IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
VI4: Ja, tyvärr ligger det lite i "stressa mindre" (hur mycket vi än hatar det...) om man kan sin hormonlära. Sen är det inte säkert att hjälper för att man har perfekta kortisol & binjurevärden men det är iaf åt rätt håll!
Skytten: nja det är att ta i men jag läser & slår upp hela tiden! Du har helt rätt i ditt resonemang kring ditt barn och immunsystemet, det är precis så det funkar och det verkar vara den vanligaste anledningen till sekundär barnlöshet. Klart man alltid kan självmedicinera men din läkare borde ta tag i det, du skulle tex kunna prova nåt blodförtunnande som Fragmin. Risken för blödningar ökar förvisso men fördelarna kan ändå vinna. Tjejen i programmet igår har varit med här på FL länge men har tyvärr nyligen avreggat sig :(
Fjällis: nämen skit, vad händer..?! Kan de inte ändra så du får tillbaks det i egen cykel nu?
Anne F: Tack för ett mycket bra inlägg! Jag ogillar att vi i väst omedelbart tänker syntetiska mediciner så fort vi har minsta lilla åkomma så ditt inlägg var välkommet!
Till alla tjejer här inne vill jag uppmuntra till att inte finna er i läkares argument om referensvärden, normvärden mm. Vi tillhör nämligen inte den gruppen! Vi tillhör en specialgrupp; +40 som vill ha barn och det är just det ni ska tjata ihjäl hos läkarna. Det går inte att jämföra oss med snitt befolkningen, en 25-åring eller män (som också finns med i många referensgrupper).