• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mamman0301 skrev 2011-08-31 13:38:51 följande:

Är det vanligt att man svullnar upp om magen av progesteronet, jag är ju uppblåst som en ballong. Såg att en del sneglat på jobbet i dag trots att jag har tunika på mig.

Svullande upp väldigt ett par dar efter äggplocket. Kändes som jag knappt kunde gå. Tror att det är fullt normalt och att det har med äggplocket att göra snarare än progesteronet.
  • oceanney
    Skytten skrev 2011-09-01 22:22:51 följande:
    Zin - I love you!
    Faaaan varför ska det vara så här jobbigt med alla symtom? Men skönt att det är "normalt", då är det bara att härda ut och försöka att inte svimma av andnöd när man sitter på toa och ska våga titta vad som kommer ut. Det där sabla progesteronet rinner ju ur mig och varje gång tänker jag - nu var det blod. Kan man bara få sova fram till TD, tack? Är det för mycket begärt.
    Jag hade också värsta PMSen, "mensvärken" och precis som du beskriver, varje gång man går på toa förväntar man sig blod. Det kändes verkligen kört under ruvningen, men jag blev gravid. Den där känslan höll dessutom i sig ganska länge efter TD och plus. 
  • oceanney
    callimero skrev 2011-09-02 10:08:08 följande:
    Och så klart - en stor kram till er alla, var ni än befinner er i processen!
    Detsamma! Hjärta

Hur har det gått med sambon??
  • oceanney
    Tuvalina skrev 2011-09-02 21:41:14 följande:
    Oceanney, tack för din uppbackning i den andra tråden? Hur går det för er nu?
    Det är så mycket inlägg i den här härliga tråden att man inte hinner svara förrän flera sidor har tillkommit men jag blev jätteglad att höra att du fick ett bra bemötande på CvL och att du nu slutat med Pergo. Förhoppningsvis ska du väl inte behöva en IVF men det är iallafall bättre att stå under uppsikt hos en erfaren fertilitetsläkare jämfört med en som bara skriver ut Pergo slentrianmässigt utan uppföljning.

Själv är jag stressad över förestående FET. Inte för själva proceduren men logistiken runtikring. Att behöva flyga till Frankrike (just nu i Sverige) och bo på hotell i över två veckor. Vi gör ju visserligen IVF och FET i princip gratis men eftersom det inte är vår hemstad innebär det ju en del kringkostnader. 

Eftersom vi nu återvänder till en specifik stad i Frankrike där nu alla i vår bekantskapskrets vet att vi åkte för att göra IVF:en så vet numera hela universum att vi ska göra en FET. Det hade bara känts larvigt att säga att vi ska på "semester" just dit eller ljuga men det känns samtidigt konstigt att nu tom avlägsna bekanta vet om det och hejar på. Jag har nogsamt förklarat hur låga oddsen per försök är så att inte någon tror något annat, men ändå. Det blir en lite märklig situation med det här resandet. Gud vad skönt det vore att göra en sån här grej på hemmaplan, ifred och i all tysthet!

Så, nu har jag fått gnälla av mig lite. I övrigt är allt bra. Skrattande

Kram på er alla underbara tjejer! Hjärta

• oceanney
    Zinfandel skrev 2011-09-07 15:24:06 följande:
    Jag gör ju stimluerat så inga ÄL-tester men väl skitpillrena Progynon som dock funkat utan biverkningar denna gång Skrattande Japp, om det vill sig väl så flyttar båda in imorrn!
    Håller alla tummar och tår för lyckad inflyttning!! Solig
  • oceanney
    turlid70 skrev 2011-09-07 14:26:39 följande:
    Ja, v19+5 idag, konstigt nog känner mig mindre och mindre gravid, kände tydliga rörelser förra vecka men nu inget på ett tag, magen känns ha krymt och jag tycket det är hemskt jobbigt. Vill göra ett nytt UL för att se att allt är i sin ordning, men får vänta ett par dagar till innan jag ringer till BM.

Fick kallelse till KS, det blir 17 januari. Funderar på att avboka det och få föda vaginalt, efter KS måste vi vänta ca 1 år för att bli gravida igen och den tiden har vi inte känner jag. Vi har ju 2 eskimåer i frysen och det våre dumt att donera bort dessa till forskning. Max 6 månader efter den här vill jag bli gravid igen.
    Varför måste ni vänta ett år för att bli gravida igen efter KS? Jag gjorde KS och det är bara sex månader sedan och vi ska ju förhoppningsvis göra FET nu i september.
  • oceanney
    Enya70 skrev 2011-09-09 09:05:42 följande:
    PlusPlusPlus  SoligHjärta
    Stooooooort grattis!!!!! Solig Hjärta

Och nu håller vi tummarna för att det är max två, även om tre går alldeles utmärkt också med modern sjukvård!
     Skrattande
  • oceanney
    turlid70 skrev 2011-09-12 22:29:30 följande:
    Oceaney hade lyckats på första IVF, 40+ var hon också då, tror jag.
    Jajamen! 40.5 år var jag då. Aldrig tidigare gravid vare sig i vårt då tioåriga förhållande eller tidigare för den delen. IVF/ICSI pga manlig och kvinnlig faktor. Men på min klinik (i Frankrike) sätter de in två embryon redan första gången, vilket jag tror är viktigt.

Hade bett att få tre på grund av min ålder, vilket de först gick med på, men på transferdagen hade läkarteamet på kliniken ändrat sig. Embryona var visst lite för pigga och livliga och risken för tvillinggrav ansågs för stor. Hade inte haft någonting emot tvillingar men jag antar att det är förståndigare med ett.
    Skrattande
  • oceanney
    Boe skrev 2011-09-13 09:03:52 följande:
    Tack alla goa! Syskon- nu hoppas jag starkt på dig!!! Ego- OM nu detta håller i sig så kommer bebis 3 mån innan jag fyller 40. Vore kanon tajming. Jag är dock skeptisk tyvärr efter min förra graviditet med blödande polyper, katastrof KUB etc. Men glad som tusan är jag och hooooppas massor! Vem har nästa TD?? så mycket spännande här nu! Kram på Er
    Stooort grattis!! Nu tänker vi positivt! {#emotions_dlg.flower}SkålNalleGravid
  • oceanney
    Maryhe skrev 2011-09-13 20:10:26 följande:

Stort grattis!! Nu står plussen som spön i backen i denna tråd. Härligt!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?