• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-06-07 14:05:34 följande:
    Kalimero: jag glömde ju också att fråga priset men såg någonstans att hon höjt fr 250:- till 2000:- så därav hokuspokusdoktorn men det hjälpte ju för mej så hellre 2000:-  än 19 000 för IVFen) i onödan en gång till tänkte vi. Trodde dock inte det skulle gå så snabbt...men hon sa det kan ta sej på ett försök för dej...men det kasnke hon säger till alla , vem vet?
    Tänk på att det tyvärr kan vara våra egna välmenta tips på FL som höjer priserna. Förvånad

Jag vet en (försöker komma på vad hon heter) som inte ville skriva ut vilken IVF/äggodonationsklinik hon gick på, därför att hon anser att det driver upp priserna på klinikerna. Och det kan nog ligga mycket i det. Den här sajten har större reklamvärde än vad man tror. 
  • oceanney
    Thuleslapper skrev 2011-06-10 00:11:36 följande:
    Är lite trött nu så jag kopierar vad jag har skrivit i en annan tråd och så återkommer jag imorgon. Tack alla för att ni höll tummarna.
    Nu får jag kalla mig för ruvare igen:

Var ju på USÖ för ET idag och vet inte hur jag känner och mår riktigt....
    Har jätteont i magen, är svullen som bara den och vid UL såg läkaren att buken är vätskefylld.
    Mår jag sämre ska jag inte tveka till att åka in akut.
    Men jag har ingen feber, andnöd får jag bara om jag går snabbt uppför trappan så det lugnar nog ner sig.

Utav de 20 ägg som de fick ut i tisdags hade 10 befruktats och delat på sig och var 4-celliga.
    Ett fick jag tillbaka (självklart är jag lycklig för det)
    Försökte allt att få tillbaka 2 st men det gick absolut inte pga överstimuleringen.

De övriga 9 kan inte frysas pga samma problem som förut: Det finns fragmenteringar (luftbubblor i embryot), vid en nedfrysning skulle iskristaller bildas i bubblorna och därmed skulle de nog inte klara en upptining.
    MEN de har börjat lite smått på uSÖ med att odla ett par dagar längre.
    Han sa att de ska försöka se om det kanske bir en liten blastis till mig (men jag skulle inte hoppas på det)

Summa summarum alltså:
    20 st ut, 1 tillbaka resten skräp?

Men men, jag ska försöka var positivt, jag är ju faktiskt Ruvare och kan kallas för Agda i 2 veckor
    Nu ska det banne bli tredje gången gillt.

Godnatt alla

Grattis till fantastisk "skörd" iallafall och ruvning!! Fattar dock inte vad det spelar för roll om de sätter tillbaka en eller två? Vad har det med överstimuleringen att göra?
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-06-10 08:59:53 följande:
    Inanna: Det går ju inte att lita på symptomen! Det viktiga är att du inte blöder ännu. Det finns ju ett stort hopp kvar!!! Heja! Heja!
    Säger detsamma!!
  • oceanney
    Snösport skrev 2011-06-10 23:54:00 följande:
    Tack alla!!
    jo nu kommer tårarna, blev lättare när ni skriver så fint Hjärta

Nä jag är helt inne på att gråta ut och komma igen...min "sorg" tid är oftast inte så lång och det har väl att göra med att livet har härdat mej och gjort mej stark men givetvis gråter jag när det behövs lite då och då.
    kramar...somnade under efterrätten hos svärmor och sovit på soffan nu så hjärtat och hjärnan är väl llite utmattad nu...kroppen tror ju den är gravid som hon sa.
    Jag hade en fläck i livmodern som indikerarde på att det troligtvis suttit i livmodern och inte i äggledaren men de vågade inte säga säkert eftersom jag testade positivt idag och vill jag ska vara uppmärksam....svårt då jag som sagt har megavärk när det gör ont på mej vid mens och magen nu är så gasig och lös så tarmarna ömmar då och då men jag kasnke kan känna skillnad óm det i äggledaren.   Nattinatt!

MammaGås: jo nu tar vi nya tag och trodde ju inte att jag skulle gå samma väg som du  nyss gjorde. Många kramar!!

Innan: Nu hejjar vi på dej!!    Och er andra som är ruvare, hoppas!!

