• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fy vad tråkigt Mia, tänker på er och skickar kramar. Jag fick någon sorts vaginaltablett för att starta en "abort" senast, det fungerade bra för mig, och jag slapp skrapning. Tydligen kan man få väldigt ont, men jag kände inte mer än vanlig mensvärk. Du kanske har provat det tidigare? Jag återkommer iallafall med namnet på medicinen senare.

• Nu Syskon
    Victoria71 skrev 2012-01-11 12:08:05 följande:
    Hej, jag känner mig ledsen. Varför får jag högsta dosen Menopur? Ska köra 450 enheter, trots att jag vid förra försöket och GonalF fick 375 och fick ut 5 ägg. Har ju AMH 0,8, så det är ju lite lågt, men inte onormalt för min ålder. Känner mig lastgammal och chanslös. Kan inte undvika att se alla mammor med sina vagnar på stan och tänka att de ser ju mycket äldre ut än jag. Vill bara gnälla lite, snälla kan ni säga något snällt, eller förklarande? Tänker att man kör högsta dosen för dem med ännu lägre AMH, varför ska jag ha så högt? 
    Jag såg att du redan fått flera svar och är på bättre humör, bra
    Jag ville iallfall dela med mig av  min erfarenhet. Jag gjorde mina två första försök med GonalF och fick iallfall första gången ut många ägg, 10 tror jag i varierande storlek men med god befruktningsgrad. Bytte på tredje försöket till Menopur och Orgalutran (korta metoden) och högre dos. Detta gav ca 6 ägg men med jämn storlek två toppägg tillbaks. Efter tre försök med samma behandling gav detta utdelning 10 jämna ut 4 toppägg varav ett gav det optimala resultatet, bebis. Jag håller tummarna för ett riktigt bra VUL.
  • Nu Syskon

En fråga till er pålästa smarta tjejer.
    Jag håller på med Ludmillas efterbehandling Ovesterin och Lactal, skulle ni köra på med den in i sprutbehandling?
    I så fall hur länge?

• Nu Syskon
    Fjällsippan skrev 2012-01-11 22:42:23 följande:
    Jag har för mig att Ludmila inte tyckte att man skulle köra efterbehandlingen under sprutorna; men jag minns tyvärr inte med hundra procent. Men jag skulle nog skippa det under sprutorna hur som helst. Lactalen ska inte användas om man försöker bli gravid (stör spermierna), men tänk om det skulle påverkan kvar vid ET som ställer till det (kanske osannolikt, men jag skulle ändå inte våga riskera). Hur många dagar har du hunnit med av friskvårdsbehandlingen?
    Tack för svar. Jag har kört i 4 dagar men jag har inte börjat spruta än. Jag väntar mens till helgen och börjar väl i helgen eller början på nästa vecka så jag kör på till den dag jag börjar spruta sedan slutar jag.
    Jag kanske kan fortsätta med bara Ovesterin varannan dag eller vad tror du?

Det känns rätt bra den här gången det känns som jag förberett allt.
    Kört en Ludmilla kur
    Tagit Inofolic iallafall 3 veckor
    Tagit Spirulina för att hålla TSH i shack
    Kommer få Prednisolon och Trombyl
    Dessutom har mannen ätit L-Argiplex och Carnitin sedan i början av Oktober (Enl. Min och Maryhes jämförelse av mannliga kosttillskott) Får se om det har gett resultat.

Tack alla för att ni delar med er av era erfarenheter särskilt Fjällsippan, Maryhe och Zinfandel som direkt har bidragit till mitt upplägg. Jag väntar med spänning vilket resultat det kommer ge.
  • Nu Syskon

Precis!!!
    Kul att följas åt även denna gång.
    Jag känner att jag är på väg in i en liten mer aktiv period här i tråden igen

• Nu Syskon
    Zinfandel skrev 2012-01-12 11:03:02 följande:
    Det är vi glada för!! Kyss

Då är vi snart ett ruvargäng igen Skrattande
    Tack!Solig
  • Nu Syskon

Zin vad tråkigt, hoppas det går snabbt att få operation. Det kan gå snabbt. jag operereade bort en stor cysta ofarlig, på en äggstock för snart 2 år sedan. Jag fick tid 3 veckor efter upptäkt, eftersom de gav mig prio pga väntande IVF. Jag hoppas på samma respons för dig.

• Nu Syskon
    Maryhe skrev 2012-01-13 23:46:00 följande:
    Zin: Även jag har en stor mängd Menopur över från förra fösöket inproppat i kylen i källaren. Vet inte hur jag skulle kunna skicka det dock iom att det måste fövaras kallt. (Tror jag)

Den gamla sortens menopur som man blandar varje dag, är inte kylvara iallafall. Hur det är med den nya vet jag inte. Själv kommer jag börja spruta Menopur imorrn.
  • Nu Syskon
    Victoria71 skrev 2012-01-14 10:56:43 följande:
    Roligt med lite mer aktivitet i tråden! Välkommen till oss, fröken juli! Tack för kommentarer om menopur-ont. Vätskan är rumstempererad, så det är inte det. Och det gör ont redan när jag börjar spruta in, så det är inte bara mängden vätska heller. Får fråga på VUL måndag. ÄP antagl nästa måndag, 23/1. Fint vinterväder idag! Kram alla

Jag har för mig att jag för länge sedan fått instruktion om att: när man har stor mängd att spruta in, kan dra ut nålen, när du sprutat ca hälften, så att enbart spetsen är kvar och rikta om och spruta resten åt ett annat håll. Känns som det också kan göra ont. Annars kan du spruta hälften, dra ut, byta kanyl och spruta resten i nytt hål. Lycka till.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?