• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2011-08-01 19:26:57 följande:
    Kalimro, jag imponeras av din styrka att kämpa för att få hjälp. Det är inte klokt att man ska behöva strida för varje steg framåt mot målet.

Ni kloka härinne hur länge brukar korta behandlingen ta? Jag o mannen försöker få ihop våra kalendrar så att vi kan göra behandlingen i DK. Inte helt lätt med jobb, konferenser osv. Inte klokt egentligen men tyvärr är det så livet ter sig.

Har lite smått panik över att tiden bara tickar på o jag blir äldre var dag som går.
    Kollade i kalendern från förra året och det var 15 dagar från sprutstart till äggplock och ET två dagar senare med tvådagarsodlade. Har normalt 28 dagars cykler. Det var korta metoden.

Såg att Kalimero redan svarat men tänkte bara flagga för att det kan variera lite och därför vara svårt att planera alltför tajt i dessa sammanhang. Sambon behöver ju inte vara med hela tiden om ni har väldigt svårt att få ihop det.
    Han är viktigast på ÅP-dagen då han måste lämna sitt bidrag. Skrattande
  • oceanney
    callimero skrev 2011-08-01 18:36:50 följande:
    Själv var jag hos gyn idag för att försöka få hjälp med recept på Ovitrelle och VUL inför inseminationsförsök 2 på CFC. Fick efter en halvtimmes bönande och bedjande den extremt ovilliga gyn att skriva ut recept. Blir så ledsen att det ska vara så oerhört svårt att få hjälp. Jag förklarade noga all vår historik, jag menar det är inte så jag riskerar bli överstimulerad så vad ont kan det göra? Var nästan beredd att lägga mig ner på golvet i recptionen och grina om hon inte gått med på att hjälpa.
    Jag är också imponerad. Du är jätteduktig. Själv tycker jag det är skitjobbigt att bara behöva lyfta på luren och ringa min klinik och då är de ändå trevliga och hjälpsamma. Du är så stark!
  • oceanney
    callimero skrev 2011-08-03 12:58:15 följande:
    Jag har frågat efter dessa prover både hos Sophiahemmet (som inte "tror" på vare sig Trombyl, Fragmin eller liknande) och hos Falun. Men ingen kan hjälpa. Även hos gyn. Jag är så less på den överlägsna, nästan lite roade min jag bemötts med så många gånger.
    Jag vet att det är dyrt men eftersom du ändå betalar allt själv, har du funderat på att söka dig utomlands? Kanske Kreta eller Cypern? Tänkte främst på bemötandet/attityden hos kliniken.
  • oceanney
    callimero skrev 2011-08-06 14:59:38 följande:
    Tack snälla för era tankar ock hejarop, det värmer! Sitter på bussen hem från Arlanda. Donatorn hade 30 miljoner spermier så hoppas några lyckas hitta rätt. Först inseminerade de denna gång och därefter titt med VUL. Den ena follikeln hade brustit men den andra var hel. Hoppas ägget i den som släppt inte hunnit för långt. Hade ont i magen när jag satt och väntade på att komma in. Nu blir det tvillingar - sa Dr. De var en halvtimme sena så det blev inte mycket av att ligga och vila efter som jag hoppats på, 20 min kanske, sen dags att åka till flyget igen.
    Håller alla tummar och tår! Är det första gången du gör insemination?
  • oceanney
    callimero skrev 2011-08-09 11:35:32 följande:
    Hoppas ni fick till det Fjällsippan. Flört

Vi får göra ett nytt försök med att ses så du får dina paket.
    Jag känner ingenting än. Kanske lite trött av det på kvällen när jag ska sova vilket bara är positivt för mig som har problem med det, men absolut inte däckad. Har ätit en hel del melatonin under åren mot jetlag i och med jobbresor över tidszoner. Funderar på om jag ska äta nu medans jag väntar fram till BIM. Det borde inte finnas något negativt med det? Hur var det nu du fick ordinerat Maryhe?
    Nej!! Melatonin är hormoner. Ät det inte nu!
  • oceanney
    turlid70 skrev 2011-08-09 16:51:37 följande:
    Fick även kallelse till specmödravård, pga (gissa) immunisering! Alltså, först gravid sen immunolog, jag blir galen! Ska dit nu på torsdag redan.
    Blåhåller alla tummar och tår. Hoppas du får besked på FVP snabbare än en vecka.

