• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Linköping, nej fy vad jobbigt för er! Jag undrar också om du provat nedreglering, så att allt blir "nollställt"?! Stor stödkram Hjärta !

Innana! Åååååh! Men, så underbart. Stort, stort grattis till er lilla underbara tös! Du är sååå värd att bara få försvinna in i bebisbubblan och njuuta!

Tuva, grattis till lyckat ÄP och du ska se att det kommer gå bra med ICSI! Kram!

Själv har jag börjat spraya, men kan inte lägga in mig i listan från den här datorn så alla radbrytningar försvinner. Jag vet inte, det känns inte jättekul att vara igång igen. Men det är säkert "bara" för att jag fått två MA, så i mitt huvud är det den enda utvägen, om det nu skulle bli ett till plus någon gång. 

• hemulen

Tuva, vad tråkigt att du ska lämna oss här, men jag förstår dig också. Jag var också "beroende" ett tag i våras, var helt okoncentrerad på alla mina föreläsningar för jag satt bara och läste inlägg här på FL... Men sen när jag började jobba i somras vande jag av mig eftersom jag inte hade möjllighet att sitta på FL från jobbet just. Jag ska också hålla koll på din blogg. Håller tummarna nu för fin befrukting och ett fett fint plus! Jag ska förresten snart jobba på Kilafors VC, är det nära dig? Kram!

Germany , trist att också du lämnar och att du känner att den här tråden inte passar dig, men jag ser dig ju i en annan tråd.

Zin, tack för att du la till mig i listan!

TOM, håller fortfarande tummarna för att det blir plus. Ta vaggisarna åtminstonde till TD. Då jag gjort IVF har jag fått mens på samma dag som jag brukar men jag vet att en del får försenad mens, antagligen pga vaggisarna.

• hemulen

Men Tuva, vilken dramatik! Ett kämpe-guldembryo, hurra! Lycka till imorgon. Och nej, jag är inte sjuksköterska. Kram!

• hemulen

Lillan och Susmar, vad jag har förstått så ska prasterone/DHEA inte just ge skillnad på antal äggblåsor utan ffa ge bättre kvalitet.

pp08, kan inte svara åt dig men om du har tvådagars i frysen så borde det bli insättning på sön förutsatt att de har öppet så klart Heja, hoppas!

TOM, beklagar minuset. Skönt att du känner dig redo för nytt försök!      

• hemulen

Heja pp08, håller tummarna för lyckat FET!

Själv har jag nu sprayat en vecka och fått min blödning. Ringde RPC imorse för att planera sprutstart och fick beskaed om den 6e september (!). Jag ska alltså sprya fram tills dess. Jag har ju aldrig gjort långa protokollet, men enligt sköterskan ska det inte vara något problem att nedreglera så länge, förutom de biverkningar man har av sprayen (jag har ont i huvudet varje dag). Någon som har någon erfarenhet av det? Stämmer det som hon säger? Jag blir orolig att man ska sprayar för länge och att det ska bil färre ägg eller nåt... Trött blir jag också eftersom jag var planerad til ÄP v36, men flyttades till v38 då jag skrapades bara för att den läkaren räknade fel...

• hemulen

Susmar, håller tummarna för bra befruktning! Tack för svaren om sprayningen. Ska på vul imorgon och tänker då fråga om det går att flytta fram mig en vecka. Kram på er alla fina!

• hemulen

Åh nej Susmar, jag beklagar verkligen! Var det någon skillnad på protokoll mellan dina IVFer? Har de förra två gått bättre? Stor kram! 

• hemulen

Äntligen var vul ?fint?, 3,5 månader efter MA Det var nog fint tidigare men de hade ju sommarstängt. De kunde trycka in mig en vecka tidigare så jag börjar spruta nästa vecka och jag fick halvera sprayen redan nu.

Heja ruvarna Tuva och pp08!

• hemulen

Men nej Tuva, fy vad ledsamt att det inte blev något plus! Stor styrkekram till dig. Jag vet inget om fertile xxmen det kan ju vara värt att prova!

• hemulen

Linköping, en liten fundering bara kring varför du inte kör långa metoden? Då ska ju äggblåsorna utvecklas mer jämnt och man har bättre kontroll...

Jag tycker att det låter lite vanskligt att laborera. Läkaren vet ju inte vad du håller på med då och om han vill höja/sänka under behandlingens gång känns det som att du måste tala om hur du gjort istället för att följa hans protokoll...  Det kan ju bli lite jobbigt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?