• Hönan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hjälp har fått blödning mitt i nedregleringen o mensvärk :( har sprayat sen onsdagen den 27 juli på min första mensdag o den tog slut lör 30 juli. Vad innebär detta tro??? Nån m erfarenhet eller kunskap om detta?

• Hönan

Tack Fjällsippan!!!! Som sagt det är proffsen själva i denna fantastiska tråd. Bättre kunskapsbank får man leta efter :) Vi borde skapa en IVF Wikipedia baserat på all kunskap o erfarenhet alla besitter tillsammans här! :) fråga t dig Fjällsippan, när har du gjort blodprov eller UL när du sprayat? Och när på vilken dag började du m sprutorna? Kraaam!

• Hönan

Tack! Undrar varför jag har fått dag 1 måntro. Ska nog ringa Örebro o kolla imorgon och fråga hur lång tid blödningen håller på. Må så gott!

• Hönan

Hallå allihopa o grattis Lenafena!!!! Ringde t Örebro idag om att jag blöder mitt i sprayningen vilket de ansåg vara ovanligt... De tyckte vi skulle ha is i magen o göra blodprov som planerat nästa måndag o då får vi svar om jag är nedreglerad el ej.... Orkar inte att det går åt fanders en gång till... Innan man ens fått embryo insatt... :(

• Hönan

Hej Fjällsippan : Tar spray dag 1 då jag har regelbunden mens har ingen aning om varför jag ej gjorde så förra gången dock. Det är Synarela 200mikrogram, 2 ggr dagligen i båda näsborrarna. På måndag är det blodprov som jag ska lägga på posten o sen skickar de provet på analys o jag får svar på onsdag om jag ska börja m Menopur. Sen ska jag på VUL när de säger till veckan efter tror jag.Jag ska ta 450 som dos till att börja med då jag tidigare haft lägre o alltid fått öka dosen. Just nu blöder jag sen i söndags o det känns inte alls bra :(

• Hönan

Håller tummarna för alla nu! Fick meddelande igår att jag nu är nedreglerad

• Hönan

Uppdaterar listan lite Är det nån mer än jag som varit på Örebro? Det första gången jag gör genom landstinget.De gör tydligen inte blodprov och mitt första VUL är på 8:e sprutdagen?
    Jag krävde blodprov och refererade till mina 2 tidigare försök så nu ska jag göra blodprovet på Södertälje sjukhus i samband med VUL på Oxbackskliniken som är deras Stockholmsläkare. 

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8 (inte börjat än alltså)

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL
    mamman0301,39, Blekinge, IVF2, Cura Malmö

Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Hönan
    Fjällsippan skrev 2011-08-21 15:12:52 följande:
    pralinen jessica: usch, vad tungt med mens och minus ! Stor kram till dig!

Hönan: jag har gått på Oxbackskliniken i flera år, Gunnar är bra och noggrann. Men man får gå upp i ottan för att hinna med både blodprov på Södertälje sjukhus (ofta långa kö) och VUL. När ska du dit?
    Ledsen pralinen Jessica Rynkar på näsan, som sagt så är det kämpigt men man får försöka låta det vara det ett tag för att komma igång igen och känna vad man vill. Önskar er lycka till hur ni än gör! Glad

Tack Snösport, Ska dit till kl 07.00 på torsdag min sambo kan åka med så vi tar bilen puuh... och sen är det blodprov. De ligger väl ganska nära varandra eller? Hur är han som doktor? Är han klar och tydlig vilket är något jag har stort behov av just nu... Kommer för sjutton inte ihåg ett skvatt när jag hormonknarkar.....inte ens att jag ska skriva ner det... Känner mig som Doris i "Hitta Nemo" konstant just nu! Ha ha ha! Må så gott
  • Hönan

Jeeesus christ hur många ägg ni har fått både Enya och Mamman, good work tjejer!!!! Håller tummar och tår att ni lyckas!!!Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?