• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åhhh mamman vad tråkigt, tänker på er och skickar lite energiKaffe (Varmt kaffe det är energi ville skicka en blixt men det fanns ingen)

Tack kära Viktoria för de fantastiska blommorna.Hjärta

• Nu Syskon

AnnaLInn, Jag fortsätter hålla tummarna. Hoppas det ger sig.

Mammagås, Håller tummarna för dig också, det verkar mycket lovande.

Innanna: Blåa tummar för dig, nu.

• Nu Syskon
    underverket 06 skrev 2011-10-03 09:14:27 följande:
    Ni som kollat er för bakeriell vaginos, hur ni bara ringt Gyn o sagt at ni vill kolla om ni har det? Jag menar vad ska man säga om man inte har några symton? Jag har ju inga flytningar eller så, men vill ju gärna kolla innan nästa IVF. Hur lång tid tar behandlingen? Den måste väl bara avslutat innan man börjar spruta. Det gör jag om ca 30 dagar tror jag.
    Jag var iväg i början på sommaren och då ringde jag bara gyn och sa att jag hade klåda och luktade ofräsht. Jag spädde på lite och fick en tid några dagar senare.  Jag var hos en helt ny gynekolog eftersom jag inte varit på gyn annat än med IVF och akut de senaste åren och min gamla hade bytt klinik. Han kollade lite och skrev ut antibiotika och tog prover som han skickade iväg. Dessa prover visade inget annat än BV. Jag berättade för honom när jag var där, att vi håller på med IVF och att det därför var viktigt för mig att kolla upp detta. Vilket han inte tyckte var konstigt.
  • Nu Syskon

Zin, såg du på nyheterna i morse att det är en ung kvinnlig forskare på Linköpings Universitets Sjukhus som hade hittat ett samband mellan missfall och funktionen med de vita blodkropparna. Det var på SVT morgonnyheterna.
    Jag surfar lite på detta och återkommer med mer fakta.

• Nu Syskon

Linköping, jag kan inte ge dig några råd angående proverna, det finns det säkert andra som kan det här inne.
    Men skickar lite styrka till dig, stå på dig. Det är klart att de måste ta dig på allvar och undersöka dig när du inte mår bra. Finns det ingen annan läkare du kan vända dig till du har rätt till en second oppinion åtminstone?

• Nu Syskon

Celine, vad jobbigt kramar till dig

Mia, jag fortsätter också hålla tummarna

Inanna, håll oss på halster bara, min vänstra tumme har just trillat avSkrattande

Den BM jag gick hos när jag väntade dottern sa att alla som är gravida genom IVF erbjuds ett extra ultraljud i vecka 32 för att kolla moderkakans funktion. Jag trodde det gällde alla, eller det kanske bara är i Stockholms län.
    Vad jag kommer ihåg så var det för att det vid IVF behandling är ökad risk för små barn pga dålig funktion i moderkakan därför fick man inte heller gå över tiden mer än max en vecka.
    Detta är iallafall inte tillräckligt dock, särskilt inte om man känner av en förändring under graviditeten, då måste sjukvården ta ens intuition på allvar.

Nu var inget av ovan ett problem för oss då vi födde en 53 cm lång, 3,5 kg tung dotter i vecka 35. Alla som inte kände till att vi gjort IVF trodde vi räknat fel på en månad (Lite OT) 

• Nu Syskon

Det har hänt något konstigt, jag har ett tydligt plus på stickan, inget tvivel om det.
    Nu undrar jag om jag avfärdade mitt senaste IVF som ett minus för tidigt för an knapp månad sedan eller  om det blev till på ÄL förra veckan. (Jag testade inget mer efter att mensen satt igång senast.
    Just nu är jag mest förvånad.

Nån som vet, ger graviditet utslag på ÄL sticka?

• Nu Syskon
    Fjällsippan skrev 2011-10-06 07:57:43 följande:
    Syskon nu: wow vad kul, grattis! Jag hade sprungit o köpt ett test med veckoindikator på studs för att få en hint när graviditeten började.

Det skall jag göra så fort jag får möjlighet.

Tack alla, jag hoppas det sannt, ännu känns det mest som ett stort frågetecken. Jag kan inte riktigt ta det på allvar.
    Eviglängtan1 skrev 2011-10-06 07:32:09 följande:
    Syskon nu: yes, ÄL stickan ger utslag när man är gravid, jag har test, så grattis till dig.Glad
    Då gav det ingen ledtråd om när jag blev gravid. Trodde jag hade ÄL i fredags då det kändes så och gav utslag. Tutarna slutade ömma när jag fick "mens" senast men har varit väldigt ömma nu någon vecka.
    En liten liten spotting igår gjorde mig misstänksam + dålig sömn några dagar. Hm.... vi får se vad stickan visar.
  • Nu Syskon

Äntligen har jag tid att testa, läsa och skriva lite.
     Grattis Mia, vad underbart att även du plussat.

Vackoindikatorn visade 2-3 veckor alltså skall jag vara i vecka 4-5 vilket inte stämmer med något men det kanske var lite lågt pga eftermiddagsurin.
    Om det var IVFen som gjorde det så är jag i vecka 7 nu, om ÄL testet i fredags var just en ÄL så är jag bara i vecka 3 och frågan är om det ens hade gett utslag än. Så jag tror på IVFen.

Jag gav helt upp när jag började blöda efter mitt pyttesvaga plus och testade inget mer. Jag var säker på att det inte var något.

Dessutom ringde Svend från CFC idag trots avbokad telefontid i morse, när jag förklarade situationen så önskade han lycka till

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?