• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed, glömde säga grattis till ruvning. Jag är med dig, låtsas som ingenting den här gången... Men det är svårt att lägga det långt bak i huvudet när man tar en näve pilleroch vitaminer på morgonen och sedan stick i magen på kvällen... Tur jag har ett nytt jobb som börjar på måndag som tar mycket plats i livet, huvudet och själen nu.

Skytten, kul att se dig här! Och skönt att du haft en fin sommar!  

• hemulen

Nej då Tuva, inte har du missat något. Jag började med sprutor i förrgår, 150 IE Menopur, långa protokollet. Så både nytt preparat och protokoll för min del. Lite spännande blir det allt att se hur det utvecklar sig, men jag är lite i en svacka vad gäller tron på min kropp och dess barnalstrande förmåga. Ska försöka skärpa mig på den punkten...

• hemulen

Grattis Ania Kasia! Vad kul med ett plus i tråden. Efter två MA håller jag verkligen med ZIn, kolla hcg... Om jag gjort det hade jag sluppit gå till v9 resp 10 och upptäcka skiten på VUL.

Ego: Sprutar på med 150 IE Menopur östrogennivåerna låg bra igår. Ska på VUL på tors för att kolla in blåsorna. 

• hemulen
    Ania Kasia skrev 2012-09-05 18:25:52 följande:
    Zindandel och Hemulen - Är det bra att kolla Hcg nivåerna för att få en hint om det är en normal graviditet, eller jag förstår inte. Jag förstår inte syftet med att kolla riktigt, lär mig gärna...
    Hemulen- upptäckte de att embryot inte levde först på VUL och du trodde du var gravid? 
    Var kollar man HCG nivån, MVC?
    Tack för att ni skriver till mig!

Ja just så... (blir fortfarande arg när jag tänker på det). Första gången var det helt chockartat, andra gången var jag lite mer förberedd men trodde ändå att allt var bra eftersom jag hade alla symtom kvar och ett juste plus på stickan.

Alla  BM och läkare avråder från att använda stickor till något annat än att bekräkta graviditet. Dels kan hcg nivåerna i urinen svänga, delvis beroende på hur mycket man druckit och dels är stickorna inte jämförbara sinsemellan. Men det är klart om plusset tynar bort så kan man ju starkt misstänka att fostret dött men om plusset är kvar kan det också ha dött (som för mig) fast jag vet inte hur vanligtg det är...
  • hemulen
    Ania Kasia skrev 2012-09-05 23:02:41 följande:
    Usch Hemulen va hemskt att läsa Gråter Det visste jag inte, vilken mardröm, kan förstå att du blir arg. Rynkar på näsan Trodde plus på stickan var lika med graviditet, men man ska inte ta något för givet tydligen. Vi kommer nog inte vilja ta hcg prov var tredje dag och då kan man ändå inte vara säker inför VUL. Tror vi åker på VUL med vetskapen om att det faktiskt kan visa det värsta och försöka ta det lugnt fram till dess.
    Förutom att det var två hemska VUL, tog din kropp någon skada av att du inte visste tidigare och kunde göra något åt det? stor kram från mig {#emotions_dlg.flower} Jag håller tummarna för dig, du ska väll försöka igen nu!

Ingen skada på kroppen alls faktiskt, bara mentalt jobbigt. Jodå, vi försöker igen. Är på sprutdag 9 och var på VUL idag. Hade 8 blåsor (har tidigare haft 12 resp 14 med korta metoden). Nu långa metoden med Menopur. Ni som vet en massa i tråden, visst är det så att Menopur kan ge färre ägg? Hur är det mer långa resp korta, vilken ska ge flest ägg?
  • hemulen

Tuva, du fick ju tre ägg den här gången (trots att de inte var mogna). Jag tänker att det är ju mycket bättre resultat än tidigare, det kan ju vara så att Prasterone har något med i spelet där. Man kan ju hoppas och tro att det skulle bli minst lika bra med samma metod den här gången, fast att äggen självklart skulle vara mogna... Jag kan inget om crash IVF.

• hemulen
    Vi 4 skrev 2012-09-06 20:15:59 följande:
    Anne, jag undrar om du skrev fel när du skrev att du äter 3x75, för inte tar du väl 3st. 75milligramstabletter varje dag, utan 3 st 25mg!? I övrigt tänker även jag som Hemulen att just att du nu fick 3 st, kanske visar på att du fått lite bättre resultat av Prasteron  

Hemulen, jag är rätt säker på att jag hört att man oftare får färre ägg med korta metoden än långa och att det eg är samma med menopur att de kan ge färre ägg, men av bättre kvalitet. Så nu hoppas vi att det är 8st toppägg! Hur länge till skulle du spruta?
    Jag ska spruta två dagar till (totalt 10 dagar) och sedan Pregnyl på lördag och ÄP på måndag... Är såå nervös för hur många ägg det blir, befruktningsgrad etc... Det här är nog sista IVF på mig, sen går vi över på frugan ett tag.
  • hemulen

Snorpan, vad många ägg du fått ut! Hur många har du i frysen nu tills på måndag? Håller självklart mina tummar. Vi ska på äggplock på Ackis på måndag, är det dit du ska? Har du gjort fler försök än de du skrev om? Vilka preparat i så fall (och resultat, om du vill dela med dig ?

Sunseed, heja på i ruvningen.Kommer inte ihåg hur långt du kommit, TD snart? Kram!  

• hemulen
    Vi 4 skrev 2012-09-06 20:46:42 följande:
    Hemulen, jag håller tummarna hårt för dig! Spännande med nytt upplägg, men samtidigt jobbigt förstås när man inte kan jämföra på samma sätt. 8st låter ju jättebra, sesdan vet man ju inte om det dyker upp någon mer på själva ÄP heller, så har det varit för mig. Jag bör ha ca 2 v kvar innan sprutstart och har ännu inte kommit in i "tänket", och jag hoppas kunna hålla det i från mig ett tag till. Min erfarenhet är ju tyvärr att när IVFet närmar sig och är igång går det inte att tänka på nästan något annat och tankarna snurrar dygnet runt...

Tack för tummarna. Ja, det är bra att hålla det ifrån sig känner jag också. Jag har lyckats ganska bra tack vare mitt nya jobb som tar mycket tid och tankeverksamhet , men nu börjar det bli lite jobbigt igen. Dessutom är ett par vänner till gravida. Kul för dem men ont i mig
  • hemulen

En lite genant fråga, har någon av er varit med om att ni klivit upp ur sängen och det runnit ut lite "tunn vätska"  ur de nedre regionerna Skäms? Blev så för mig imorse och belv orolig för vad det är? Två dagar till ÄP... Oro för att det är äggblåsor som gått sönder alt. vätska i äggledarna... Vad kan det annars vara? Vattniga flytningar?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?