Vad var det sistnämnda angående immunisering? Vad är det?
  • oceanney
    callimero skrev 2011-08-11 09:57:19 följande:
    Jag känner noll och nada, vet inte riktigt när det fäster vid insemination?

Ja det blir nog skönt att komma iväg, lite trist att åka själv. Det blir Kreta och ett typiskt familjehotell så jag hoppas jag inte känner mig som en fullständig utböling.
    Jag har ett förslag på vad du kan sysselsätta dig med på Kreta. Det ska finnas en IVF-klinik i Chania. Du kanske kan kolla upp den medan du är där, som kul grej bara? Skrattande

www.fertilitycenter-crete.gr/

Får en känsla av att de har ett trevligare bemötande av äldre patienter där än i Sverige, bland annat med tanke på att de även gör ÄD.  
  • oceanney
    oceanney skrev 2011-08-12 14:59:02 följande:
    Jag har ett förslag på vad du kan sysselsätta dig med på Kreta. Det ska finnas en IVF-klinik i Chania. Du kanske kan kolla upp den medan du är där, som kul grej bara? Skrattande

www.fertilitycenter-crete.gr/

Får en känsla av att de har ett trevligare bemötande av äldre patienter där än i Sverige, bland annat med tanke på att de även gör ÄD.  
    Såvida du inte plussar nu efter inseminationen förstås!! {#emotions_dlg.flower}

Ursäkta, det är så mycket aktivitet här så det är svårt att hålla koll på allt som händer. 
  • oceanney
    Mamma gås skrev 2011-08-13 23:39:03 följande:
    Fruttan - Jag har oxå funderat lite kring stimulerat å ostimulerat FET.. Jag har bara gjort färskförsök förut så detta kommer bli vårt första FET, så min fråga är varför gör vissa stimulerat å andra ostimulerat? Å som i ditt fall där du gjort båda.., vad kommer det sig? Hur gå det till vid stimulerat?
    Det verkar vara extremt olika mellan kliniker och länder (min är i Frankrike). Har just fått körschemat för eventuell FET i september (syskonförsök efter IVF/ICSI förra året). Doktorn sa att de alltid gör stimulerat FET.

Enligt receptet ska jag börja med Puregon dag 7 (100 IU) och sedan Ovitrelle som bestäms efter UL.
  • oceanney
    Zinfandel skrev 2011-08-14 13:19:46 följande:
    Oceanney vad kul att du är igång redan!! Ska bli så roligt att följa din väg mot nästa kotte SkrattandeSolig
    Tack!! Hjärta Hjärta

Känns lite snart och läskigt men vad f*n, lika bra att köra på. Vi är väldigt lyckliga över det barn vi har fått så det känns som ett bra tillfälle att prova eftersom vi inte kommer att bli så besvikna om det inte går vägen. Däremot känns det helt otänkbart att bara strunta i de fyra embryon vi har i frysen. De måste liksom iallafall skickas in.
    Skrattande

Om alla överlever upptining kan vi göra 2 FET-försök. Skulle det inte gå kanske vi överväger ett till IVF-försök till våren men det är långt ifrån säkert att vi vill. Vi kommer att tillbringa hösten på andra sidan Atlanten så resorna för försöken kommer att bli lite långa. 

Hur går det själv? Semester från IVFandet? Alla svenska kliniker har väl "sommaruppehåll" nu? Jäkla ofog det där... Det är ju inte så att den biologiska klockan tar semester...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?