• Hönan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

uppdaterar listan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4

Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)

Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Hönan

Zinfandel: Grattis!! Själv var jag på UL igår o hade sådär resultat m Menopur. Hade 1300 i östradiolvärde o 8 blåsor varav den största var 11 mm har jag för mig. Så igår ökades dosen Menopur t 300 o ikväll ska jag även ta Orgalutran för första gången. Magen ser ju redan ut som en nåldyna så det är väl bara att fortsätta med 2 sprutor så den ser ännu värre ut ;) Ska tillbaka på måndag på UL. Han trodde ÄP skulle bli på onsdag eller torsdag, undrar hur de gör insättningen om de plockar först på torsdag? Antar att CvL har stängt på helgen. Låter de äggen ligga 2 dagar till då tro? Nån med erfarenhet?

• Hönan
    Lenafena skrev 2011-05-08 07:44:23 följande:
    Gomorron på er! Igår var jag på VUL2 och det fanns 8 stora fina äggblåsor och läkaren var nöjd. Jag tyckte det lät lite men...  Får väl vara nöjd med det med tanke på min ålder. ÄP satt till på torsdag morgon :)  Ska ta sista sprutorna på måndag kväll och sen ovitorellen på tisdag kväll. Känns lite nära nu :)  Får hoppas de får ut några ägg dä i alla fall... Jag har börjat känna av äggstockarna lite nu, annars har jag inte kännt nåonting alls. Skönt det :)  I alla fall inte ont över huvud taget, man har ju läst några skräckhistorier i forumet... På tal om skräck... jag skulle ta Orgalutranen igår och hade plockat ut två askar för att vara på den säkra sidan i torsdags, men nu när jag öppnade asken så såg jag att jag bara fått ut 1-pack i stället för 5-pack Skrikandes... så det räcker bara tills idag men inte till sista sprutan på måndag - så gubben får ta en 2.5-timmars resa till Göteborg för att köpa en spruta till... stackarn 

Ha det så bra idag! 
    Godmorgon här med! Grattis  till dina 8 blåsor!  Vad underligt att din läkare skrev ut enpack eller så var det apoteket som hämtade fel? Surt sa räven...Skicka bensinräkningen till dem Tungan ute 

Vet du när du ska göra insättningen ännu eller får du veta det på torsdag? Är lite nyfiken då jag själv "bara" har 8 blåsor och ska på min andra UL på måndag (inte på kliniken) för att se om jag ska göra ÄP på onsdag el torsdag och undrar om man sätter in på helgen eller om de låter dem mogna längre tid tro?

Önskar en trevlig dag!
  • Hönan
    Zinfandel skrev 2011-05-08 17:18:03 följande:
    Asså, jag är ju också kul... Vi ska se Sade i Köpenhamn imorrn och kom just på att jag ska ta Ovitrellen kl 22... Haha, det får bli nånstans mellan Köpenhamn & Malmö på nån halvskum toa Tyst Läste iaf just att den klarar sig upp til +25 så jag kan ta med eländet Skäms Hihi, vilken kass planering.... Skrattande
    Ha ha ha!!! Gud vad lustigt! Jag satt precis och sade samma sak till min sambo att jag hoppas verkligen jag får bra resultat hos läkaren imorgon och får göra ÄP på onsdag (precis som du) då jag ska på Globen och se Sade på tisdag och helst inte vill ta Ovitrellen mitt i konserten utan imorgon kväll. Skrattande Jag funderar till och med på vad som händer om de kollar ens handväska och tar en för sprutnarkoman istället för hormonnarkoman! ha ha ha!

Lycka till Zinfandel imorgon, tror Sade kan få en i sån otrolig harmoni att det bara kan gå susen denna gång! Skriv gärna och berätta hur den var. Har väntat på att Sade ska komma sen i början av nittiotalet detta kommer bli Once in a lifetime concert experience!!!!

