IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Grattis Anemon till ruvarstatus! Fjällis, håller tummarna för att det blir det allra bästa resultatet av ägget! Heja, heja!
Grattis Anemon till ruvarstatus! Fjällis, håller tummarna för att det blir det allra bästa resultatet av ägget! Heja, heja!
Fjällsippan, stort grattis till ruvning!
Callimero, åh vad ledsamt att det inte blev något, jag beklagar så!
Maryhe, kul att se dig här igen!
Själv drömde jag inatt om att jag tagit fel på cykel och börjat med sprutor på eget bevåg. Jag gick tydligen på CFC (fast jag aldrig själv varit där, det är "bara" alla ni som får mig att drömma om dem) och de rekommenderade att fortsätta själv hemma. Så jag sprutade på, tog äl spruta och ut kom ett tjugotal ägg i form av små räkor. De skulle befruktas med en droppe spermier ur ett rör vi fått med oss hem och så skulle en tunn skiva avokado läggas på dem. Frugan gjorde det, och vi la dem i plattången i väntan på befruktning och återföring. Jag kom efter en stund på att plattången var alldeles för varm så de flesta dog... sedan vaknade jag. Phu, vad knasig man kan bli av allt det här
Bra jobbat Tuva! Gick det lätt att få proverna ordinerade, eller fick du tjata, och vilka prover blev det? Vad är ASA (eller ska det stå ANA- antinukleär antikroppar?) och APLA.
Maryhe, vad jobbigt det låter. Jag tänker att det inte är konstigt om det låser sig, det är ju mentalt påfrestande för alla inblandade parter att så gärna vilja få ett barn. Dels funderar man över om det är en själv det är fel på, och så plågas man själv av kämpandet, samtidigt som man ser att även ens partner lider. Killarna behöver ju faktiskt "prestera" mer än vi tjejer, vi kan bli hur blockerade som helst och "tvångssexa" ändå. Huga! Stor stödkram!
Syskon nu, oj vad märkligt! Hoppas inte det är fler som det blir så för. Själv kollar jag inte så ofta på besöksstatistiken, så jag har inte märkt något
Jag har en lite fundering, när i cykeln kan man göra vul för att se om det finns gott om folliklar som skulle kunna bli fina ägg efter stimulering? Kan man se det redan på CD2?
Anne, jag vet inte vad jag ska råda dig till... Efter vad de flesta i tråden skrivit verkar det ju inte bli något bättre resultat med de högsta doserna. I och med att du ätit DHEA så kan man ju tänka sig att starta lite lägre också, det borde de veta på kliniken...
Själv har jag ungefär en vecka kvar till spraystart, är lite nervös för jag har bara gjort korta protokollet förut och då fått ut ok med ägg (men ingen vidare kvalitet). Min rädsla nu är att det inte ska bli några ägg, rädd att bli för mycket nedreglerad, kan man bli det och finns det något man själv kan göra för att undvika det i så fall?
Heja Fjällis! Vad spännande!
Tack för all input om nedreglering, vul etc. Hu, känns psykiskt inte helt bra inför försöket. Jag vill bara vara nedsövd i en månad och vakna upp när man vet om det tagit sig eller inte . Mycket är det för att senaste försöket var i maj och nu har vi väntat och väntat och jag vet att om det inte tar sig så måste man ju vänta en hel cykel till... Tiden går, och fyllt år har jag dessutom gjort i veckan (det kanske är där skon klämmer mest).
Jag ägglossar vanligtvis på d 18-21. Har ätit DHEA i drygt två månader och ingen förändring på cykeln. Idag äl på d19. Germany, det finns ju många studier som tyder på förbättrad äggkvalitet av DHEA, ffa att kromosomerna delar sig mer korrekt, färre missfall och mognare ägg. Jag har valt att tro på det och tänker att det ju inte gått så bra de senaste sex ivf/fet försöken så det borde bara kunna bli bättre.
Ja Fjällis, lite sorgligt för oss i tråden att ni nu är färdiga med IVF svängen, men jag beundrar din kämparglöd och att du orkat med så många ruvningar. Hoppas på att ett hemmagjort mirakel ligger och lurar när man minst anar det
Snorpan, fy vad trist att de har stängt! Jag hatar helgkrock, har själv varir med om det tre-fyra gånger. Skönt att ha så många i frysen. Undrar också om du gjorde långa eller korta med Menopur?
Germany, jag funderar precis som du på korisonet... Min plan är nog att typ från sprutstart börja med 10 eller 15 mg och sedan gå upp till 20 vid ÄP för långsam uttrappning. Jag har inte just något autoimmunt vad jag vet... Kanske lite pollen (som jag vägrar erkänna utan skyller varje vår på förkylning
Maryhe, om jag inte sagt det förut så vilken underbar bild! Vilken tur du och de har haft att de kommer så bra överens Går det fortfarande lika bra?
En fråga: Är det någon som behöver beställa inofolic/inofolic plus snart? ALt. har över hemma som ni vill sälja till mig?
Kram, kram
Tuva, jag glömde ju. Heja dig och fina blåsorna
Tyck om mig, heja på med ruvningen.