• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-01-24 22:25:37 följande:
    Ovitrelle 36h innan ÄP här med! 42:an - orka orka, fan va jobbigt. Hoppas dansken säger nåt klokt. Jag gick hem fr jobbet idag, det är ca en mil. Sen blev jag så pigg så jag frostade av frysen (1:a ggn det är riktigt kallt så att det funkar) o sanerade farstun där den står. Funderar på det där med att ta det lite lugnare under ruvning, hur viktigt är det?

Till mig har de sagt att man skall ta det lugnt med hopp ochspring de första dagarna efter ÄP' detta pga att äggstockarna är sköra och ömma. Sedan kan man träna försiktigt och att jag skall känna efter och vara vaksam på vad kroppen känner och man skall vara försiktig med tunga lyft. Jag tror inte du behöver vara orolig utannjuta av din energi. Jag önskar jag hade bara lite av den. Själv ska jag snart åka in för ÄP. Jag känner mig lätt blasse' och likgiltig. Inte så förväntansfull som vanligt.
  • Nu Syskon

Jag har nu varit på ÄP. De hittade en blåsa till eller om det blev en filipin med två nötter i en blåsa. Jag fick iallafall 6 ägg på de 5 blåsor som syntes i måndags på VUL. Det ghorde rätt ont den här gången, särskilt på vänster sida. Nu ska jag gå och sova en stund.

• Nu Syskon

Tack alla. Kram på er. Fy tusan Hemulen du har ju fått bra resultat. Ett sämre resultat är inget, det säger ingenting. Mitt andra IVF var riktigt dåligt med tre skruttägg ut. Sedan bytte vi klinik och metod efter det har vi haft mer eller mindre bra reultat de följande 8 försöken. Dessutom är du fortfarande ganska ung i dessa sammanhang Lyssna inte på den knölen. Radbrytning fungerar inte på paddan, därför blir mina inlägg lite konstiga.

• Nu Syskon

Vi4, jag hoppas du sitter på akuten nu

Själv har jag varit på ET jag fick tillbaka 2 st som vanligt en 4 cellers och en 5 cellers de såg fina ut.

Alla 6 blev befruktade men en hade slutat dela sig tre odlas vidare ihopp om att de växer till sig  och går att frysa.

Nu är det bara att vänta och se TD den 14/2.

• Nu Syskon

Bravo Zin heja heja! Maryhe hoppas du klarar dig från ÖS. Vi4 håller tummarna för att du är bättreimorrn. Tack alla för glada lycköskningar. kram

• Nu Syskon

Tuvalina har du inte ett journummer du kan ringa och fråga? I ditt läge skulle jag utnyttja detta.

• Nu Syskon
    42an skrev 2012-01-29 20:19:47 följande:
    Ego: Har haft rejäl molvärk idag. Kan man ägglossa trots Oralgutran? Hoppas att det är ägget/äggen som växer fint. Önskar att min tråk-gyn står och gapar när han ser äggstimmet på vul imorgon Stor kram till alla som behöver!

Jag hade också rejält ont som om det vore ÄL men det gick bra. Hoppas detsamma för dig. Lycka till.
  • Nu Syskon

Nu vet inte jag hur dt funkar i falun men på Ivf-kliniken i Sthm står numret på ett schema där det står hur man medicinerar och när man skall ta sina blodprov och vul osv. Eller ni andra här finns det någon som har det numret och kan inboxa Tuvalina? Jag hoppas allt löser sig och du börjar störtblöda ikväll. Kram.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?