• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

34an fy vad tråkigt och vad snopet. Kramar till dig.{#emotions_dlg.flower}

Boombabymamman och Pralinen lycka till jag håller tummarna stenhårt imorgon.

Här är vi fortfarande i limbo.
    Jag var ju på VUL i onsdags igen, det verkade inte ha växt något men det fanns skuggan av något i mitten på hinnsäcken.
    Så nu i helgen har jag börjat hoppas mer och mer på att det iallafall skall vara något som lever där inne. Skall på nytt VUL imorgon igen.
    Något händer iallfall i min kropp, ont i tutarna som tusan, jag mår mer och mer illa och har mer molvärk så antinget är det något som växer eller så kommer jag börja blöda snart.
    Jag är lite nervös inför imorrn.

• Nu Syskon

Jag har gått på IVF kliniken i Stockholm och jag tycker de är bra. Jag har aldrig kännt att jag på något sätt är pestsmittad pga av ålder eller annat och de har inte avvisat frågor som man haft om nya rön men de är rätt dyra och jag vet inte hur de ställer sig till "nya" äldre patienter. De kommer iallfall låta mig fortsätta trots att jag snart har fyllt 32 nej förlåt 42
    Natti natti!

• Nu Syskon

Nu har vi varit på VUL igen och det visade tyvärr inte något mer positivt än vad det gjort tidigare. Så nu skall jag göra en "abort". Det känns oerhört provocerande men jag vill bara få detta avklarat så vi kan gå vidare en gång för alla. Idag är en tung dag.

• Nu Syskon

Tack goa ni, det känns som jag ältar men på något sätt så är hoppet det sista som sviker trots att man egentligen vet precis hur det ligger till. Nu fick jag iallfall medicin för att dra igång en blödning. Så det skall jag göra i morgon förmiddag. Förhoppningsvis fungerar det annars blir det gynakuten för skrapning imorrn kväll. 

Jag hoppas verkligen att det har gått bra för Pralinen och Boombabymamman idag så vi kan få lite riktiga plus i tråden igen.

• Nu Syskon

Jag läste precis på en helt annan familjesida om någon som gjort KUB och fått hög sannolikhet för DS och följt upp detta med FVP som resulterade i ett missfall på ett helt friskt foster. Så nog finns det anledning att tänka ett par varv extra. Det är säkert inte så vanligt men det kan hända. Man måste ju dessutom fundera på vad man skall göra med resultatet. Jag funderade mycket kring detta och valde tillslut att göra KUB iallafall.

• Nu Syskon

Enya vad roligt, nu kommer det bara bli bättre och bättreHjärta

Pralinen och Boombaby vilka bra resultat nu håller jag tummarna för att det skall bli riktigt fina embryon.

Tack alla för all medkänsla idag. Jag mår mycket bättre nu. Jag måste dessutom säga att jag tycker IVF Kliniken i Sthm är fantastiska. De har verkligen tagit hand om mig. Kollat noga så att det verkligen inte är något som växer där och sedan inte spillt någon tid på väntan utan gett mig mediciner och instruktioner på hur vi skall göra för att få ut det så fort som möjligt. Både läkare och sköterska har gett mig all tid jag har behövt för samtal trots att jag kommit dit på akuttider delvis på deras lunchrast.
    Nu får vi se hur det går imorgon.

• Nu Syskon

Myran, fy vad jobbigt jag håller tummarna.

Kallimero: Detta kanske inte alls är vad du vill höra jag vet ju att tiden tickar fort, men du kanske skall fokusera på nya jobbet och på att samla lite "måbrakänsla". Då kanske du är starkare både psykiskt och fysiskt och kan köra en vända på vårvintern. Jag tror "måbraet" tar ut de extra månaderna Kramar till dig.

• Nu Syskon

Kalimero. Det är väl helt rimligt att prova IVF med donerade spermier först med tanke på er diagnos och ha embryodonation som nästa steg om ni vill fortsätta och då kanske du är redo för det. Men jag tror också på dig och du skall inte behöva någon embryodonation,  nästa gång smäller det.Äpple (detta är inget äpple det är en bomb ser ni väl, vad fasiken skulle man vilja sätta in ett äpple för?) Jag beundrar er väldigt för att ni faktsikt orkar fortsätta kämpa, heja heja säger jag bara. {#emotions_dlg.flower}Hjärta 

• Nu Syskon
    callimero skrev 2011-10-19 14:36:16 följande:
    Tack för pepp tjorven och Maryhe! Och för bomben Syskon nu! Tänk om det kunde bli så, att det smäller till även för mig efter alla år?
    Så skall det bli!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?