• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis på födelsedagen Innana och MammaGås. Hoppas ni har haft en riktigt bra dag.
    Grattis Innana för fin FET också.

Jag håller tummarna för alla kämpare imorrn.
    Lycka till!

Kramisar till er alla.

• Nu Syskon

Vi har varit på en lång weekend i Schweiz.
    Jag har inte hunnit läsa ikapp ännu men förstått et det finns både goda och dåliga nyheter att läsa om.

Hemskt tråkigt Maryhe det som verkade så lovande nästa gång går det hela vägen. Kramar till dig.

Zin, tråkiga nyheter men du är så stark på det igen, nästa gång är det din tur också många kramar på födelsedagen så klartSkål{#emotions_dlg.flower}Hjärta.

• Nu Syskon
    Victoria71 skrev 2011-09-29 08:24:48 följande:
    Den här ruvaren känner sig lite moloken ... det blev inget till frysen och jag känner absolut ingenting. Och jag vet att det finns såna som blir gravida utan att ha känt något alls innan, men ändå ... vilka chanser har jag liksom. Rynkar på näsan

Jag ska snart rycka upp mig men just nu är det lite tungt. 
    Om jag inte minns helt fel så skrev AnnaLinn ett nästan identsikt inlägg för några veckor sedan och hon har Plusat nu. Så heja heja
  • Nu Syskon

Jag är hemma från jobbet och är förkyld. Jag känner mig inte iform varken fysiskt eller psykiskt att gå och jobba. Jag är i tänkarfas.
    Det verkar som detta är mitt sätt att reagera. Efter ett misslyckat försök blir jag så klart först ledsen, men inte så ledsen ändå för jag hade iallafall inte väntat mig något! Sen går det nån vecka och sen blir jag besatt av att tänka ut en ny plan.
    Vi hade egenligen bestämt att inte göra några fler försök men nu vill jag ändå.
    Igår funderade jag på både ägg och sperma donation men det vill inte mannen.
    Idag har tagit kontakt med CFC, vi får se vad de svarar.
    Hur som helst så ska vi göra FET på nästa mens i slutet av oktober. (med vårt ynka embryo)
    Dessutom väntar jag på ägglossning.
    ...och funderar på hur jag skall boosta mannens spermaproduktion.
    Ni hör ju själva, jag är snart överhettad

• Nu Syskon

Hörni ni som har gått på CFC och bor lite ängre ifrån än Skåne. Hur brukar ni göra? Hur har ert resschema sett ut? Hur har ni gjort med jobbet?

• Nu Syskon

Nu har jag fått svar från CFC. De vill boka in telefontid med läkare. Nu måste jag bara få mannen med på tåget

• Nu Syskon
    Enya70 skrev 2011-09-29 16:05:44 följande:
    Kan du inte sälja in det med att man kan ju alltid prata med läkaren och se vad han/hon säger? Det kostar ju inget och så kan man känna att man vänt på alla stenar...
    Jo, jag tror nog att det skall gå bra, men han gillar inte överraskningar.
    Visst var du på CFC och bor i Stockhom? ...eller har jag blandat ihp det?
    Hur gjorde du med planering av resor?

Förresten, Lycka till i morgon, jag håller tummarna stenhårtSolig
  • Nu Syskon
    Maryhe skrev 2011-09-29 22:24:12 följande:
    Vill bara nämna att när det gäller att boosta spermier så fungerar L-arginin och L-Carnitin otroligt bra.
    De preparat min sambo har tagit har innehållit ganska höga halter av dessa. Först tog han ett preparat som innehåller ca 2500 mg L-arginin efter två månader gick han över till  Proxeed Nf som innehåller hög halt av L-carnitin samt c-vitamin. Detta ordinerat av Andrologen.
    Nu har vi lagt till  L-arginin tillsammans med Proxeed och c-vitamin och han känner genast av effekten!!! Det vibrerar säger 

Tack Maryhe. Nu skall jag gå till hälsokosten och se vad man kan få tag på
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?