
    8 befruktade är väl bra! Jag skulle vara super nöjd med det!

Veronica,
    Jag ska också på VUL i morgon Glad på CvL. Vart går du? Kanske vi får samma ET & testdag?!

Har snurrat runt lite i olika trådar och jag tycker att det är konstigt att inte CvL har kollat min nedreglering eller VUL tidigare. Jag är ju på sprutdag 7 nu. På Sophia Hemmet var det kontroller betydligt oftare. Hoppas att de har koll på läget men det känns ju inte så när man inte har setts alls sedan behandlingsstart? Är detta normalt? Vänner jag har som kör IVF i UK går på VUL varje dag för att styra till exakt rätt dos. Bara för att det är "billigt" vill man ju inte att det ska vara "slarvigt". Jag hoppas på ett bra gäng blåsor i morgon iallafallGlad

• Boe

Åter från VUL, 10-15 blåsor (märkligt att han inte var mer exakt) och alla var i samma storlek ca 13mm. Jag är mycket nöjd! Hoppas att det är något i blåsorna ocksåGlad Får veta i em när ÄP men han trodde onsdag eller torsdag i nästa vecka. Åhh det känns så skönt att det går framåt. Tycker att denna IVF är mycket kämpigare än de tidigare.

Veronica,
    Hur gick det för dig?

Inanna,
    Lycka till idag & berätta vad du ruvar på?

Kram

• Boe

Tack ! Jag har ständig strutdag Flört men är på sprutdag 8. Är det inte lite stora blåsor för den dagen? Oddvar tyckte det var kanon i allafall så då får man väl tro på detGlad

• Boe

Men vad är det jag läser, Zinfandel & Lenafena NEJ vad tråkigt!!!! Det som kändes så lovande! Det är bara att vila upp sig & sedan på nästa tåg igen!

Fjällis,
    Grattis på din dag lite i efterskott.

Mia, Lycka till idag!

Enya,
    Hoppas verkligen på dig nu!

Inanna,
    Wow vilket resultat & vilket drama med beslutsfattande etc. Nu ska li & lo fästa så det så!

Ego-Ikväll blir det ÄL spruta, ÄP på onsdag & ET fredag (om allt funkar)
    Fick dra ner dosen från 175 till 75IE. Jag anade att 175 var för högt. Ser så mycket fram emot veckan & hoppas på något till frysen denna gång (har inte lust att spraya igen)

Har funderat mycket på Victoria & Daniel och blir inte förvånad över IVF svängen för dem. Det är mycket som är tur i oturen i livet. Vi hade tur att lyckas få ett barn i oturen att vara oförklarligt barnlösa. Tur i oturen att vi hade råd att betala IVFerna. Jäkligt skönt att ha turen att få vara anonym i denna pressGlad

Lycka till nu alla kämpare!
    Kraaaam

• Boe

Mamman,
    Grattis vilket trevligt VUL idagGlad

Mia,
    Åh nej vilken otur, men bra att du känner hopp inför FET & framtiden.

Enya, tack för pepp & fågelbo med ungar låter ju mysigt värre. Vad har du för symptom än?

Inanna,
    Tack för lyckönskningar & jag tyckte också 75 IE lät galet lågt!

Slemtorsk,
    Tråkig situation med andra som ska "ta hand om karln". Bara bita ihop och se framåt.

NU måste jag springa & ta ÄL sprutan.

Kram så länge till alla.

• Boe

Fjällis,
    Tråkigt att det inte blev något denna gång! Bra att du håller humöret uppe.Hjärta

• Boe

Uppdaterar listan, håll gärna ett par tummar för mig i morgon på ÄP.

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5         
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ÄP 3/6

Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ÄP 1/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti

• Boe

Tillbaka från ÄP, 17 ägg fanns det & sambons simmare var mycket fler & bättre än sistGlad
    Han tyckte att det var mycket lättare att leverera på CvL än SH där de får sitta i en skrubb med brunt äckligt kakel (hans citat). Jag tyckte att det var lite väl många ägg men är på det hela väldigt nöjd!
    Jösses vad yr jag blev av morfinet, de snålade verkligen inte.  Lite jobbigt att ha dottern med som är extremt krävande och rastlös just nu men det gick väl bra det med.
    Snacka om skillnad om innan vi fick dottern när sambon var med och höll handen & man fick full support. Nu är det ju bara att gilla läget, resa sig & gå hem & supporta henne non stop. Finns ingen tid att ömka sig själv tyvärr trots magontGlad

ET 11.30 på fredag med största sannorlikhet.

Tack för all support, det värmer verkligen att någon tänkter på MIGHjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?