• Hönan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lenafena skrev 2011-05-12 15:02:35 följande:
    Hemma efter äggplock nu och jösses vad jag hade oroat mig i onödan Tungan ute Fast det tog lite längre tid än beräknat, var nere i Gbg kl. 7.45 men fick inte komma in till plocket förrän efter 10... Jag är svårstucken, så en undersköterska och en barnmorska försökte få den där sprutgrejen i mig innan de gav upp och kallade in en narkossköterska som fick till det - inte narkos alltså, men sprutan. Resten var ju inga pix! Jag kände inte ett enda dugg och alla var så himla goa. 

Jag hade 8 blåsor och 7 ägg :)  De kommer att sätta in två på lördag om de ser bra ut, om de utvecklas långsamt skulle det ta några dagar extra.

Det är skönt att vara hemma, men jag har inte ont alls och inget illamående eller nåt.  Hoppas det fortsätter så :)

Kram på er! 
    Grattis!!!!Solig
  • Hönan

Tack alla för er pepp, blir helt tårögd när jag läser era fina ord o med lite humor! Lovar att måla annat än fan på väggen nu!!!! Kram t er alla i tråden vilken status ni än har! :))

• Hönan

Hallå där, vill bara säga att jag fick samtal att endast en gick att använda o blev inte befruktat:( kan inte sluta gråta.... Min gynekolog har ju inte tagit så mkt prover o det undrade kliniken över. Funderar på om jag kan få igenom en IVF redan t nästa cykel, nån som vet hur man kan övertala dem?

• Hönan

Tack alla. Går hos min gynekolog som sen bara skickar mig t CvL för ÄP o insättning. CvL sa att de inte sett att min gynekolog tagit några AMH el FSH prover vad han kunde se o som de alltid gör när man går helt o hållet hos dem. Så nu känner jag mest för att dumpa allt o gå på Fertilitetscentrum i Stockholm istället även om de kostar 35000 istället för 23 500 som jag totalt betalar t CvL o min läkare. Vet ju inte ens om sviterna då jag varit rökare. Även om de sagt att det inte bör vara hela orsaken. Jag har ju varit gravid förut (abort) så därför höjs min chans att bli det igen. Känner mig helt paralyserad här på jobbet o har sminkat om mig flera gånger efter all attackgråt....

• Hönan

Hallå där alla härliga kämpare!

Har börjat lugna ner mig lite nu även om jag vaknar med ångest varje morgon med konstiga tankar. Trodde aldrig jag skulle må så dåligt psykiskt som jag gör. Som många av er vet så blev ju inga av mina ägg befruktade och 2 var dessutom omogna (ifrågasätter valet av dag för ÄP) jag har en fråga till er angående vilka prover man bör ha tagit då jag nu pratat m både Fertilitetscentrum och Carl von Linné för att få 2 uppfattningar. Båda säger i regel samma sak vilket inte min gynekolog gjort och det är vissa blodprover.

Jag var väldigt ledsen då jag talade med klinikerna och är osäker på om jag förstod rätt.Gråter
    Vill gärna få er input och förklaring på vad dessa betyder och varför man gör dem om ni kan?Skäms

De nämnde 3 el 4 prover man brukar kolla och jag tror det är följande:

AMH
    FSH
    TSH?
    en till jag ej minns.

Ni får mer än gärna dela med er och jag ska till min gynekolog och göra AMH nästa vecka (det enda man kan ta direkt efter en misslyckad behandling, resten måste vänta t mens) samt ska jag hämta ut mina journaler för att kunna ge dem till Carl von Linné som jag fortfarande har stort förtroende för eller så tar vi Fertilitetscentrum då de stänger senare för sommaren om min menscykel hinner det.

Tack på förhand och jag uppdaterar listan. Hjärta

Dags att uppdatera status:

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***

Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***

Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5 

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Hönan

Glömde fråga om var och hur man kontaktar den danska kliniken många av er nämnt. CFC? Har försökt kolla på nätet men vet inte vilken ni menar tror det var Zinfandel som nämnde den?. Fick ju tipset om att de hade öppet på sommaren?

Tack på förhand!

• Hönan
    astrae skrev 2011-05-15 15:18:12 följande:
    Hej! Enligt min gyn kan man ta TSH, för det ska jag göra imorrn. Började spruta i påsk och fick ut två fina ägg som blev befruktade men på vägen till kliniken för ET ringde de o sa att vi skulle vända, de hade inte dela sig som de skulle. Jag är fruktansvärt knäckt. Läkaren ringer på torsdag o berättar om hon tycker det är någon ide med nytt försök, så efter sorgen av utebliven ET har nu skräcken för ett negativt besked satt in...  Läser o läser era erfarenheter för att kanske någonstans hitta ett halmstrå! Lycka till allihopa!
    Gud vad tråkigt att höra... Hade gärna sett att detta endast hände mig för jag unnar ingen denna erfarenhet. Men vi får inte förlora hoppet och som sagt så hjälper det att ibland läsa denna tråd och se att de går bra för de som misslyckats tidigare för det inger hopp!!!

Hur många gånger har ni försökt? För ge inte upp hoppet, vet flera i denna tråd jag sett lyckats efter mer än 7-8 försök.

Må så gott du kan! Hjärta
  • Hönan
    Enya70 skrev 2011-05-15 14:43:16 följande:
    Hej Hönan, det är jag som går där.
    Kolla deras hemsida via den här länken www.copenhagenfertilitycenter.com/
    Du kan maila dem eller ringa dem och boka en gratis telefontid med en av deras läkare
    tel: +45 33 25 70 00
    På hemsidan har de även en sektion som heter spörg laegen där du kan skriva anonyma frågor som besvaras varje kväll!

De har öppet hela sommaren och jag trivs mycket bra där.

Lycka till!
    Tack Fjällsippan och Tack Enya70!!!! Detta betyder så mycket att få svar av er alla i denna tråd!!! Vet inte om jag är desperat men det skiter jag i för jag har räknat ut att då jag får mens i slutet av varje månad så betyder det att jag inte kommer kunna göra nåt förrän i slutet på augusti då alla har stängt i slutet av juli. Nu ska jag kolla hemsidan och sätta min taskiga danska på prov.....
  • Hönan

Grattis alla ruvare o blivande!!! Har en fråga: Är det nån som vet nån tråd i forumet där det finns erfarenheter o man kan läsa lite om när man "fått det hemska samtalet mellan ÄP o insättning? T.ex hur kroppen reagerar o liknande? Känner att denna tråd just nu är för er ruvare o vill inte att ni ska bli smittade av mina frågor o störa er underbara ruvarstatussom jag så gärna vill ni ska lyckas med :) Må så gott!

• Hönan

Enya: Det kommer gå super!!!! Vet att jag kommer vara precis som du t hösten o inte tro nåt förrän embryona är insatta. Skriv nåt när du kommer därifrån. Håller tummar o tår :)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?