• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mamman ge inte upp, det skall gå braHjärta

• Nu Syskon

Enya. jag tänker också på dig och håller tummarna idag, för att du får se minst ett litet gryn som tickar.

• Nu Syskon

Tack Enya!
    Det var ju praktiskt med familjen i Helsingborg.
    Jag har kollat lite vad flygbiljetter och hotell kostar och kommit fram till att man kan åka fram och tillbaks över dan om man vill och det blir billigare än med hotellnätter. Men det kan vara mysigt att ha några dagar i Köpenhamn också.
    Det är ju det här med inkomstbortfall. Jag har dåligt med semesterdagar kvar. Vi får se när det blir så dags hur vi gör.

• Nu Syskon

Maryhe: Nu ha jag handlat hälsokost, L-Argiplex från RFSU, som innehåller L-arginin 2500mg, Vitamin B6, Folsyra, Vitamin C, Vitamin E, Magnesium och Zink.
    Låter i mina öron som rena dunderkuren för spermierna. Det står på förpackningen att det är bra för svällfunktionen
    Är det någon som vet om det är någon av de verksamma substanserna som mannen skall undvika?

Dessutom köpte jag L-Carnitin och till mig Spirulinakapslar så nu kan inget gå felSkrattande

...också ägglossning på det, synd att vi inte hunnit börja äta alla preparat ännu.

För att skapa stämning köpte jag röda rosor till mannen, eftersom jag aldrig får några blommor så får jag bjuda till själv så nu skall vi mysa ikväll.

• Nu Syskon
    oceanney skrev 2011-09-30 10:16:34 följande:
    Vad hette programmet? Vilken kanal gick det på?

/Oceanney - idag tydligen på krigsstigen... Demon Skrattande
    "Barn till varje pris" på SVT. Går att se på SVT Play.
  • Nu Syskon

Maryhe: Jag vet, det är inte så lätt det där med lust, särskilt inte när allt blir mekaniskt. Jag tror egentligen varken att han eller jag har lust särskilt ofta men när vi väl myser så undrar iallafall jag varför vi inte gör det oftare.
    Jag läste att det finns Argiplex för kvinnan också (för att öka lusten) som innehåller lite mumma för slemhinnorna också.

• Nu Syskon
    Victoria71 skrev 2011-09-30 12:45:46 följande:
    En snabb fråga: Nu stundar en trevlig helg och jag ska på konstrundan/skördefesten på Öland, ska bli mysigt att komma bort! Vin är ett ganska trevligt inslag när man är på konstrundor. Undrar hur ni gör under ruvningen - håller ni samma kost som gravida gör? På kliniken sa de jag skulle leva som vanligt. Bara liten snabb sondering här, plis ...
    Jag lever enligt PUPO- Pregnant Until Proven Otherwise dvs som om jag vore gravid.
  • Nu Syskon

Maryhe vad dum jag är, hur kunde jag glömma vad du precis har gått igenom. Argiplex är nog inte medicinen just nu. Kramar och närhet mys, god mat, spa... hjälper nog bättre. Förlåt

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?