• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Eviglängtan

Turlid70: oj, det låter lovande, jag sätter en stor peng på att du eller ni är gravida, skall vi slå vad?

Vad är munkpeppar bra för?

Skall på VUL på fredag...., är nervös, fast inte i närhet av när man ruvar, det är hemskt jobbigt. Nåväl, lycka till alla.

• pp08
    sushikatten skrev 2011-01-17 20:14:13 följande:

Turlid: Det var absolut inte meningen att oroa dig med klamydia. Jag läste i en missfallstråd att det var viktigt att kolla klamydia för det kunde ligga gömt. Och när jag tänker efter så har kliniken absolut testat klamydia. Du kan fråga bara. Det låter alldeles jätte lovande med dina symptom och jag håller tummarna. Jag vet man är ju helt nojjig när man håller på med det här.

Mary73: Vad härligt att göra FET och det brukar vara minst 80procent som klarar sig. Då håller jag alla tummar.

Linköping68: Skönt att se dig här. Ja man får satsa en del på lite allt möjligt för vad ska man ju göra annars?

PP08: ja härligt att sätta igång! Har du kört med menopur innan? Jag kör det för första gången och tycker att det är lite krångligt. Dessutom så får jag tar sprutan två gånger som dosen är 375. Sprayar också för första gången.

Det var absolut inte meningen att oroa några med de där med klamydian. Stämmer nog bättre överens när man bara har problem med missfall. De personerna som skriver på de trådarna försöker väl utesluta allt och det är väl inte dumt. Och problemet som jag upplever är att inte alla är insatta i problematiken. Alltså läkarna. Jag fick själv be om trombyl, innohep och prednisolon som är väl en kortisol tablett. Just nu tar jag inga tabletter. Kommer att börja med trombyl och innohep vid äggutag. Många läkare är emot att sätta in dessa mediciner för det inte finns tillräckligt med forskning. Dock i USA, England och några andra länder som är kända att vara duktiga med ivf rekommenderar det. Jag vet att det inte skadar med trombyl och innohep så varför inte. Prednisolon är väl mycket luriga och läkarna brukar verkligen inte vilja skriva ut det. Jag har gjort så många försök så jag testar allt för tillfället. Vet inte om det är bra men får se. Har inte bestämt mig hur jag ska göra med prednisolon. Sprutorna är också mycket jobbiga för det är ganska tjock nål och man ser inte som ett blåbärsskog runt navel. Näää nu blev det lite långt.

Vinkar till er alla andra;)))))

Varför sprutar du två gånger. 375 (5 ampuller) kan blandas med 1 ampul vätska! Det står fel i "bruksanvisningen". Det är upp till 6 ampuller man kan blanda i 1 ampul vätska.

Jag har använd Menopur tidigare. Senast var det 375, men nu ska jag börja med 300. Jag kör korta metoden, dvs utan spray; och ska ta en till spruta från dag 5 (orgalutran) för att förhindra ägglossning.
  • pp08
    turlid70 skrev 2011-01-17 16:46:13 följande:
    IVF5, det var inte illa, vad ni kämpar. Jätte, jätte, jätte lycka till! Kram.
    Blev gravid vid IVF3, en dotter som nu är 19mån

Därefter 1FET och IVFnr4 och nu då IVF5. Om det ska vara 3e gången gillt då är det nu det gäller

Lycka till själv!!!!
  • Inanna Li
    Mary73 skrev 2011-01-17 10:43:31 följande:
    Då har jag börjat ta Progynon inför FET, känner inte av några biverkningar ännu, men har bara tagit dem i 3 dgr. Nu vill jag att tiden går fort så vi får sätta tillbaka ett litet embryo! Vi har bara 2 st blastocyster (på 2 strån) i frysen, så det känns lite oroligt med upptiningen! Någon som vet hur vanligt det är att embryona inte klarar sig?
    På min klinik är det 90 % av blastisarna som klarar upptiningen! Lycka till med FET!
  • sushikatten

PP08: Tack för informationen och jag ska kolla upp det för det skulle vara mycket bättre att inte behöva spruta 2 ggr. Vad skönt det skulle vara. Jag är också inne på mitt femte försök. Blev gravid vid ivf 1 men sen misfall. Jag vi får hålla tummarna att det är den här gången.

Eviglängtan: Lycka till med VUL idag och visst är det lite nervöst!

Inanna68: Ja det ligger väl där omkring 90 procent.

• turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-01-17 20:49:02 följande:
    Turlid70: oj, det låter lovande, jag sätter en stor peng på att du eller ni är gravida, skall vi slå vad?

Vad är munkpeppar bra för?

Skall på VUL på fredag...., är nervös, fast inte i närhet av när man ruvar, det är hemskt jobbigt. Nåväl, lycka till alla.
    Hoppas du har rätt och vinner vaddet. Själv vet jag inte hur det ligger till idag.

TPA = ingen mens :o))
    Temp - igår kväll 36,8 imorse 37,0 (lite högre än vad jag brukar ha vanligt)
    Ömma bröst - nästan inte :o((
    Magvärk - nästan inte :o((
    Illamående - nej :o((
  • giba

Hej Turlid 70 Jag var och läste i er tråd lite Jag har just gjort en IVF plusade 5/1. Ville bara berätta hur det var för mig.... Jag hade jätte ont i magen och mådde illa ca en vecka efter ET och det varade i ca 3 dagar sedan kännde jag mig inte gravid direkt men det blev ett plus iaf. Vad jag menar är väl att när du mått illa så var det under tiden för vidhäftning och efter det så har man olika mycket känningar av graviditeten. Håller iaf tummarna för dig

• Eviglängtan

Hejsan alla!

Turlid70: du skall se, när är det nu ni har testdag, är det den 24 jan? Nåväl, håller allt vad jag har och som vanligt lite lite lite till. Avundas inte ditt ruvande, det är så fruktansvärt jobbigt,,, ändå längtar man dit -;)

Någn som vet:?
    Börjar i dag med Orgalutran, dvs två sprutor på kvällen. VUL, på fredag. Men gud vad med flytningar jag har, brukar ni ha det så tidigt. Är inne på min 5:e dag av Puregon?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?