• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åh Sunseed! Vad fantastiskt, hoppas det växer sig starkare och starkare

Tack för svar på mina funderingar. Boombabymamman, nej sex beror det definitivt inte påOskyldig . Tuva, det är säkert som du säger, vanliga flytningar. Jag tänkte iofs att om äggen kan komma ut i livmodern så kan vätskan det också. Men som sagt, det låter faktiskt inte alls så troligt.

• hemulen
    snorpan02 skrev 2012-09-10 09:34:16 följande:
    Godmorgon tjejer

Hemulen jag har 7 st ägg i frysen, då jag är 42,5 år (ung) så bestämde vi oss för att bygga upp ett litet lager
    och det har blivit så otroligt bra resultat de senaste ggr, läkarna har varit väldigt förvånad även jag...

Idag är jag lite nervös över att inget ägg klarar sig men de säger att alla äggen har högsta poäng men isåfall är det väl min livmoder det är fel på som inte vill ha dem kvar

Ackis är det samma som Linnekliniken i Uppsala? Dit ska jag idag, hoppas det går bra för dig med.

Sunseed hoppas pyret stannar nu och Vi4 vart är du i behandlingen?

Vi hörs            

Ah, sju i frysen, vad bra! Då finns det ju goda chanser att du får tillbaka ett (eller två?) idag. Håller tummarna för att allt går bra! Nej, Ackis= Akademiska Sjukhusets Repreoduktionscentrum. Linnékliniken ligger alldeles bredvid.

Heja Lillan,håller tummarna för att allt går bra för dig också idag!

Tuva, jag tror som du att det kanske är lite tidigt att uttala sig om ev verkan av prasterone efter 2,5-3 månader,som sagt, det kan ju beropå vad man har för utgångsläge.

Linköping, jag tar också kortison den här gången. Har ätit 10 mg Prednisolon från sprutdag 1 och höjde idag (äggplock) till 20 mg.  

Mitt äggplock gick bra, inte så fasligt ont som förra gången och 10 ägg kom ut! Phu, var tvungen att gråta en skvätt efter det... Ni som ätit / äter inofolic plus, jag har fattat att man ska sluta med inofolic plus vid ÄP. Ska man nu enbart ta en inofolic på morgonen eller en på morgonen och en på kvällen?
  • hemulen

Snorpan och Lillan, grattis till ruvarstatus!

Åh Sunseed, denna jobbiga väntan! Jag längtar verkligen inte dit... Helst vill jag bli nedsövd i två veckor och väckt när man vet resultatet. Så bra att plusset blivit lite starkare! Håller tummar och tår för att det håller sig!

Av mina 10 blev 7 befuktade och 6 av dem såg fina ut hittills. Ett var omoget, ett var "empty zona" (vet inte riktigt vad det är och orkar faktiskt inte bry mig...) sen sa hon inget om det 10e, undrar just vad som hände med det. Får fråga imorgon.

Sedan snart ett dygn har tillvaron varit upp och ner och chockartad. Grannen försökte ta sitt liv igår em, grannfrun kom springandes till oss med treåringen i famnen. Jag sprang dit, förberedd att göra HLR (hade inte alls någon aning om vad som väntade). Ringde ambulans. HLR behövdes inte, han överlevde, åkte till psykakuten. Frun ville ha stöd, jag dit, alla chockade. Han inlagd över natten, utskriven idag. Frun i upplösningstillstånd...

Hörrni vänner här i tråden, i det perspektivet så känns barnlängtan verkligen sekundärt. Jag vill inte på något vis förminska eventuella sorgekänslor kring det, utan bara påminna om att försöka glädjas och njuta av de personer som finns i våra liv och vara glada över att de (och man själv) är vid liv och har hälsan Hjärta . Kram på er!

• hemulen
    linköping68 skrev 2012-09-10 19:48:11 följande:
    Hurra vad bra Hemulen! Grattis! Blir det 2 tillbaka?
    Ang Inofolic så kan du ta dem både morgon och kväll, men inte Plus-sorten, precis som du skrev. Jag tar bara den vanliga på morgonen och kvällen.

Har nu varit osams med mannen i 3 dagar Rynkar på näsan  Känns jättetrist att åka och jobba imorgon bitti och vara borta i 3 dagar. Eller så blir det skönt att slippa varandra när vi bara surar. Får se hur det blir.

