Tuvalina skrev 2011-09-02 21:41:14 följande:
Oceanney, tack för din uppbackning i den andra tråden? Hur går det för er nu?
Det är så mycket inlägg i den här härliga tråden att man inte hinner svara förrän flera sidor har tillkommit men jag blev jätteglad att höra att du fick ett bra bemötande på CvL och att du nu slutat med Pergo. Förhoppningsvis ska du väl inte behöva en IVF men det är iallafall bättre att stå under uppsikt hos en erfaren fertilitetsläkare jämfört med en som bara skriver ut Pergo slentrianmässigt utan uppföljning.
Själv är jag stressad över förestående FET. Inte för själva proceduren men logistiken runtikring. Att behöva flyga till Frankrike (just nu i Sverige) och bo på hotell i över två veckor. Vi gör ju visserligen IVF och FET i princip gratis men eftersom det inte är vår hemstad innebär det ju en del kringkostnader.
Eftersom vi nu återvänder till en specifik stad i Frankrike där nu alla i vår bekantskapskrets vet att vi åkte för att göra IVF:en så vet numera hela universum att vi ska göra en FET. Det hade bara känts larvigt att säga att vi ska på "semester" just dit eller ljuga men det känns samtidigt konstigt att nu tom avlägsna bekanta vet om det och hejar på. Jag har nogsamt förklarat hur låga oddsen per försök är så att inte någon tror något annat, men ändå. Det blir en lite märklig situation med det här resandet. Gud vad skönt det vore att göra en sån här grej på hemmaplan, ifred och i all tysthet!
Så, nu har jag fått gnälla av mig lite. I övrigt är allt bra.
Kram på er alla underbara tjejer!