• Hönan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

underverket 06 skrev 2011-03-20 15:43:59 följande:
    Hönan: Jag testade + på ruvardag 11, den gången som sonen blev till. Från dag 10- 11 kan man testa + om man skulle vara gravid.
    Tack underverket 06! Menar du från det att det sattes in eller när ÄPdagen? Jag passar på att skriva in mig på "ruvare" trodde dock att jag redan hade gjort det, vet ej om denna lista från idag verkligen är den senaste?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné 

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3

***ET***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon), två blasisar, TD 22/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
  • Hönan

Är så ledsen tant röd kom igår på ruvdag :( Hjälpte inte ens med 2 embryon.... Dessutom gav kliniken mig nån poängsättning jag aldrig hört talas om o då var den 8 av 10... Vet att rent statistiskt går det på 3:e försöket men man hoppas väl alltid vara ett undantag. Är det nån som vet vad som händer nu? Måste jag vänta en hel cykel och det blir först i maj eller får man börja denna månad? Tacksam för svar

• Hönan

Hej Turlid och Inanna! Tack för ert stöd Har kört långa metoden m nässpray och gonal-F m Äp den 16 mars och började m progesteron vid insättningsdagen 18 mars o fick mensen ruvdag 11. Har tagit test och det var negativt :( mensen är i gång för fullt.... Fått höra att man helst ska vänta en cykel för att få börja igen o min gynekolog nämnde tidigare att han också måste titta så inga cystor har bildats. Ringde till kliniken som gjorde insättningen och började böla såklart... Hon sa att de har v 20 vilket är i maj ledigt än så länge o att min gynekolog bör boka mig så det ej blir fullt. Funderar på att kolla på andra kliniker då jag vet att denna har sommarstängt om jag skulle behöva göra en tredje gång som blir i juli augusti i såna fall. Just nu går vi privat m står också i kö för landstinget. Vi har råd än så länge. Har beslutat att komma igång m träningen igen efter ett alldeles för långt uppehåll. Har gått upp 10 kg sen oktober då jag började m pergotime och inseminationer. Det enda jag får plats i och skulle tycka vara bekvämt är typ ett tält.... Ska försöka rycka upp mig o tänka att det ännu finns hopp! Lättare sagt än gjort... Det är dock denna länk som inger hopp för oss som är runt 40 när man läser om både lycka och förtvivlan. Kram på er alla och lycka till!

• Hönan

Tack alla för er fantastiska pepp o erfarenheter ni anar inte vad det ger mig! Som sagt nu är man ledsen o mensvärken med dess hormoner bättrar väl inte saken. Nu ska jag rycka upp mig och försöka se på den ljusa sidan att jag som ni sa faktiskt har ägg kvar :) är så glad att jag valde att åka t Malaga o hälsa på vänner för det här hade varit ännu jobbigare på arbetet. Må så gott!

• Hönan

Uppdaterar mig på listan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14e april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3
    Myrslok69, 41 år, 1:a IVF, långa metoden, Carl von Linné sprutstart 31/3
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, sprutstart 27/3

***ET***

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

uppdaterar:

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4            

Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Hönan
    Zinfandel skrev 2011-04-09 20:31:55 följande:
    Varför har detta inte börjat användas än? Eller någon som fått prova..?!

www.mynewsdesk.com/se/pressroom/msd/pressrele...

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....
    Det kan man undra... Jag kommer ringa min gynekolog direkt på måndag! Han ringde mig nämligen då jag ska börja med Menopur 225iE nästa cykel och det är den värsta av alla då man måste blanda en massa (3 pulverburkar med en flaska vätska) och ha en halv miljon kanyler av olika slag för att få till skiten...(ursäkta språket), och nu hade han fått meddelande av tillverkaren Ferring att man kan beställa färdigblandat. Så jag ska ta ut det istället. Men nu måste jag kolla detta först! Efter att ha använt Gonal-F som är en färdigifylld penna så tycker jag allt annat är skitläskigt...

-tack Zinfandel, du skulle kunna tävla i "bästa sökaren på nätet" !!!
  • Hönan
    Zinfandel skrev 2011-04-09 21:27:55 följande:
    Hönan, meddela när du kollat med läkaren, är jättenyfiken!!
    Det lovar jag Zinfandel! Skrattande
  • Hönan

Glad påsk till alla i tråden!
    En liten fråga: jag undrar om det finns någon i tråden som har regelbunden mens o gjort Ivf som misslyckats? Jag undrar om nästa mens kommer lika regelbundet eller om den kommit tidigare/senare? Jag har alltid 28 dagar o vill vara lite förberedd :)

• Hönan

Tack Turlid! Frågan jag själv får ställa mig är då om jag har ÄL nu el om det är förmensvärk då jag har ÄLFlytning som jag aldrig kan minnas att jag haft förut. Men då är ÄL 2 veckor sen o jag kan inte kolla då jag inte är hemma.... Vi får väl se om mejsel dyker upp på måndag el ej då jag vill börja spruta nu!!! Glad påsk!!!!

• Hönan

Nu har jag äntligen fått tant röd och ska börja tredje mensdagen!!! Har aldrig haft så efterlängtad mens.... Har aldrig haft så långt mellan mina cykler så jag tror verkligen det beror på det ni alla svarade att man kan få rubbad spontan menscykel efter IVF. 33 dagar mot 26-28.

Har fått Menopur för första gången och den verkar sååååå krånglig jämfört med pennan Gonal-F

Är det nån här som har erfarenhet av den senaste Menopuren som kommer med 2 förifyllda sprutor som man ska spruta i en burk med pulver för att sedan med annan spruta dra upp den dos man ska ta? (I mitt fall 225IE)
    Känner att det är sååå läskigt i jämförelse med alla andra versioner av läkemedel Obestämd

Säger som Enya70 att undrar hur det gått för Chichisita.. Hoppas att det gått så bra att hon inte haft tid att gå in här

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?