Just, det blir två tillbaka.

Stödkram till dig Linköping! Vi hamnade också i en "bråkspiral", allt handlade om hur olika vi hanterar misslyckade IVF försök och missfall. Vi gick två samtal till kuratorn, hon sa egentligen inte så mycket men det hjälpte oss att ha en tredje part som lyssnade eftersom vi då mer nyanserat och utan pajkastning försökte tala om förvarandra hur vi kändeoch vad vi behövde. 

• hemulen

Jättegrattis Sunseed!! Försök att njuta, nu ska det vara din tur!GravidBaby.

Tuva, vad bra att det kändes bra hos Ludmilla, perfekt med behandling nu innan nästa IVF!

Välkommen nl2012, ja den här tråden är toppen för att få stöd, support och mycket kunskap kring IVFandet när man som vi är lite äldre.

Jag är nu ruvare till två små guldklimpar, det ena hade precis hunnit dela sig till 6-celler och det andra var 4 celler. Alla de 4 andra hade också varit fina och är nu stoppade i frysen! Fantasktiskt, nytt personligt rekord ! Jag är jätteglad. Oftast brukar man (jag) ju tappa några ägg från befruktning till delning/insättning, vet inte om det beror på Menopur, DHEA, inofolic eller bara slumpen.

• hemulen
    mba12 skrev 2012-09-12 21:03:02 följande:
    hemulen grattis, vilken klinik går du hos? Undrar om man kan få 2 embryo instoppad här hemma?!

Vi går på Akademiska sjukhuset. De har som policy att man får det efter 3 misslyckade IVF (där 2 FET motsvarar 1 IVF. Vi har 2 misslyckade IVF och 4 FET i bagaget.

Tuva, ja jag har tagit Inofolic och Inofolic plus i ca 2 månader. När jag letade lite efter andra ställen att köpa det så såg jag att det används mot OCD (obsessive compulsive disorder). Själv är jag lite lätt tvångsmässig ffa vad gäller IVF, går och ältar och kan inte få ut det ur huvudet. Denna gång har det inte varit lika jobbigt på det sättet, känns annorlunda i kropp och huvud. Det skulle mycket väl kunna bero lite på Inofolic eftersom jag inte jobbat på att få bort mina tankar på annat vis.
  • hemulen

Ho, ho, äntligen! På mitt nya jobb finns en dator som kan klippa och klistra utan att ta bort alla radbrytningar

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sushi, 42 år. IVF 6 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin 
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Vi 4, 41år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, nytt försök i sept/okt.
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e IVF/japanen på CFC
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Susmar72, 39 år

***SÄNGHALMSLIGAN***

Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8.
    Ania Kasia 38 år, RPC Uppsala, 1 ET och nu FET 21/8

***RUVARE OCH TESTDAG*** 

Tuvalina, 41, Hälsingland, IVF 3 korta metoden, TD 31 augusti.
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Ania Kasia, 38 år, RPC Uppsala, FET med TD 8/9 
    Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9
    Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). Nu IVF 3 TD 30/9.

***GRAVIDA***

Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13.

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS. 
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden.
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm.

• hemulen

Men herregud Linköping, vilket bemötande! Jag tycker verkligen SÅ illa om gamla oempatiska gyn- träbockar . Ibland får jag känslan av att de tycker att kvinnan skulle stannat vid spisen och ägnat sig åt barnalstring, helst från 15-års ålder!  Kräks  Hans egen ålder och träighet kanske inte gör det lämpligt för honom att utöva sitt yrke, kanske borde han gå i pension! Gubbe!

Vi hade en relativt ung kvinnlig gyn vid ET. Jag berättade glatt för henne och snubben i labbluckan att jag tagit DHEA, jag sa det mest för att få upp deras intresse för eventuell förskrivning i framtiden. Hon var ordentligt påläst på de studier som fanns och gav mig en menande blick då hon sa "Jaha, och det har du tagit utan att diskutera med oss". Jag sa då att jag diskuterat det med deras verksamhetschef som startade vår behandling, men han visste ju inget utan skulle "läsa på" och eftersom jag misstänkte att det skulle ta mer än tre månader så började jag själv...

Studierna är ju gjorda på "poor responders" , som inte får ut så många ägg. Där tyckte hon inte att jag kvalade in (och inte jag heller), men jag kvalade in mig själv på hög ålder och dålig äggkvalitet...  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?