IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Åhhh mamman vad tråkigt, tänker på er och skickar lite energi (Varmt kaffe det är energi ville skicka en blixt men det fanns ingen)
Tack kära Viktoria för de fantastiska blommorna.
Åhhh mamman vad tråkigt, tänker på er och skickar lite energi (Varmt kaffe det är energi ville skicka en blixt men det fanns ingen)
Tack kära Viktoria för de fantastiska blommorna.
AnnaLInn, Jag fortsätter hålla tummarna. Hoppas det ger sig.
Mammagås, Håller tummarna för dig också, det verkar mycket lovande.
Innanna: Blåa tummar för dig, nu.
Zin, såg du på nyheterna i morse att det är en ung kvinnlig forskare på Linköpings Universitets Sjukhus som hade hittat ett samband mellan missfall och funktionen med de vita blodkropparna. Det var på SVT morgonnyheterna.
Jag surfar lite på detta och återkommer med mer fakta.
Det var inte morgonheterna utan Östnytt igår kväll (repris i morse)
http://svt.se/2.33686/1.2553875/forklaring_till_missfall_funnen
Linköping, jag kan inte ge dig några råd angående proverna, det finns det säkert andra som kan det här inne.
Men skickar lite styrka till dig, stå på dig. Det är klart att de måste ta dig på allvar och undersöka dig när du inte mår bra. Finns det ingen annan läkare du kan vända dig till du har rätt till en second oppinion åtminstone?
Celine, vad jobbigt kramar till dig
Mia, jag fortsätter också hålla tummarna
Inanna, håll oss på halster bara, min vänstra tumme har just trillat av
Den BM jag gick hos när jag väntade dottern sa att alla som är gravida genom IVF erbjuds ett extra ultraljud i vecka 32 för att kolla moderkakans funktion. Jag trodde det gällde alla, eller det kanske bara är i Stockholms län.
Vad jag kommer ihåg så var det för att det vid IVF behandling är ökad risk för små barn pga dålig funktion i moderkakan därför fick man inte heller gå över tiden mer än max en vecka.
Detta är iallafall inte tillräckligt dock, särskilt inte om man känner av en förändring under graviditeten, då måste sjukvården ta ens intuition på allvar.
Nu var inget av ovan ett problem för oss då vi födde en 53 cm lång, 3,5 kg tung dotter i vecka 35. Alla som inte kände till att vi gjort IVF trodde vi räknat fel på en månad (Lite OT)
Det har hänt något konstigt, jag har ett tydligt plus på stickan, inget tvivel om det.
Nu undrar jag om jag avfärdade mitt senaste IVF som ett minus för tidigt för an knapp månad sedan eller om det blev till på ÄL förra veckan. (Jag testade inget mer efter att mensen satt igång senast.
Just nu är jag mest förvånad.
Nån som vet, ger graviditet utslag på ÄL sticka?
Äntligen har jag tid att testa, läsa och skriva lite.
Grattis Mia, vad underbart att även du plussat.
Vackoindikatorn visade 2-3 veckor alltså skall jag vara i vecka 4-5 vilket inte stämmer med något men det kanske var lite lågt pga eftermiddagsurin.
Om det var IVFen som gjorde det så är jag i vecka 7 nu, om ÄL testet i fredags var just en ÄL så är jag bara i vecka 3 och frågan är om det ens hade gett utslag än. Så jag tror på IVFen.
Jag gav helt upp när jag började blöda efter mitt pyttesvaga plus och testade inget mer. Jag var säker på att det inte var något.
Dessutom ringde Svend från CFC idag trots avbokad telefontid i morse, när jag förklarade situationen så önskade han lycka till