• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Är det någon som har erfarenhet av en bra IVF klinik i Spanien?

• hemulen

Neeeej Zin jag beklagar så att pyret inte ville växa mer,som sagt nya tag! Kram Hjärta!

Hitcher, hoppet är det sista som överger människan, klart du ska hålla fast vid det. Kram Hjärta

• hemulen
    hitcher skrev 2012-05-10 08:45:51 följande:
    Blandar självanklagelser (tänk om jag inte hade ätit så mycket socker och kolhydrater? tänk om det beror på att jag inte tog medicinerna vid exakt samma tidpunkt varje dag? tänk om jag hade krystat ur mig ytterligare 5000 spänn och gått på akupunktur?) med framåtblickar. Jag är ju singel och min dotter kom till med öppen donator på en klinik i Finland. Nu verkar det som att man efter 1 juli 2012 kommer att få använda öppen donator vid IVF även i Danmark och om även nästa frysförsök (jag har två embryon kvar i Finland) misslyckas så verkar ett trepack i Danmark vara det vettigaste. Om jag kan få ihop pengarna - vilket inte är det enklaste med bara en inkomst.

Hitcher, varifrån kommer informationen om öppen donator? För oss är det viktigt eftersom vi vill att ett ev syskon skulle ha samma förutsättningarsom storasyster, så vi funderar nu på inseminationer i DK eller IVF i Åbo. Det är både dyrt och lite dåligt med flyg till Åbo,speciellt för sista minuten turer.Köpenhamn vore sååå mycket bättre.
  • hemulen

Toppen Maryhe, vad skönt att få komma till någon med ordentlig kompetens på faktor V!

Någon som vet om man får använda donerade spermier på Life Clinic och i så fall med öppen donator? Kollade på deras hemsida, men det står bara om ÄD. 

• hemulen

Fantastiskt Vi4, vilken bra befruktning! Var det ICSI denna gång? Håller tummarna för tipp-topp embryon!

Hitcher, vad pissigt om det är så som du känner, att det inte finns något kvar... Stor tröstkram!

Här kommer lite av mina erfarenheter vid MA:  Den här gången hade embryot dött i ca v5. Man kan styra när man "vill ha" blödningen med piller (Cytotec). Jag klarade mig bra med den smärtlindring jag fick av kliniken och den värsta värken hade gått över på 8-10 timmar. Gången innan hade embryot dött i v7 och då gjorde det BETYDLIGT mycket ondare. Men det kan ju vara bra om det går att planera så man får vara barnfri en stund, det är ju trots allt obehagligt, sorgligt och emotionellt ganska upprörande... Kram igen Hjärta!

• hemulen
    Vi4, håller tummarna för toppenembryo idag! Och Slemmis, tummarna hålls även för att du får ett fint HCg svar idag!

Hitcher, en extra kram till dig som går igenom allt detta utan partner. Jag tycker också det känns som att du har goda chanser, bara rätt embro kommer så ska du se att det går hela vägen.
  • hemulen

Vi4, han brukar ofta kunna klämma in en när man kommer med kort varsel! Åker du bil till Uppsala? Annars ligger ju Pan nära centralstationen och därifrån är det ingen match att gå. Å andra sidan får du ju då ta buss till och från CvL. Vilken tid har du ET? Jag åker från sjukhuset (CvL ligger ju bredvid) kl 15 till mitt gym som ligger kvarteret bredvid Pan, du kan få skjuts, eller slå följe med din egen bil Glad.

• hemulen

Vi 4, vad kul det var att ses igår! Jag hade gärna också pratat längre, känns som det finns en ocean av känslor och tankar som kan behöva delas med likasinnade. Stort lycka till nu med ruvningen!

Hitcher, på min klinik måste man vänta en extra cykel fast när jag hade en biokemisk grav m plus och sen mens på BIM så fick jag köra direkt och blev då gravid (det som blev MA nu).

Ego: har superstarkt gravtest 1,5 vecka efter cytotec. Blir orolig att allt inte kommit ut men vet också att det kan vara ok.

• hemulen

Välkomna Snorpan och Padelin, hoppas ni inte behöver stanna länge Solig!

Oj, oj , oj tjejer, vad mycket känslodarr det är i tråden just nu! En stor kram till alla ruvare, nygravida, tvivlare och alla andra som är i gång med något. Jag säger som tidigare talare, mindfulness! Det finns inget vi kan göra åt det som händer i våra kroppar och det gör en ju verkligen galen emellanåt. {#emotions_dlg.flower} Hjärta Solig till alla som behöver!

Vi4, låter verkligen både mysko och intressant det du skriver om att det ser ut som att det kommer ut...
    Jag blir sååå nyfiken om det verkligen kan vara så, man skulle nästan fånga det och springa till ett mikroskop med det. Det skulle ju vara as-intressant för forskare OM det var så att man kunde fånga dem... Och den forskningen skulle leda oss långt i (in)fertilitetens frågeställningar. Självklart hoppas jag innerligt att du har fel och att det fortfarande frodas ett fint litet embryo hos dig. Håller mina tummar hårt för det. Stödkram!

Slemmis, jag hoppas också hårt på att du har fel i din känsla. Vad märkligt att den kom bara så där plötsligt. Kanske blir du påverkad av allt svajigt som händer här i tråden?!

Snorpan, jag har också sökt jobb mitt i IVF svängen. Blev gravid samtidigt som jag tackade ja till nytt jobb i höst, men som bekant ska det ju mycket till innan det faktiskt kommer ut en bebis. I mitt fall blev det MA och oj vad jag är glad att jag ändå har mitt nya jobb! I det stora hela tycker jag inte detspelar någon roll om man plötsligt skulle bli mammaledig precis i ett nytt jobb. Man har ju verkligen ingen aning om och när i så fall  en ev bebis kommer och skulle det precis krocka så må det vara hänt.

• hemulen

Meeeeen, nej Hitcher! Fy sjutton vad uselt med MA, jag hatar det såååå mycket. Varför kan inte kroppen ha vett att direkt stöta ut det som inte funkar?! Jag beklagar verkligen. Stor tröstkram!

Enya, hurra! Stort, stort grattis till ett litet underverkBaby! Tänk, efter allt slit så funkade det till slut. Din envishet och ihärdighet är beundransvärd! Jag hoppas att vi alla den vägen får vandra

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?