IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack,
Jan Holte var det? Du då?
Jag gillar absolut morfinet!!!
Tack,
Jan Holte var det? Du då?
Jag gillar absolut morfinet!!!
Enya,
Spännande med tjyvtest i morgon, berätta hur det gick. Jag skulle testa både torsdag & fredag om jag vore du och vart det minus båda dagarna skulle jag ta mig ett par glas vin på bröllopet. Men det är jag! OM du ändå skulle vara gravid så är inte navelsträngen skapad än & embryot påverkas inte av alkohol de första 4 veckorna ca (har jag hört).
Många är ju gravida i ett par veckor utan att veta om det och då svara BM på det när folk har ångest för att det druckit i början.
Jannet,
Välkommen!
Ego-svullen som en ballong i magen men inte så farlig värk. Det är svårt med dessa trådar när man är i lite olika situation. Jag förstår verkligen om Ni utan barn kan bli irriterade/frustrerade på inlägg från oss som har barn. Lika som de som är gravida till de som inte blir det. Jag började hänga i en tråd för syskonförsök men många var väldigt unga så där kände jag mig inte hemma alls. Jag förstår verkligen hur de flesta här känner iom mina 10 år av ofrivillig barnlöshet & att en gång få se på gravtest var det mest surrealistiska jag varit med om. Hoppas verkligen att alla som vill ska få möjligheten att få uppleva det! Hade väl gjort ca 150 test som tidigare visade genom åren.
Enya,
Åhhh så tråkigt! Det kändes verkligen som din tur nu! Håller med Mia om att det är beundransvärt att du orkat med så många IVFer. Och dessutom den långa metoden varje gång. Den sliter verkligen på psyket. Önskar att du trots altt kan få en härlig dag tillsammans med mannen på bröllopet idag!
Kram
Hemma från ET & vi är fullkomligt överlyckliga!!!
Av de 17 äggen gjordes 9 IVF & 5 ICSI (tre ägg var inte mogna nog) Vi har ju bara gjort ICSI tidigare pga dåliga simmare. Nu var simmarna på topp enligt Holte! Bra att sambon slutat röka, om det var det som påverkade??
Fick tillbaka ett fyrcelligt guldägg & minst 5 till frysen! Hurra! Det har aldrig hänt oss förut!
IVF 1 ( 10 blåsor men endast 3 ägg, 2 befruktade, ett guldägg till mig & inget till frysen) - Minus
IVF 2 ( 15 blåsor, 6 befruktade ägg, inget guldägg, 1 till mig = dottern, inget till frysen)
Nu IVF 3 = So far so good :)
Läkaren var mycket förvånad över det tidigare så dåliga resultatet iom exakt samma behandling. Jag undrar om de blåser en på SH? Tror så klart inte det men man undrar ju???
Vi är iallafall sååå glada så det gjorde inget att vi på väg ner från kliniken fastnade i hissen i 35 min :)
Dock är jag på gränsen till ÖS, sjukt svullen och svinont i magen! Ska ha koll på vikten nu ett par dagar!
Kram till alla & njut i solen!!!
Tack för alla gratulationer! Är fortfarande jätte glad och förvånad. Tror att svullnaden i magen är på väg ner och jag har gått ner 1,5 kilo på senaste dygnet, vilket känns skönt. Jag läste om en tjej som de tömt på 25 liter i buken efter överstimulering och det lät ju väldigt läskigt!
Nu är det bara att hoppas att det fäster!!!
Någon annan ruvare som känner några symptom?
Nizze, Njut av att du slipper IVF karusellen igen & börja planera vad du kan sprätta de pengarna på istället...
Snösport,
Jag är inte en sådan som köper kläder i vecka 7!!! Höll på att skälla ut min svärmor efter noter när hon kom med ett paket blöjor & barnböcker i vecka 8 eller något! Eftersom jag hade mycket blödningar etc så köpte jag ingenting förrän kanske vecka 30 typ.
Skytten,
Jag tror också att det är bra med en gräns hur många IVFer man pallar. Sedan kan man ju alltid flytta den eftersom om man ångrar sig!
Slemmis,
Guud vad duktigt av dig!!!
Inanna,
Vad är TPA? Spännande att snart få veta & det låter ju super lovande so far!!!
Dags att uppdatera listan snart eftsrom det rört på sig en del där. Vilka fler är det en jag & Inanna som ruvar just nu? Sorry att jag är lite snurrig?
Kram
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug
***SPRAYAR***
***SPRUTAR***
Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5
buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5
***ÄP/ET***
mamman0301, 39 år Cura Malmö ÄP 3/6
Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6
Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
***GRAVIDA***
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska
Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti
Enya70, 40 år Uppsala
Grattis Veronica! Spännande!
Shiiiit vad tiden går långsamt under ruvningen!
12 dagar kvar till test dag.....
Zin,
Ska försöka andas & njuta! Svårt är det dock
Fjällis,
Lite nyfiken på dina FET, har du gjort alla försök & FET på CvL?