• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

VI4: Ja, tyvärr ligger det lite i "stressa mindre" (hur mycket vi än hatar det...) om man kan sin hormonlära. Sen är det inte säkert att hjälper för att man har perfekta kortisol & binjurevärden men det är iaf åt rätt håll!

Skytten: nja det är att ta i Skäms men jag läser & slår upp hela tiden! Du har helt rätt i ditt resonemang kring ditt barn och immunsystemet, det är precis så det funkar och det verkar vara den vanligaste anledningen till sekundär barnlöshet. Klart man alltid kan självmedicinera men din läkare borde ta tag i det, du skulle tex kunna prova nåt blodförtunnande som Fragmin. Risken för blödningar ökar förvisso men fördelarna kan ändå vinna. Tjejen i programmet igår har varit med här på FL länge men har tyvärr nyligen avreggat sig :(

Fjällis: nämen skit, vad händer..?! Kan de inte ändra så du får tillbaks det i egen cykel nu?

Anne F: Tack för ett mycket bra inlägg! Jag ogillar att vi i väst omedelbart tänker syntetiska mediciner så fort vi har minsta lilla åkomma så ditt inlägg var välkommet!

Till alla tjejer här inne vill jag uppmuntra till att inte finna er i läkares argument om referensvärden, normvärden mm. Vi tillhör nämligen inte den gruppen! Vi tillhör en specialgrupp; +40 som vill ha barn och det är just det ni ska tjata ihjäl hos läkarna. Det går inte att jämföra oss med snitt befolkningen, en 25-åring eller män (som också finns med i många referensgrupper). 

• Zinfandel

Vi4 & skytten. Nästa gång är det jag som behöver hjälp! Tjorven, lycka till idag, tänker på dig! Kram

• Zinfandel

Härligt Tjorven, skönt att höra!!

Kalimero: du är nog helt rätt på det där! Du också Linköping. Jag ska också lägga lite krut där. Återkom med vad ni finner! Jag läser ju en del österländsk medicin också och njurarna kommer ständigt tillbaks till mig, de är alltid inblandade. Kommer ni ihåg den där triggerpunkten på ryggen på mig? Det var också njurarna.

Vi4: det är en lysande idé att kolla provsvar tillbaks i tiden, överhuvudtaget är det en bra idé att begära ut sina journaler, det finns en hel del intressant att finna! Ibland finns det även en del svar där och ibland finns det något att spinna vidare på, något som kan ha betydelse.

Inanna; var är du, hur har du det...? 

• Zinfandel

Mamma Gås: nej nej Gråter fasen också, så ledsen jag blev. Hoppas verkligen ni orkar ta nya tag till våren. Kom snart tillbaks till oss, oavsett. Tusen kramar Hjärta

• Zinfandel
    linköping68 skrev 2011-10-25 12:48:45 följande:
    Zinfandel: lovar att återkomma så fort jag vet något mer....Sökte på preparatet Anne F skrev om och hittade några intressanta sidor ang binjureproblem. Intressant som du skriver Zin att,  njurar och binjurar är inblandade i allt i kroppen. Fast det är ju lite klart egentligen då de är reningsverk.
    Så här säger österländsk medicin:
    The Kidneys are the root of all other organs. The kidneys store essence, thus fertility enhancement can start from the kidneys. In Chinese medical theory, the Kidney is the internal organ which is responsible for reproduction, growth, and aging. Kidney Deficiency is the most common cause of infertility.

Stimulation the Kidney system cam  also restore normal levels of FSH. Som jag nu har läst det så säger man om kvinna har ett FSH på över 10 på CD 3 så måste man få kroppen att producera mer alt tillsätta östrogen.

The Chinese like to eat certain foods to boost the kidneys, such as black fungus, walnut, lotus seed, Euryale seed, Chinese chives, pond loaches, oysters, catfish, maw, sea cucumber, abalone, mutton, beef, venison, sparrows and animal kidneys 
  • Zinfandel

Fjällis: bra!!

Linköping: Hjärta tack för fina ord! De få dagar jag tog Inofolic Plus var helläskiga, det kändes som jag drömde i vaket tillstånd, och obehagliga saker hela tiden. Det var en riktigt ryslig upplevelse!

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-10-25 16:33:24 följande:
    Zin - när jag varit och jobbat i Kina så var det en kvinna jag jobbade med som alltid beställde in någon slags släkting till lotusblomma när vi var ute och åt. Små, vita lite halvtransparenta, snödroppelika blommor. "velly good fol female balance!" sa hon jämt. Har aldrig hittat här hemma tyvärr, supergoda är de.
    Hmmm vad spännande, vad kan det ha varit? Angelica är vanligt att de äter, kan det ha varit det? På tal om det - ja, jag vet att man inte får sälja nåt här men jag ger bort en påse Spirulina och en påse Maca om nån vill ha. Båda är öppnade och provsmakade några matskedar, utgångsdatum 2013. Inboxa om nån vill ha!
  • Zinfandel
    callimero skrev 2011-10-25 16:40:31 följande:
    Ja, jag önskar jag visste men fick bara ett kinesiskt namn som jag tyvärr inte minns. 

Dissar du Maca och Spirulina?
    Inte alls men jag tar det ju aldrig... Skäms Jo, Spirulina tycker jag är skitäckligt men Maca är helt ok. Bättre de får göra nytta nånstans!!

Du Kalimero förresten, vi pratade ju om hysteroskopi, glömde säga att Serum i Aten gör sk implanteringssnitt också när de gör hystero. Verkar lyckat!
  • Zinfandel

Har kommit över en lista över vad Prednisolon heter över hela världen (117 olika!), om ni ska ut och resa och vill få tag på det... Inboxa mig din mailadress om du vill ha den!

• Zinfandel

Har fått 2 tillbaks varje gång, även första och kvalitén var inte sämre då!

Lotuskärnor har jag inte ens hört talas om.. Kan vi inte få receptet på den där gröten här i tråden..?! Tungan ute 

Var har jag läst om levervärden & IVF tidigare..?! Att levern inverkar, vet vi, men just påfrestningen efter IVF har jag läst nån rapport/studie om, hmmm..... Ska kolla, det var säkert en amerikansk medicinskrift av nåt slag.... 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?