• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria, jag har varit på många VUL i naturlig cykel då vi gjort inseminationer. Ett par dagar innan äl ser man att en follikel tagit ledningen över de andra. Jag hade ofta 3-4-5 folliklar på varje äggstock, lite olika från cykel till cykel. Vid äl ser man en gigantisk på ca 20-25 mm och de andra som tillbakabildas, vet inte hur stora de är, men de såg ut som kanske 1/4-1/5 i stolek jmf med den som skulle ägglossa. Efter äl, ses en tom stor follikel, den har då sjunkit ihop lite och är oregelbunden i formen. Man kan då fortfarande se de som gått i regress.

• hemulen

pp08, håller med Soligor, huvudsaken är att allt kommer ut. Och det kan ju kännas väldigt obehagligt med allt som kommer. Kärl och så låter ju som moderkaka och det ljusa som hinnor, det kanske var det du såg?!

Oro här, har inte kunnat sova i natt. Brun och rosa flytning igår kväll, inget ont. Jag vet att det kan vara så och att allt är ok, det som oroar mig är att det var precis så det var vid mitt förra MA... Den graviditeten som ledde till bebis såg jag inte minsta skymt av blod/brunt/rosa. Ni som tidgare haft MA har ni också haft någon form av flytning/blödning? Tänker att det är ett tecken...

Tidigare på kvällen kändes det precis som att någon nöp mig i slidan och det sved till rejält... Har inte känt så heller förut. 

Är i v8+3 och planerat vul på ons.

• hemulen

Nej, vad tråkigt Bengalen! Stor kram!

Vickan, grattis till plus

Här fortsätter det med bruna sparsamma flytningar, mest bara på papperet då jag varit och kissat. Någon som vet hur länge de brukar/kan hålla på innan ev missfall kommer igång? Usch, kan inte tänka på något annat Rynkar på näsan

• hemulen

Grattis Vickan och Slemmis!

Mali, grattis till två fina ägg och Victoria, håller tummarna.

Här är det riktigt piss-uselt. Vul idag visade MA, fostret hade dött ca v5-6. Fy f-n, pisskropp! Kan den inte ha vett att stöta ut ett dött foster. Hatar detta så mycket just nu. Har nyss fått cytotec eftersom jag inte vill vänta på att det kommer ut av sig själv. Ut med skiten! Tårarna har sprutat, men inte just nu, nu är jag bara arg. Inget kvar i frysen och osäkert om vi får fortsätta på Ackis (vill helst ha samma donator till ev syskon, men det är iofs inte såå viktigt).

• hemulen

Kram till dig också, mamman. Andra maj för exakt ett år sedan var vi på vul med samma resultat, förutom att fostret då dött i v7...  

Sitter och tänker att vår plusvåg här i tråden för sju veckor sedan hade alldeles för dåligt utfall. Hoppas det räcker med skit här nu.

• hemulen

Grattis Lillstoran till att du blivit ruvare!

Victoria, håller tummarna för att det blir minst ett guldembryo!

Kattenizze, vilket preparat använde du när du blev gravid med twinsen? Har nu fått för mig att jag ska prova Menopur nästa gång och att det kommer ge bättre resultat. Jag inte haft någon strålande utdelning mina två IVFer. Den första gav 14 ägg, 4 befruktade och tre som blev ok. Andra gången 12 ägg, 8 befruktade (ICSI), 5 ok men två av dem klarade inte upptining. Så resultatet blev egentligen detsamma för mig med IVF och ICSI: 3 embryon som skulle kunna gett bebis...

Heja Tuva! Den här gången händer det  

• hemulen

Tack förresten för allt stöd och varma tankar! Ni är så rara allihopa Hjärta

Jag kan inte riktigt ta till mig allt, så jag försöker sysselsätta mig och se framåt med än större beslutsamhet om att det kommer att funka en vacker dag. Stundvis sköljer ångesten och tårarna över mig, jag tar det i små portioner så mycket som jag orkar. Kram på er!

• hemulen

Men Tuva! Herpes är ju bra! Jag har fått det båda gångerna jag varit gravid, ett tecken på att immunförsvaret nedreglerar för att ta emot embryo. Heja, heja, jag tror fortfarande på dig! Stödkram!

• hemulen

Åh Victoria, vilken jobbig väntan! Hoppas innerligt att det är slowstarters och att du kan få minst en liten kämpe att ruva på! Kram Hjärta

Hitcher, likadant för dig, jobbigt väntan och oro. Hoppas du kan hitta annat att sysselsätta dig med så du slipper fundera för mycket.

Vi4, heja heja. Verkar lovande med blåsorna. Tycker som de andra, stå på dig! Det är ju en fruktansvär emotionell berg- och dalbana alltihop det här. Klart man vill veta. Konstigt att de kunde vara så säkra!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?