• Hönan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe: har inga ord för det du går igenom, så hemskt.... Det enda de sade t mig när jag frågade om denna typ av missfall var att de åtminstone vet är att man kan bli gravid o att de kan rekommendera att försöka igen. Men det är så fruktansvärt jobbig tid innan man kommer upp ur avgrunden. Styrkekramar till dig Maryhe...o var ledsen när du känner för det. Det är en del i läkeprocessen.

• Hönan

Föga imponerande program om barnlöshet där "trorsigvetare"sitter o debatterar...

• Hönan

Inanna: Gud vad trist att höra. Kan bara hålla med föregående talare. Kan dock försöka ge lite glädje till er att det finns stort hopp att lyckas få till det som kan göra FET o slippa långa metoden o den jobbiga enormt långa väntan innan man får börja med spray o hormoner varje gång. Ni har ju bevisat att era fina ägg blir bra befruktade! :)
    Jag fick misslyckades för 3:e gången i början på september o det känns som en evighet innan jag får chansen i slutet på november. Så är det när äggen är lite skruttiga vid 39 års ålder. Men jag ska inte ge upp än. :)

Grattis till alla er som lyckats o fått plus o jag håller tummarna för alla ruvare o tvekande gravida!

Enya: har du varit på VUL än?
    Kram t er alla!!!!

• Hönan
    Enya70 skrev 2011-10-08 22:54:31 följande:
    yepp, i fredags i förra veckan och då var jag i v. 7 +2.
    Vi såg ett fint litet pyre på ca 10mm med ett finbt tickande hjärta. Så otroligt skönt
    att allt såg bra ut. Solig 
    Helt fantastiskt Enya! Nu är du dessutom ett levande bevis på ytterligare en sak, att trillingar inte är så stor risk för oss med oddsen emot oss!!!! Heja!!!

Är i en riktig dipp nu och vi har de närmaste i familjen som blir gravida till höger och vänster och dessutom har de redan barn o jag försöker glädja mig men orkar inte vara glad för andras skull längre snart även om jag självklart unnar dem all lycka.
    Det kanske krävs en dansk för att komma dit man vill... Flört

Är så glad för din skull Enya!
  • Hönan

Åååh Mamma Gås grattis t FET! Går du via landstinget? Jag bor i Stockholm o gjorde 2 privata misslyckade försök ÄP CvL i nu via landstinget fick jag Örebro då de redan köpt upp sin kvot på CvL även fast CvL hade platser t landstinget om de ville :( jag gillar CvL mycket bättre. Nu måste jag spraya längre för att de har för många patienter i Örebro... Surt sa räven...

• Hönan

Lite uppdatering, såg att det fanns en sprayarrubrik Håller tummar och tår för alla!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november? 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: 24/10

***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro

***SPRUTAR***
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  TD 2/11
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvar för sextonde gången; fick en son på tionde. CvL, TTD fr o m 3/11.

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Hönan

Tack Boe! Är riktigt tufft denna gång vet inte varför men detta tar verkligen på psyket. Ska försöka gå ner i arbetstid efter ÄP om nu något ägg blir befruktat vilket inte är någon självklarhet m mina dåliga ägg. Men hoppet är det sista som överger en. Önskar alla lycka till!!!! Kram!

• Hönan

Hallå alla kämpare!
    Har nu sprayat i 3 veckor o gjorde blodprov igår. Idag ringde de från Örebro o sa att jag had för höga värden o inte var nedreglerad.
    :( Nu bokat akut en tid då jag måste kolla att jag inte har några cystor vilket tydligen kan vara anledningen då jag sprayat så länge. Så nu blir det ingen ÄP vecka 46 som planerat. Skit också.... Nån med erfarenhet? Börjar tröttna på att få erfarenhet av precis alla varianter av misslyckade IVFer... Blir så ledsen....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?