• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack igen alla!

Det är rätt svårt att ta det på allvar så jag har lite svårt att glädjas. Det var likadant förra gången. Jag blev gladare när jag fick veta att jag hade 4 toppägg än vad jag blev när jag plussade.
    Jag är inte den oroliga sorten så det är inte det att jag oroas utan det handlar mer om att inte kunna ta ut någon glädje i förskott. Vi får se hur det känns vid VUL

• Nu Syskon

Jag har varit på VUL idag och tyvärr inte fått se något hjärta picka. Solskenshistorien verkar vara för bra för att vara sann
    Det finns något där som är för litet för att kommit till vid IVFen och för stort för att ha kommit till i förra veckan så med största sannolikhet är det ett MA som stannade av när jag fick "mens" för drygt tre veckor sedan.
    Det skulle kunna vara en "virgin birth" på gång också. (inte en helt och hållet virgin men ingen sexuell aktivitet matchar storleken )

De to ett HCG och jag skall in på ett nytt VUL på onsdag för att se om det är något som växer.

Den här omgången iVF har varit hur konstig som helst och jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan många gånger.
    Just nu känns det bara tungt. Varför skall man behöva sörja samma "missfall" flera gånger, men nu är det iallafall tredje gången gillt. Jag har tagit det med jämnmod hittill men nu känns det rätt tungt.

• Nu Syskon

Tack all för stöd. Det känns mycket bättre idag. Nu vill jag bara få detta avklarat så vi kan gå vidare. Ska som sagt på nytt VUL på onsdag om jag inte har börjat blöda igen för då avvaktar vi några dagar med VUL och hoppas att det har blött ut på egenhand.

Mamman, fy vad jobbigt hoppas du läker snabbt och snart mår bra igen. Kramar till dig.

Mia, hm vi får hoppas vil följs åt på ett mer positivt sätt nästa gång. Fast jag tycker du skall testa igen för det låter lite konstigt

Viktoria, ge inte upp än.

Innana: fy vad tråkigt men nästa gång så måste det vara din tur.

Oceanney: jag håller tummarna för dig, stenhårt. Tänk vilken lycka att få två + på samma skörd.

34an, spännande.

Kramar till alla andra kämpare också.

• Nu Syskon

Tidigare har IVF kliniken ordinerat olik,a CD2 och CD3, beroende på vilken dag i veckan man får mens. Detta för att helst inte få några patienter på helgen. Jag har startat på båda och de har gett liknande resultat. Jag kommer inte ihåg vad som gav dottern.
    Nuförtiden börjar man alltid på CD2 även hos dem. Jag vet inte varför.

• Nu Syskon

Oceanney och Mia, fy vad tråkigt, kramar till er.

Boe, Jag håller tummarna stenhårt för dig i morgon.

Pralinen, för dig också, för det är väl imorrn du skall kolla äggblåsor?

Själv skall jag också på VUL i morgon för att se vad som hänt med min hinnsäck sedan väntar samma sak som för AnnaLinn antar jag. Jag har molvärk mest hela tiden men ingen blödning, önskvärt vore att det börjar blöda på naturlig väg.

• Nu Syskon

Vad skönt Boe, grattis. Jag  är jätte glad för din skull

Viktoria, jag har inget bra svar för mig har det varit väldigt olika hur jag tagit det. Men jag tror som Zin, att vara ute gärna i dagsljus, omge dig med vänner som ger energi (inte energitjuvar), gör saker som du tyckar om och glöm inte att ta hand om varandra. Kramar till dig.

• Nu Syskon

Jessica, jag brukar alltid få trycka hårt med knytnäven på utsidan medans de kollar, men det gjorde du kanske?

• Nu Syskon

34an tuff start, att må så dåligt, hoppas du snart mår bättre och att all mödan ger det bästa av resultat. Kram

• Nu Syskon
    Zinfandel skrev 2011-10-12 21:28:16 följande:
    Ehhh what..?!?! Förvånad
    Annars syns inte äggstocken på höger sida och så har det alltid varit.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?