Till alla=  ge mej ngn vecka sedan går jag vidare med er så kram och tack för stödet och det var skönt att få ut lite tårarGråterSkrikandesGråter
    Kram {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-06-15 14:48:43 följande:
     BF för mig blir 14 februari! Alla Hjärta-ns dag! Ett bra tecken!
    MEN VAD ÄR DET JAG SER!! Så underbart. Stooort grattis. Och samma BF som jag hade dessutom. Blir så glad när jag läser detta. 

Solig 
  • oceanney
    linköping68 skrev 2011-06-18 13:50:21 följande:

En liten fråga till er underbara kloka människor...... Är det någon som vet något om chanserna att bli gravid är sämre om man fortfarande läcker mjölk efter en lååååång tid efter man slutat amma?

Har frågat 3 olika gynekologer om detta och de säger att det inte ska påverka, men jag är faktiskt lite skeptisk till deras svar. (Tänker bara på alla läkare som hävdar att lite bakterier i underlivet inte påverkar chanserna till graviditet och sen vad Sundsvallsläkaren säger)
    Slutade amma min lilla när hon var 9 mån, mjölken sinade helt enkelt trots pumpande. Detta var för ca 1 år och 9 månader sen. Hade ett uppehåll på ca 6 månader utan mjölk och sen drog det igång igen. Inte så att det rinner floder, men det kommer någon eller några droppar varje dag och om jag klämmer så kan det rinna lite mer. Har tom fått det kollat med mammografi då vi har bröstcancer i familjen. Allt ser bra ut och ingen kan säga varför jag läcker mjölk. De vill heller inget göra åt det då det är så lite, fast jag pratat om att jag vill att det slutar då jag tror att det påverkar chanserna till graviditet. Lång förklaring, men är det någon av er som vet. Litar numera inte alls på läkare och vad de säger.

När man läcker mjölk utan att vara gravid eller amma tror jag att man bör kolla prolaktinvärdet oavsett om man vill bli gravid eller inte. Prolaktinvärde är ju någonting som ingår rutinmässigt vid fertlitetsutredning så visst borde det påverka.
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-06-26 10:59:08 följande:
    Jag hoppas det men mina bröst är inte lika ömma längre och jag känner inget illamående. Har molvärk till och från och är vansinnigt trött men är orolig för att graviditeten avstannat precis som förra gången.
    Trötthet är ett väldigt bra tecken! Solig
  • oceanney
    Lumix skrev 2011-07-11 03:44:38 följande:
    Tack tack allihopa

Vet inte riktigt vad jag ska säga men...... Det var ju två sexdagars blastocyster. Den ena klarade upptining riktigt bra. Jag har precis som med vår dotter använt sprutor intramuskulärt. Östrogen var 3:e dag och progesteron varje dag. Ska ju iväg och ta blodprov nu på torsdag och hoppas att det snart är slut med sprutorna för min rumpa är ganska sönderstucken nu......Tyst fast det är det ju mer än värtSolig
    Stort grattis!!!

Intramuskulärt? Aj! Det går ju inte ens att ta själv, om man inte vet vad man gör förstås... :)

Kul att höra om en klinik som inte bara rullar på med standardprotokoll 1A utan provar någonting nytt. Vilken klinik är detta?  
  • oceanney
    turlid70 skrev 2011-07-18 20:53:21 följande:
    Jo hon nämnde IVF men inte hur det ingick i beräkningar och hur det påverkade resultatet. FVP ska man göra helst efter 15 helgångna veckor, minskad risk för MF då och säkrare resultat, men det googlade jag själv om, de sa bara efter 15 veckor men inte varför. 

Dessutom får jag lite tid på mig att tänka. Jag kan skippa FVP också och göra RUL i v18 då tittar man på markerer på bebisen och ser risker med trisomi då med, sen kan man göra FVP om det behövs.

Hur går det för dig, har du gjort KUB?
    Turlid. Beklagar verkligen det tråkiga resultatet. Det är så fruktansvärt tungt att först behöva gå igenom IVFer, ruva, nervositeten över missfallsrisken de första 12 veckorna och sen dessutom detta.

KUB är ju som sagt ett screeningprov och det enda man kan säga om resultatet är att man behöver mera information. Det är inte en diagnos. De flesta positiva resutat är ju tack och lov falsklarm. FInns flera bra trådar på FL. Sök på "dåligt resultat på KUB".

Här är länken till tråden om IVF och KUB.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43378885.html

Jag fick också ett halvtaskigt resultat på blodprovet, detsamma gäller en släkting som också gjorde IVF. Slump eller inte kommer man ju aldrig att få veta, men jobbigt som f*n var det. Styrkekram!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?