• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna, jag hade nog följt läkarnas råd om jag var du. Tiden flyger iväg så varför vänta.....Men i slutändan är det bara du som kan bestämma hur du känner. Lycka till!

Fjällsippan, har du börjat ta Inofolic nu? Jag har tagit det i 4 dagar (sedan ÄL). Ska bli spännande om det har ngn verkan.

• myran6801

Turild, så skönt att provresultatet var bra! Försök nu att inte oroa dig och sköt om dig.

• myran6801

Kalimero, sköt om dig! Hoppas du får det skönt på resan även om du har det tungt. Tycker du är beundransvärd! Kram

• myran6801

Victoria, välkommen till denna fantastiska tråd. Så fina tjejer med massor av kunskap som de så fint delar med sig av! Det är en känslomässig bergodalbana o man slits mellan hopp o förtvivlan.

• myran6801

Såg att ni diskuterade långa vs korta metoden. Jag frågade CFC om det o de svarade oftast gör korta nuförtiden för den ger mindre biverkningar.

• myran6801

Zonfandel, ditt långa inlägg är bra!!!!!

Jag har provat allt möjligt men inte har det blivit någon bebis så jag tror lite av allt och inte överdriva åt ngt håll.

• myran6801

34an välkommen till tråden. Här är en till som planerar nästa Ivf på CFC och jag har hunnit fylla 43 . Jag har nästan alltid mailat kliniken för det har varit svårt att först dem i telefonen. Har fått svar senast 2 dgr efter.
    Högkostnadsskyddet gäller inte om det är ett utländskt recept. Kommer du att göra Vul på CFC? Lycka till!

• myran6801

Turild, grattis till bra besked!!!! Härligt att du snart får avslöja glädjenyheten! Kram

• myran6801

Insåg just att jag inte lagt in mig på listan. Så jag gör det nu....

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8 (inte börjat än alltså)

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL
    mamman0301,39, Blekinge, IVF2, Cura Malmö

Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• myran6801

Enya - Härligt det ser ju verkligen lovande ut. Lycka till, nu är det verkligen din tur!

Skytten - Vilket strålande resultat. Du ska se det kommer att gå så fint det här!

Maryhe - Oj oj vilket fantastiskt bra antal med blåsor på VUL. Oh vad härligt med så positiv kommentar från läkaren. Tar du fortfarande Inofolic? Tar du två om dagen?

Zinfandel - Håller tummarna får lyckosamt FET!

Kramar till alla anda fina här som kämpar!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?