• Hönan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Håller tummarna för dig Enya!!! Och alla andra såklart!!!

• Hönan

Grattis Enya!!!! Tack alla för infon jag fick tidigare! Håller tummarna för dig Skytten!
    Ikväll är det Ovitrelle kl21, imorgon kväll tur t Örebro o medicinfri för första gången sen 27 juli o på tisdag gäller det! Hoppas på detsamma för dig miss CPH! Håller tummarna i denna som för många av oss är en maratonstafett. :))

• Hönan
    Enya70 skrev 2011-09-04 12:02:20 följande:
    Läget på miniEnyafronten idag är följande: molvärk i magen, ont i ryggslutet, huvudvärk och tokömma tutar

Snart ska jag och mannen gå på bio med mannens systerdotter 5 år och se bilar 2. Sedan ska vi ta emot tokiga Skåningar som är på ingång. Mina föräldrar samt min moster kommer ett par dagar och ska göra Uppsala/Stockholm. Igår handlade vi mat för 2500 spänn, ha ha Skrattande.

Ha en bra dag alla ruvare och alla ni andra oavsett var ni är i processen Hjärta 
    Heja Enya!!!!! Solig
  • Hönan

Uppdaterar listan lite Lycka till allihopa!!!Solig

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...

***FET*** 
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD 25/9

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8

***SPRUTAR***       
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)

***ÄP/ET***
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin  ÄP 02/09

***RUVARE OCH TESTDAG***

bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9

Mia, 42, Göteborg, FET med blastocyst 29/8, TD 12/9, Tjuvtestdag 7/9
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8, ET 26/8, 3 ägg tillbaka, TD 9/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden, ÄP 26/8, ET 28/8, TD 13/9
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9

Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spray 27/7, sprutstart 18/8, ÄP 30/8, ET 1/9, TD 17/9

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Hönan

Enya! Ni fixar det här vännen! Vet en som fick blödning då ett kärl i livmodern hade gått sönder då saker faktiskt händer därinne! Som vi alla vet alla symptom kan betyda allt möjligt, och för dig så har vi alla dansat o då är det bara positiva saker som ska hända!!! Önskar vi ruvare kunde få gå i ide till TD för att slippa dessa pinoveckor....
    Hur mkt har ni som ruvat nån gång känt av nåt? Jag har konstant molvärk i mellan äggstockarna o även i dem. Jag har ju bara lyckats få återföring en gång så jag minns inte om det är vanligt eller inte?
    Är idag på ruvdag 5 el 6. Hur räknar ni?
    Kram på er!

• Hönan

Syskon nu: Är precis i samma sits som dig. Ångest, mensvärk o förra gången kom mensen ruvdag 10 el 11 så nu börjar jag ge upp hoppet.
    Har du fått barn via IVF? Var det annorlunda då i sådana fall?

Vi får hoppas på att naturen lurar oss totalt :)

• Hönan

Skytten: det är jättegott tecken att du ej fått mens ännu!!!! Min förra återföring blev t ruvdag 9 el 10 bara. Kämpa på o som jag läst nu så betyder våra ospända bröst ingenting utan som allt annat i denna process så är våra symptom superindividuella!!!!

Zin!!! När ska du dit i eftermiddag??? Åååååh vad spännande!!!!

• Hönan

Åååååååh grattis Zin!!!! Nu banne mig!!
    Enya: är sååååå nyfiken!!!! Hur känner du dig? :)

• Hönan

Ååååååhhhh Enya Grattis!!!!!!!! Är såååååå glad för din skull!!!!!!!! Njuuuuuuut!!!!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?