• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Turild: temphöjningen låter väldigt lovande ! Illamåendet, ömma bröst och magvärken kom mycket senare för mig (typ en till två veckor efter plus). Däremot var jag allmänt dålig "i den vanliga magen", vilket iofs kan ha berott på progesteronet. Vilken ruvardag är du på?

Eviglängtan: jag får alltid jättemycket flytningar (nästan som ÄL-flytningar) när jag sprutar, och varje gång så befarar jag att äggen håller på att smita. Men min läkare har sagt att flytningarna är normalt och att de beror på att östrogenet håller på att öka i kroppen. 

• Inanna Li

Eviglängtan - Jag fick också jättemycket flytningar efter ungefär halva spruttiden. Sprutade i 11 dagar.  Jag minns att jag oroade mig för att äggen släppt i förtid  men även min läkare sa att det är normalt.

• Inanna Li
    giba skrev 2011-01-18 10:55:11 följande:
    Hej Turlid 70 Jag var och läste i er tråd lite Jag har just gjort en IVF plusade 5/1. Ville bara berätta hur det var för mig.... Jag hade jätte ont i magen och mådde illa ca en vecka efter ET och det varade i ca 3 dagar sedan kännde jag mig inte gravid direkt men det blev ett plus iaf. Vad jag menar är väl att när du mått illa så var det under tiden för vidhäftning och efter det så har man olika mycket känningar av graviditeten. Håller iaf tummarna för dig
    Grattis till plusset Skål!
  • Snösport

Innan68, Eviglängtan, Fjällsippan: här är en som verkligen rinner till när det börjats att ta sprutor också fast det var med Menopuren.  Blir sådan vid ÄL också ..jag som normalt är lite torris nuförtiden liksom...nästan så man inte måste ta ÄLtest för det uppmanar ju till gos!

• dodotta

Hej på er alla igen.Nu är vi igång med PGD vi kommer att göra den här på mallorca,igår tog vi det första blodprovet som ska ligga till grund för behandlingenHar både fjärliar  och en klump i magen.Ska vi prata kostnader så är de fantastiska 10 000e för ivf m PGD.Är vi kloka frågar jag mej?Läkren gav mej ca 30-40% chans att lyckas.Så lyckas vi är det ju billigt.
    Turild:.håller tummarna för dej det verkar ju riktigt lovande.

• turlid70
    giba skrev 2011-01-18 10:55:11 följande:
    Hej Turlid 70 Jag var och läste i er tråd lite Jag har just gjort en IVF plusade 5/1. Ville bara berätta hur det var för mig.... Jag hade jätte ont i magen och mådde illa ca en vecka efter ET och det varade i ca 3 dagar sedan kännde jag mig inte gravid direkt men det blev ett plus iaf. Vad jag menar är väl att när du mått illa så var det under tiden för vidhäftning och efter det så har man olika mycket känningar av graviditeten. Håller iaf tummarna för dig
    Grattis till plusset, det behövs verkligen positiva nyheter här! Och tack för att du delar med dig dina erfarenheter.

Det kan ju stämma som du säger. Jag kände ganska mycket ett par dagar efter FET, sen kände jag ingenting och i söndags kände jag ganska mycket igen tom lite illamående och idag nästan ingenting igen. Det kan ju vara mitt PMS jag känner, fast kommit lite väl tidigt i så fall.
  • turlid70

Tack alla snälla för stöd och peppningar. Känner mig så egotrippad just nu och berså mycket om ursäkt för det. Längtar till tesdag eller lördag, så jag blir galen, samtidigt vill jag inte testa då jag är rädd för minus.

Önskar er alla lycka till med spayning, sprutor, FET planer och planer för andra behandlingar, samt sänghalmen. Håller som vanligt tummarna stenhårt för er alla underbara kämpare.

• sushikatten
    dodotta skrev 2011-01-18 16:37:56 följande:

Hej på er alla igen.Nu är vi igång med PGD vi kommer att göra den här på mallorca,igår tog vi det första blodprovet som ska ligga till grund för behandlingenHar både fjärliar  och en klump i magen.Ska vi prata kostnader så är de fantastiska 10 000e för ivf m PGD.Är vi kloka frågar jag mej?Läkren gav mej ca 30-40% chans att lyckas.Så lyckas vi är det ju billigt.
    Turild:.håller tummarna för dej det verkar ju riktigt lovande.

Vad är PGD och det var ingen dålig summa de tog! Om jjag kommer ihåg det rätt så var väl PGD den undersökningen man utför för att kolla kvalitén på embryorna. Eller?

Turlid70_ känn dej inte alls ego. Ruvningen kan göra en tokig och man vet inte alls var man ska ta vägen. Det är bara att prata ut och det hjälpte mig förra gången. Du ska se att det är snart lördag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?