• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Skruttefia

Grattis till lyckat FET idag, Turlid! Så skönt att det löste sig med godkännande via telefon

Kommer ihåg att jag läst tråd här på FL om en stackars tjej som blivit lämnat av sin man/sambo och funderade på om hon skulle fuska med namnunderskrift eftersom det fanns embryon i frysen... Kommer inte ihåg hur det gick till slut däremot.

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • turlid70

Tack för gratulationer ChippiChoppi och Fjällsippan. Det känns skönt att ni alla finns här och förstår hur det kan kännas.

Vill helst vara hemma idag och läsa min bok som jag köpte som julklapp till mig själv: "Hundraåringen som klev ut genom föstret och försvann". Jätte rolig bok och jag äntligen känner motivationen att läsa böcker igen. 

Däremot har jag ingen motivation att jobba, men måste sätta igång snarast för att hinna med mina saker innan jag slutar här om en månad.

• Zinfandel

Den boken är underbar, du kommer att sträckläsa den! Jag läste den under min förra ruvning ;)

• pp08

Turlid: grattis till ruvningen.

Jag har gjort ET och FET själv och vid FET hade jag med mig ett intyg från den blivande fadern. Räckte med en liten förklaring och underskrift Har inte behövts vid ET då vi redan sa på plats att han inte kunde följa med. Jag har fått rabbla upp hans personnummer vid insättningen.

• pp08

snart kommer mensen kanske redan idag eller imorgon. Då blir det sprutstart till helgen!!! Kör korta metoden Menopur, 300IE. Dock kanske fler sprutdagar än förra gången, gick så himla snabbt då. Hoppas på bra skörd; kanske sista möjlighet för oss.

• Inanna Li

pp08 - Spännande att det snart är dags för sprutstart!

Jag har också fått rabbla mitt eget och min  killes personnummer vid ET och FET men jag antar att det är rutin på klinikerna!

• Eviglängtan

Grattis med stora bokstäver Turlid70. Nu är du gravid, det är man alltid till motstasen är bevisad. Nu är det din tur att få det efterlängtade plusset. Återigen grattis!

• Eviglängtan

pp08: jag inväntar också mensen, skall, eller rättare sagt borde dyka upp vilken timme som helst. Kör den korta metoden. Spännande men är väldigt rädd, blandade känslor. Tar Puregon 200 ie.

• Eviglängtan

Kryddan71, oj med FET, underbart och lycka till. Det känns hoppfullt, Har själv gjort två FET utan plus. Har fyra små rackar i frysen (femdagars) som får vänta. Vi tänker göra färskförsök först. Återigen grattis.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?