Håller alla mina tummar och tår för dig!!! Solig
  • Hönan

Enya o Zinfandel: Har ÄP på torsdag, mina östradiolvärden var 4044 o jag hade 8 blåsor mellan 18-23mm så jag fick ta ytterligare 300 iE Menopur igår o Orgalutran. Ikväll är det Ovitrelle o Orgalutran t SADE precis som Zinfandel! ringde Globen o fick tala m en supertrevlig kvinna som var säkerhetsansvarig o sååå förstående varför en hormonknarkare inte vill ha problem m muddringen ;) Fick hennes namn o blir det stopp så ska de ringa henne :) Vi får väl se om hon sjunger smooth operator kl 21.30.
    Nån mer än jag som tagit både Orgalutran o Ovitrelle samma kväll?
    Håller tummar o tår för er alla! :)

• Hönan

Tack för peppningen Inanna!!!
    Min lilla fråga: är det nån som tagit både Ovitrelle o Orgalutran samtidigt ? Får hoppas Your Love is King är min låt ikväll då:)

• Hönan

Hej! Kan ni uppdatera mig på listan? gör ÄP imorgon 12/5 o igår tog jag min Ovitrellespruta t Smoooth Operator på Sades fantastiska konsert i Globen precis som Zinfandel gjorde i Köpenhamn i måndags :) Så imorgon bär det av t Uppsala o jag hoppas verkligen min ICSI 2 går hela vägen även om det just nu känns som en utopi... Lycka till alla i tråden m ert kämpande!!!!

• Hönan
    Zinfandel skrev 2011-05-11 18:54:25 följande:
    Hej vänner! Skitdag! Själva ingreppet gick jättebra,, nästan helt smärtfritt o resulterade i 8 snygga ägg, så jag är nöjd! Sen började jag må jättedåligt, spydde o frossade så jag har legat m dropp på kliniken hela em. Nu är vi hemma och jag har sovit men har väldigt ont. Vi bestämde att detta var sista gången,, nu får det allt bli bebbe av det! Hönan, underbart! Pralinen, kram Inmana, vi hoppas än, nu med iscihjälp!
    Åh Grattis Zinfandel till hela 8 ägg!!! Mindre åt vad som kom sen dock din stackare! Vad hemskt! Vart går du nånstans? Jag vet kliniker som inte ger morfin och andra som gör det och jag tror det är väldigt individuellt hur man reagerar. Dock tycker jag inte att det lät speciellt proffsigt hur de behandlade dig.
    Nu får jag hoppas att det kommer ut nåt ägg över huvudtaget imorgon och att några blir befruktade och kan sättas in. Håller tummarna för att det lyckas för oss alla här så småningom. Vila nu Zinfandel och ta hand om dig inför fredag!
    Passar på att uppdatera listan lite att jag kommit ytterligare ett litet steg längre Solig

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP 12/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Hönan

Tack Enya det kan jag behöva då jag inte fick ut mer än 5 sist varav bara 2 klarade sig t andra dagen. :)

• Hönan
    Inanna Li skrev 2011-05-12 09:18:57 följande:
    Hönan och Lenafena - Lycka till med ÄP idag! Hoppas ni värper många fina ägg!
    Hallå där,
    Har nu blivit plockad på 4 ägg, blev inte fler tyvärr Rynkar på näsan Var en annan läkare idag som inte sa mer än han behövde vilket kändes lite tråkigt. Fick samma dos morfin och medicin som förra gången och mår förvånansvärt bra. Sov inte ens på kliniken som jag gjorde förra gången utan kände mig pigg och somnade som en stock i bilen från Uppsala och vaknade upp i Stockholm utan att fatta nåt!

De sade att det är kvaliteten som räknas och det förstår jag men vi fick ju inget t frysen förra gången och hade hoppats på att få så pass många så det kunde ske. Nu är jag mest orolig för att inga av dessa orkar vidare till på lördag. Är ju proffs på att måla faan på väggen o undrar vad som händer om det inte blir nån insättning på lördag som planerat. Känner mig lite tom just nu....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?